TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Van de TSP site :
< Succesnummers worden herhaald: onze SINT VALENTREIN rijdt dit jaar opnieuw! ...en vermits 14 februari dit jaar op een zaterdag valt...
Wij hebben de formule bijgeschaafd: er zijn meerdere vertrekplaatsen voorzien en in de prijs is alles inbegrepen.
Bij alle ritten komt onze P8 in actie en zal zij twee eerste klasse-rijtuigen slepen die in 1935 werden gebouwd. De tafels worden gedekt per koppel, dus twee personen per tafel. Tafels voor vier personen zijn echter ook mogelijk. Per trein zijn 36 tafels beschikbaar.
Het menu is samengesteld door een traiteur en wordt door gekwalificeerd personeel opgediend. Het menu bestaat uit een aperitief, een voorgerecht, een hoofdschotel, een dessert en wordt afgesloten met koffie. In de prijs is één fles wijn per twee personen voorzien.
Elke rit duurt ongeveer twee uur, zodat iedereen ten volle zal kunnen genieten van de sfeer en de maaltijd.
1) Zaterdag 14 februari: er zijn twee vertrekken voorzien:
a) De eerste trein vertrekt vanuit Gent-Sint-Pieters om 11.40 uur en doet een heen- en terugrit naar Ronse. Onze 64.169 zal in Oudenaarde water nemen. De aankomst in Gent is voorzien om 14.10 uur. Tijdens de heenreis wordt de trein gesleept door de stoomlocomotief, tijdens de terugrit door een diesellocomotief. De P8 blijft wel achteraan in de trein.
b) Een tweede rit vertrekt vanuit Brugge om 18.40 uur. De trein rijdt naar Gent en via Deinze, Tielt en Lichtervelde terug naar Brugge. Stoomtractie is voorzien tot in Gent, terugrit gebeurt met dieseltractie. De terugkeer in Brugge is voorzien om 21.10 uur.
2) Zondag 15 februari: slechts één rit voorzien:
vertrek vanuit Brussel-Noord om 11.45 uur. Via Mechelen, Lier en Aarschot terug naar Brussel-Noord. Aankomst voorzien om 14.30 uur.
Voor de liefhebbers zijn er geen fotostops voorzien in volle lijn!
Deze ritten zijn vooral bestemd voor het grote publiek, spoorwegliefhebbers en hun familie zijn natuurlijk van harte welkom.
De prijs omvat de treinrit en de maaltijd aan boord. Deelnemen aan de rit maar zonder maaltijd is niet mogelijk.
Voor volwassenen is de prijs bepaald op 79 euro, kinderen tussen de 12 en 16 jaar betalen 69 euro. Voor kinderen jonger dan 12 jaar werd de prijs vastgelegd op 15 euro. Voor hen werd de maaltijd beperkt tot één schotel en een frisdrank. >
< Succesnummers worden herhaald: onze SINT VALENTREIN rijdt dit jaar opnieuw! ...en vermits 14 februari dit jaar op een zaterdag valt...
Wij hebben de formule bijgeschaafd: er zijn meerdere vertrekplaatsen voorzien en in de prijs is alles inbegrepen.
Bij alle ritten komt onze P8 in actie en zal zij twee eerste klasse-rijtuigen slepen die in 1935 werden gebouwd. De tafels worden gedekt per koppel, dus twee personen per tafel. Tafels voor vier personen zijn echter ook mogelijk. Per trein zijn 36 tafels beschikbaar.
Het menu is samengesteld door een traiteur en wordt door gekwalificeerd personeel opgediend. Het menu bestaat uit een aperitief, een voorgerecht, een hoofdschotel, een dessert en wordt afgesloten met koffie. In de prijs is één fles wijn per twee personen voorzien.
Elke rit duurt ongeveer twee uur, zodat iedereen ten volle zal kunnen genieten van de sfeer en de maaltijd.
1) Zaterdag 14 februari: er zijn twee vertrekken voorzien:
a) De eerste trein vertrekt vanuit Gent-Sint-Pieters om 11.40 uur en doet een heen- en terugrit naar Ronse. Onze 64.169 zal in Oudenaarde water nemen. De aankomst in Gent is voorzien om 14.10 uur. Tijdens de heenreis wordt de trein gesleept door de stoomlocomotief, tijdens de terugrit door een diesellocomotief. De P8 blijft wel achteraan in de trein.
b) Een tweede rit vertrekt vanuit Brugge om 18.40 uur. De trein rijdt naar Gent en via Deinze, Tielt en Lichtervelde terug naar Brugge. Stoomtractie is voorzien tot in Gent, terugrit gebeurt met dieseltractie. De terugkeer in Brugge is voorzien om 21.10 uur.
2) Zondag 15 februari: slechts één rit voorzien:
vertrek vanuit Brussel-Noord om 11.45 uur. Via Mechelen, Lier en Aarschot terug naar Brussel-Noord. Aankomst voorzien om 14.30 uur.
Voor de liefhebbers zijn er geen fotostops voorzien in volle lijn!
Deze ritten zijn vooral bestemd voor het grote publiek, spoorwegliefhebbers en hun familie zijn natuurlijk van harte welkom.
De prijs omvat de treinrit en de maaltijd aan boord. Deelnemen aan de rit maar zonder maaltijd is niet mogelijk.
Voor volwassenen is de prijs bepaald op 79 euro, kinderen tussen de 12 en 16 jaar betalen 69 euro. Voor kinderen jonger dan 12 jaar werd de prijs vastgelegd op 15 euro. Voor hen werd de maaltijd beperkt tot één schotel en een frisdrank. >
- Bijlagen
-
- affiche_nl.jpg (47.32 KiB) 8289 keer bekeken

-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Eindelijk kunnen we te RONSE terug een stoomtrein verwelkomen !
Weet iemand soms nog wanneer de laatste TSP stoomrit tot hier kwam ? ('t was met de HLV 26 denk ik ...)
Ik denk dat de HLV 29.013 hier laatst in 1980 was , kwam toen uit Leuze ; het was exact 7/6 , mijn huwelijksdatum , en
natuurlijk zijn daar dia's van het jonge paar bij die dampende zwarte machine !
Hopelijk is het een beetje goe weer , want mooie foto's kan je daar wel verwachten
L 86 is enkelspoor , zonder bovenleiding , met een tunnel ( te Louise-Marie ) van 422 m ; ook nog enkele bakstenen bruggen (Etikhove) en verlaten stationnetjes tussen Oudenaarde en Ronse
Te Ronse staat het oudste stationsgebouw van het Europese vasteland ( het vroegere station van Brugge 't Zand ) en nog heel wat industrieel erfgoed :
een 'passerelle' , een goederenloods ( 100 m) , laadkoer, betonnen boogbrug, ...
In afwachting dat de schrille stoomfluit terug in het dal weerklinkt als de trein uit de tunnel opduikt
Die goeie ouwe P8 zal zich direct weer thuis voelen , alleen de GCI rijtuigen zijn er niet
Afspraak op 14/2 ?

Weet iemand soms nog wanneer de laatste TSP stoomrit tot hier kwam ? ('t was met de HLV 26 denk ik ...)
Ik denk dat de HLV 29.013 hier laatst in 1980 was , kwam toen uit Leuze ; het was exact 7/6 , mijn huwelijksdatum , en

natuurlijk zijn daar dia's van het jonge paar bij die dampende zwarte machine !
Hopelijk is het een beetje goe weer , want mooie foto's kan je daar wel verwachten

L 86 is enkelspoor , zonder bovenleiding , met een tunnel ( te Louise-Marie ) van 422 m ; ook nog enkele bakstenen bruggen (Etikhove) en verlaten stationnetjes tussen Oudenaarde en Ronse
Te Ronse staat het oudste stationsgebouw van het Europese vasteland ( het vroegere station van Brugge 't Zand ) en nog heel wat industrieel erfgoed :
een 'passerelle' , een goederenloods ( 100 m) , laadkoer, betonnen boogbrug, ...
In afwachting dat de schrille stoomfluit terug in het dal weerklinkt als de trein uit de tunnel opduikt

Die goeie ouwe P8 zal zich direct weer thuis voelen , alleen de GCI rijtuigen zijn er niet

Afspraak op 14/2 ?

-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Vandaag was de 'Valentrein' van het TSP voor de eerste keer te gast te Ronse ; er was nogal wat opkomst van geïntereseerden en spotters , en het weer was prachtig !
Hierbij enkele fotootjes , de kwaliteit is niet altijd ideaal
De 64.169 bij aankomst in het station te Ronse
De mooie P8 in volle zon
Volle stoom in de winterlucht
De terugkeer , aan de tunnel te Louise-Marie ( onder de Spichtenberg , 422 m)
Hierbij enkele fotootjes , de kwaliteit is niet altijd ideaal






Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Waarom staat er zoveel volk op het 'verkeerde' perron foto's te nemen?
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Mooie video, een enkele bedenking had die diesel lok achteraan zijn rode schijven niet kunnen steken? Voor de rest heel geslaagd.
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
verschoot er ook van dat het enkel de witte lichten waren, maar TSP zal je enkel het antwoord kunnen geven.Stevie Wonder schreef:Mooie video, een enkele bedenking had die diesel lok achteraan zijn rode schijven niet kunnen steken? Voor de rest heel geslaagd.
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Dat is om verder van de trein te staan om zo mooiere beelden te kunnen maken.dekooiker schreef:Waarom staat er zoveel volk op het 'verkeerde' perron foto's te nemen?
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Ik denk dat op die foto de dieselloc vooraan hangt hoorStevie Wonder schreef:Mooie video, een enkele bedenking had die diesel lok achteraan zijn rode schijven niet kunnen steken? Voor de rest heel geslaagd.

Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
als je de video bekijkt zie je dat de loc achteraan ook witte lichte heeftShrek schreef:Ik denk dat op die foto de dieselloc vooraan hangt hoorStevie Wonder schreef:Mooie video, een enkele bedenking had die diesel lok achteraan zijn rode schijven niet kunnen steken? Voor de rest heel geslaagd.
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Die lijn naar Ronse is een prachtige spoorlijn. Eén der mooisten in Vlaanderen.
BDJ
BDJ
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Bedankt voor de schouderklopjes , dankzij het TSP komt deze lijn toch nog eens in de belangstelling ( maar niet van de spoorwegbazen of politiekers !)
Filmpjes :
http://www.youtube.com/watch?v=4isZQYbXcuY
http://www.youtube.com/watch?v=cSeeId4CvVY
http://www.youtube.com/watch?v=cSeeId4CvVY
http://www.youtube.com/watch?v=r_dGOeTfnwg
Filmpjes :
http://www.youtube.com/watch?v=4isZQYbXcuY
http://www.youtube.com/watch?v=cSeeId4CvVY
http://www.youtube.com/watch?v=cSeeId4CvVY
http://www.youtube.com/watch?v=r_dGOeTfnwg

Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Om op uw "bedenking" antwoord te geven : we werden, onder toeziend oog van Infrabel hoofdverantwoordelijke lokaal, teruggetrokken uit spoor 1 waar we water genomen hadden richting Merelbeke om dan ogenblikkelijk terug te vertrekken richting Brugge om aan perron te komen. Voor dit manoeuvre was zeer weinig tijd, vergeet niet dat er 6 sporen buiten dienst waren dit weekend te FGSP.Stevie Wonder schreef:Mooie video, een enkele bedenking had die diesel lok achteraan zijn rode schijven niet kunnen steken? Voor de rest heel geslaagd.
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
Bedankt voor het antwoord. ik stelde me gewoon de vraag omdat er geen rode lichten branden 

- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: TSP - 14/02 - rit 127 : Valentrein 2009
PM_36 schreef:Om op uw "bedenking" antwoord te geven : we werden, onder toeziend oog van Infrabel hoofdverantwoordelijke lokaal, teruggetrokken uit spoor 1 waar we water genomen hadden richting Merelbeke om dan ogenblikkelijk terug te vertrekken richting Brugge om aan perron te komen. Voor dit manoeuvre was zeer weinig tijd, vergeet niet dat er 6 sporen buiten dienst waren dit weekend te FGSP.Stevie Wonder schreef:Mooie video, een enkele bedenking had die diesel lok achteraan zijn rode schijven niet kunnen steken? Voor de rest heel geslaagd.
Is die water gaan nemen in Merelbeke?
Welk uur was dit?