Verzamelstukken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Wimpie

Verzamelstukken

Bericht door Wimpie »

Beste leden,

Ik had eens een klein vraagje, moesten er ooit unieke stukken verkocht worden hier voor verzamelaars (lees: teloc's, amperemeters, dodemanspedalen, claxons,enz...) zou dat veel geld waard zijN? Gewoon een vraagje


greetz Wim
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Verzamelstukken

Bericht door Accelerat »

Ik denk dat daar wel wat waarde aan gehecht zou worden op zo'n site als deze hoor. :wink:
Wimpie

Re: Verzamelstukken

Bericht door Wimpie »

ok is omdat ik iemand ken dat sommige van deze materialen heeft en ze verkoopt maar vraagt er veel geld voor. is dat normaal? (lees: gemakkelijk €200)
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Verzamelstukken

Bericht door trainfreak »

Wimpie schreef:ok is omdat ik iemand ken dat sommige van deze materialen heeft en ze verkoopt maar vraagt er veel geld voor. is dat normaal? (lees: gemakkelijk €200)
Het hangt wel vanaf wat voor stuk het is.
Een kopie van een fabrieksplaat bv gaat al snel richting 40-50€
Wimpie

Re: Verzamelstukken

Bericht door Wimpie »

zoals ik reeds eerder vermelde gaat het om een teloc snelheidsmeter, dodemanspedaal, claxons,enz... is dat dan zoveel waard?
Peche

Re: Verzamelstukken

Bericht door Peche »

Wimpie schreef:zoals ik reeds eerder vermelde gaat het om een teloc snelheidsmeter, dodemanspedaal, claxons,enz... is dat dan zoveel waard?
Dat is illegaal. Want het is eigendom van de NMBS. Deze persoon kan daarvoor gestraft worden. Als het gaat om iemand vn binnen de NMBS-groep staat de straf heel simpel: afzetten uit huidige functie met mogelijk ontslag.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Verzamelstukken

Bericht door Bibke »

Peche schreef:
Wimpie schreef:zoals ik reeds eerder vermelde gaat het om een teloc snelheidsmeter, dodemanspedaal, claxons,enz... is dat dan zoveel waard?
Dat is illegaal. Want het is eigendom van de NMBS. Deze persoon kan daarvoor gestraft worden. Als het gaat om iemand vn binnen de NMBS-groep staat de straf heel simpel: afzetten uit huidige functie met mogelijk ontslag.
Waarom zou dat onmiddellijk illegaal moeten zijn. Men kan dat toch als schroot gekocht hebben of simpelweg gekocht met factuur.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Verzamelstukken

Bericht door trainfreak »

En waarom een topic waar bijna twee jaar niet in gereageerd is, omhoog schoppen?
Plaats reactie