30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Robin

30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Bericht door Robin »

Deze namiddag even naar Brecht gereden na de melding van Dentheo ivm de Desiro :).
De trein word inderdaad bewaakt door Securitas, toffe kerel die er zit.

Helaas was het weer de dwarsligger van dienst :(
Hierbij het resultaat.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dirk Jumper

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Bericht door Dirk Jumper »

Mij bevalt deze "Belgische" modificatie veel beter dan onze "Duitse". Men kan het zien dat de front een beetje anders is gemaakt :P

Afbeelding

groetjes
Dirk :wink:
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Waarom zitten bij de Desiro de ramen in het midden van het rijtuig eigenlijk lager dan die vooraan en achteraan?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

omdat de stoelen die aan de buitenkant zitten hoger geplaatst zijn door de wielen. Door naar een foto van het interieur te zoeken kan je al veel te weten komen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Vanuit het balkon ga je zonder trap naar het middendeel, naar de rijtuigdelen boven de draaistellen ga je met een trede (eigenlijk paar lage).
Volgens mij ligt de balkonvloer ongeveer op perronhoogte, zeker handig voor het instappen.
Jaren geleden dat ik dat in Belgie nog gezien heb.
Ook is er een klaptrede buiten, maar die staat niet zoveel lager vind ik, dus niet geschikt voor stations met lage perrons.
Een beetje zoals de oude klassiekjes ? (0-50 ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Shrek

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Vanuit het balkon ga je zonder trap naar het middendeel, naar de rijtuigdelen boven de draaistellen ga je met een trede (eigenlijk paar lage).
Volgens mij ligt de balkonvloer ongeveer op perronhoogte, zeker handig voor het instappen.
Ook is er een klaptrede buiten, maar die staat niet zoveel lager vind ik, dus niet geschikt voor stations met lage perrons.
Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:
dentheo schreef:Vanuit het balkon ga je zonder trap naar het middendeel, naar de rijtuigdelen boven de draaistellen ga je met een trede (eigenlijk paar lage).
Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!
Ik denk dat het eerder gaat over de gelijke hoogte van opstap en perron, wat bij de oer-oer-oer klassieken dacht ik ook gelijk was, zij het dan wel gelijk op een veel hoger niveau :wink:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!
??? volgens mij gaan alle perrons naar 76 cm boven rail...
Het was in Kalmthout ( van Essen tot Charleroi dus ook L25) vroeger +-84 cm boven rail en bij de "echt oude" klassiekjes (nr lager dan 50 ?) hadden wij geen trede.
In Brecht leek mij de vloer van het balkon tot tegen de deur te komen en iets hoger dan het perron waar ik op stond,toen ik binnenkeek.
De klaptrede scharniert misschien 10 cm onder de onderzijde van de deur . Dient volgens mij meer om de opening tussen perron en trein af te dichten.
Ik schat dat Brecht ook op 76 cm ligt. Voor de GEN zal dat ook wel zo zijn en daarvoor lijkt mij bijna gelijke hoogte zeer handig.

Ik moet verder zoeken achter detailfoto's, of morgen terug naar Brecht, maar ik heb geen tijd...
Theo
Groeten vanop de Heide
Brent

Bericht door Brent »

Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
LML

Bericht door LML »

Brent schreef:Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
Toch een veel betere verdeling dan in de AM96, als je het mij vraagt...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

LML schreef:
Brent schreef:Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
Een hele verbetering de meeste rijden toch in tweede klasse en zo zit de eerste klasse afdeling ook eens wat meergevuld.
Steven

Bericht door Steven »

LML schreef:
Voor de mensen die het niet opgevallen is, er is zowel voor als achteraan een eerste klasse afdeling. Voor de stoptreinen zou het aantal zitplaatsen in eerste klasse moeten volstaan op deze manier.
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik denk niet dat de meeste mensen op L-treinen (als ze daar wel op gaan rijden is de grote vraag :lol: ) met eerste klasse willen reizen
Shrek

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:
Shrek schreef: Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!
Het was in Kalmthout ( van Essen tot Charleroi dus ook L25) vroeger +-84 cm boven rail en bij de "echt oude" klassiekjes (nr lager dan 50 ?) hadden wij geen trede.
Ik bedoelde natuurlijk 84 cm, mijn excuses :oops:
Maar van die perrons zal je dus omlaag moeten instappen in de desiros :wink:
dentheo

Bericht door dentheo »

Ik heb zo'n het idee dat de meeste perrons op lijn 12 verlaagd zijn in de laatste jaren.... Alhoewel Dam en Oost ???
Roosendaal zit ook nog hoog, alhoewel men links en rechts in Nederland ook begonnen zou zijn met het verlagen.
Misschien gewoon het spoor hoger onderstoppen ?
Op lijn 25 weet ik niet hoe de toestand is.

Ik heb eens op mijn ander beelden gekeken. Het zou kunnen dat die klaptrede +-15 cm onder de deur (vloer) scharniert.
Dat zou die trede op +- 60cm boven rail brengen, dus bruikbaar vanaf perrons +- 45 cm boven rail.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie