dekooiker schreef:
Trammist, ik denk dat we elk over andere afsluitingen praten.
Een afsluitinging, of bescherming, kan goed geïntegreerd worden in een omgeving.
Smeedijzeren hekjes van een meter hoogte storen niet en passen meteen bij de oude hangars.
Een andere mogelijkheid is het werken met hagen.
Esthetisch, groen (modewoord bij inrichten van pleinen), ondoordringbaar.
Dat laatste bereiken we met het aanwenden van bijvoorbeeld sleedoorn.
Daar probeert niemand door te komen, geloof me!
Anderzijds bieden die hagen schuilplaats aan nuttige wezens.
Zolang het maar idiot-proof is, is het goed...
dekooiker schreef:
Over vloeken gesproken: 'het stad' wil dat de bussen van de Rooseveltplaats verdwijnen.
Naar...Centraal Station!
Als er één gebouw is dat men niet mag verpesten met het benemen van het uitzicht is het wel de middenstatie.
Daarom ben ik niet zo meteen gewonnen voor de ideeën van bepaalde politici.
Dat dan nog los van het feit dat ze (enkel) dure architecten aantrekken!
Het Astridplein? Nee, dat lijkt mij niet waarschijnlijk. De Stad (en niet alleen maar 'politici') zouden de streekbussen liever zien termineren aan tramterminussen zoals (in de toekomst) RondPunt Wommelgem, Boechout en Wijnegem. Maar uiteraard vereist zoiets wel grondige upgrades aan spoormaterieel (nieuwe trams) en infrastructuur (verkeerslichtenbeïnvloeding, vrije banen, tunnels).
Spijtig genoeg wordt De Lijn Antwerpen nog steeds bestuurd door heren van de Buslobby die er ook voor zorgt dat de huidige tramverlengingen (Boechout en Wijnegem) met betonnen tram/busbanen worden uitgevoerd ipv grasbeddingen.
Maar zolang er geen scheepslading geld gevonden wordt, bestaat er geen afdoend alternatief voor de streekbussen zoals de 41.*