Ja akkoord,op de kortste reisweg maar bij mij ging het dus juist niet om de kortste reisweg.joverwimp schreef: ↑29 sep 2019, 13:02tegenwoordig mag je je reis onderbreken (zie eender welke biljetfiche) :Adler schreef: ↑28 sep 2019, 14:06 ... Wat verschil maakt het nu uit of ik in Brussel onmiddellijk overstap op de eerstvolgende trein of eerst iets ga eten in het station ?
In het laatste geval moet ik dus 2 biljetten kopen omdat ik mijn reis heb onderbroken, terwijl ik juist hetzelfde aantal kilometer heb gereden.
MAG IK MIJN REIS ONDERBREKEN?
Ja. Je mag je reis onderbreken* in om het even welk(e) station* of stopplaats* op je in kilometers kortste reisweg, en dit
in de richting van je bestemming.
Maar ik ga hier nu over ophouden.
Het punt dat ik eigenlijk wou brengen is dat men tientallen regels heeft ingevoerd omdat men blijkbaar ervan uitgaat dat iedereen fraude wil plegen en als gevolg daarvan in de reisplanner op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen waarschuwingen zet met uitroeptekens en onbegrijpelijke teksten zoals "Voor deze verbinding heb je mogelijk 2 biljetten nodig"
Wat heb ik nu aan zo een boodschap als men niet duidelijk uitlegt wanneer en in welke omstandigheden.
Waarom zet men dan niet zoiets als: " Omdat dit niet de kortste verbinding is tussen ... en ..., heb je 2 biljetten nodig als je je reis wil onderbreken in een tussenliggend station"