digitale railpass
Re: digitale railpass
Dat je 2 ritten tegelijk zou kunnen ontwaarden had ik wel door, maar het is een ander probleem dat zich stelt. Als persoon A vaak met persoon B op weg is, zal er inderdaad wel geen probleem zijn als de (rail)pass zich op 1 smartphone bevindt. Maar als persoon B er eens alleen op uit wil, zijn er twee oplossingen: je geeft de smartphone door, of persoon B laadt zelf een pass op. In het laatste geval is het niet denkbeeldig dat de twintig ritten van de 2 passen niet tijdig gebruikt kunnen worden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: digitale railpass
Je kunt dat technisch gesproken vrij eenvoudig ondervangen door eenzelfde pass te linken aan meerdere smartphones, bijvoorbeeld op basis van een unieke code, een QR-code enzovoort. Een beetje zoals je eenzelfde betaalrekening ook op meerrdere smartphones kunt bekijken en er transacties op kunt uitvoeren. De vraag is natuurlijk wat de commerciële aanpak zal zijn. Als ze (minstens) dezelfde mogelijkheden willen bieden als wat met de huidige papieren versie kan, lijkt het alvast een must.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: digitale railpass
Vandaag is er een nieuwe nmbs app voorgesteld voor de aankoop van tickets zoals: enkeltjes, fietstickets, multipass etc.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: digitale railpass
Blijkbaar is er in de nieuwe app nog niks voorzien om verminderingskaarten (bv. grote gezinnen) elektronisch op te slaan (en te tonen).
Moet je dan bij die moderne app nog een ouderwets papieren document op zak houden ?
Moet je dan bij die moderne app nog een ouderwets papieren document op zak houden ?
Re: digitale railpass
Kort gezegd: ja.
Ik zou er niet op rekenen dat een digitale versie van de kortingskaarten snel komt. De nieuwe app is een update van de app MoveSafe, met een uitbreiding voor het kopen van tickets. Dat was nodig omdat de verschillende passen voor 1 februari in digitale vorm te koop moesten zijn en de oude app blijkbaar niet meer aangepast wordt. Voor de rest ontbreekt er nog allerlei functionaliteit, waarvan een deel in de FAQ wordt genoemd, met vage beloftes over het eventueel toevoegen in een volgende versie van de app:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... newapp-faq
Gooi de oude app dus nog niet weg.
Groetjes,
Rian