De trein word inderdaad bewaakt door Securitas, toffe kerel die er zit.
Helaas was het weer de dwarsligger van dienst

Hierbij het resultaat.

Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!dentheo schreef:Vanuit het balkon ga je zonder trap naar het middendeel, naar de rijtuigdelen boven de draaistellen ga je met een trede (eigenlijk paar lage).
Volgens mij ligt de balkonvloer ongeveer op perronhoogte, zeker handig voor het instappen.
Jaren geleden dat ik dat in Belgie nog gezien heb.
Ook is er een klaptrede buiten, maar die staat niet zoveel lager vind ik, dus niet geschikt voor stations met lage perrons.
Een beetje zoals de oude klassiekjes ? (0-50 ?)
Ik denk dat het eerder gaat over de gelijke hoogte van opstap en perron, wat bij de oer-oer-oer klassieken dacht ik ook gelijk was, zij het dan wel gelijk op een veel hoger niveauShrek schreef:Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!dentheo schreef:Vanuit het balkon ga je zonder trap naar het middendeel, naar de rijtuigdelen boven de draaistellen ga je met een trede (eigenlijk paar lage).
Volgens mij ligt de balkonvloer ongeveer op perronhoogte, zeker handig voor het instappen.
Jaren geleden dat ik dat in Belgie nog gezien heb.
Ook is er een klaptrede buiten, maar die staat niet zoveel lager vind ik, dus niet geschikt voor stations met lage perrons.
Een beetje zoals de oude klassiekjes ? (0-50 ?)
??? volgens mij gaan alle perrons naar 76 cm boven rail...Shrek schreef: Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!
Toch een veel betere verdeling dan in de AM96, als je het mij vraagt...Brent schreef:Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
Een hele verbetering de meeste rijden toch in tweede klasse en zo zit de eerste klasse afdeling ook eens wat meergevuld.LML schreef:Toch een veel betere verdeling dan in de AM96, als je het mij vraagt...Brent schreef:Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
Voor de mensen die het niet opgevallen is, er is zowel voor als achteraan een eerste klasse afdeling. Voor de stoptreinen zou het aantal zitplaatsen in eerste klasse moeten volstaan op deze manier.LML schreef:Toch een veel betere verdeling dan in de AM96, als je het mij vraagt...Brent schreef:Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
Ik bedoelde natuurlijk 84 cm, mijn excusesdentheo schreef:Het was in Kalmthout ( van Essen tot Charleroi dus ook L25) vroeger +-84 cm boven rail en bij de "echt oude" klassiekjes (nr lager dan 50 ?) hadden wij geen trede.Shrek schreef: Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!