Hallo allemaal,
Gisteren heb ik de Kempen bezocht om de onkruidverdelgingstrein te fotograferen en filmen. Door de verstrekte informatie van dekooiker was het mogelijk een mooie planning te maken en vervolgens op pad te gaan.
De eerste plaats die ik heb bezocht was de brug over het Albertkanaal bij Herentals:

Om stipt 9:07 uur kwam dan de OVT de brug passeren, de tractie werd verzekerd door de HLD's 6330 en 6291

Vervolgens trok de OVT eerst nog naar Turnhout. Dit gaf mij de ruimte richting Hamont te rijden, op het IJzeren Rijn tracé kwam rond 11:48 uur de sproeitrein passeren:

Bij de grens (Hamont) werd vervolgens de 6291 opgestart om vervolgens terug te rijden richting Neerpelt. Ondertussen ben ik naar een spotplaats ten noorden van Neerpelt gereden waar omstreeks 12:13 uur de OVT in het bos passeerde:

In Neerpelt werd daarna een tussenstop gehouden van ± 20 minuten. Om 12:40 uur vertrok de sproeitrein luid brullend en toeterend richting Mol. Voor mij persoonlijk is er geen mooiere locsound dan die van deze machines, tevens deed het terugdenken aan de tijd dat de reeksen 62 en 63 hier nog heer en meester waren. In Overpelt heb ik de volgende foto's kunnen schieten:

Vanaf Mol werd vervolgens de Lijn 15 richting Hasselt gesproeid. Bij Heusden Zolder heb ik de volgende foto's kunnen schieten van de heen- en terugreis:

Al met al was het een zeer geslaagde dag. De machinisten van Infrabel wil ik graag bedanken voor hun medewerking, er werd vaak getoeterd en wat extra tractie gegeven wat de videoopnames er erg mooi op heeft gemaakt.
Met vriendelijke groeten,
Gerard