Schermen voor het aanduiden van crisissen
Re: Schermen voor het aanduiden van crisissen
als de trein die het incident veroorzaakte afgeschaft werd zal je die inderdaad niet terugvinden in de lijst der treinen.
Ik zou gaan voor "circulation fortement perturbée" ("grand" en "gros" zijn adjectieven maar hier heb je een bijwoord nodig, technisch gezien kan "grandement perturbée" maar dat is niet echt gebruikelijk). Voor de andere zin "la circulation des trains est actuellement/provisoirement/temporairement interrompue". Al zijn er natuurlijk veel mogelijkheden.Retard schreef: Weet iemand trouwens hoe men 'Zwaar verstoord verkeer' in het Frans zegt? Is dat 'circulation grand perturbée', 'circulation gros perturbée'...?
En 'het treinverkeer is voorlopig opgehouden', hoe is dat in het Frans: 'Il y a temporairement pas de trafic des trains possible' of 'La circulation des train est arrêtée temporairement'...?
treinverkeer opgehouden:traffic ferroviaire est momentanement interrompueSteve schreef:Ik zou gaan voor "circulation fortement perturbée" ("grand" en "gros" zijn adjectieven maar hier heb je een bijwoord nodig, technisch gezien kan "grandement perturbée" maar dat is niet echt gebruikelijk). Voor de andere zin "la circulation des trains est actuellement/provisoirement/temporairement interrompue". Al zijn er natuurlijk veel mogelijkheden.Retard schreef: Weet iemand trouwens hoe men 'Zwaar verstoord verkeer' in het Frans zegt? Is dat 'circulation grand perturbée', 'circulation gros perturbée'...?
En 'het treinverkeer is voorlopig opgehouden', hoe is dat in het Frans: 'Il y a temporairement pas de trafic des trains possible' of 'La circulation des train est arrêtée temporairement'...?
treinverkeer verstoord:traffic ferroviaire (fortement)perturbé
trein opgehouden(eigenlijk staat stil):train arrêté
Als dat de officieel gehanteerde termen zijn, dan hoop ik dat er toch staat "trafic" (één f), "interrompu" (LE trafic) enzovoort staat?franksken schreef: treinverkeer opgehouden:traffic ferroviaire est momentanement interrompue
treinverkeer verstoord:traffic ferroviaire (fortement)perturbé
trein opgehouden(eigenlijk staat stil):train arrêté
Dit was op 18 mei
Deze was zaterdag
Volgens een onderstationchef was er wel een wagen aangereden door E821. Maar kan dat opgekuist zijn in 2u30 minuten, nadat er nog eerst onderzoek aan vooraf ging?

Dat hangt ervan af welke onderzoeksdaden de onderzoeksrechter en het parket willen stellen. Willen ze elke mogelijkheid van kwaad opzet uitsluiten, dan durft het al wat langer duren dan wanneer het om een overduidelijk geval van zelfdoding gaat, en het hevig aan het regenen is 

Gisteren:
Is er echt geen wissen op de ganse L2, zodat de enkelspoorsectie wat ingekort kan worden?
En het werd nog erger, waarschijnlijk omdat de reizigers de deuren openden en de hulpdiensten moesten ingrijpen:

En het werd nog erger, waarschijnlijk omdat de reizigers de deuren openden en de hulpdiensten moesten ingrijpen:

En hier was ik zelf bij betrokken:
Naar het schijnt was dit maar 'vertraagd verkeer'. Maar er waren vertragingen tot 60 minuten.
Ik zat op E4122 die net achter een goederentrein zat, en de machinist moest door het rood rijden en tot op tien meter van de goederentrein:
De treinbegeleidster had gelijk toen ze zij dat we "precies achter een camion staan":
De machinist zei dat we geluk hadden dat dit bij een beheerd sein van de kruising met de L86 gebeurde. Anders had het nog veel langer geduurd.
Maar ook was de machinist was malcontent, wat dat was de enige dienst dat ze wat vroeger konden weggaan, ook omdat het Rood Klassiek stel (de 206) nog rap is afgesteld.

Ik zat op E4122 die net achter een goederentrein zat, en de machinist moest door het rood rijden en tot op tien meter van de goederentrein:

Maar ook was de machinist was malcontent, wat dat was de enige dienst dat ze wat vroeger konden weggaan, ook omdat het Rood Klassiek stel (de 206) nog rap is afgesteld.
Dit was vorige week vrijdag:
En dit was maandag:
Hierdoor was er ook zoveel vertraging:
Ook op maandag:
En deze was donderdag:
De hulpdiensten dat waren DOVO uit Langemark-Poelkapelle die uitrukten voor een bom langs de spoorweg. Uiteindelijk betrof het maar een oude brandblusser.

Deze was op 18 juni
Deze ging over de ramp in Wetteren:
Deze was op 20 juni:
En deze op 21 juni:
Deze was op 23 juni en ik ondervond er zelf hinder van:
Deze was op 24 juni en stond zowaar in Lichtervelde aangeschreven:
Over de staking
Deze twee waren op 1 juli