Slaaprijtuigen bij de sloper

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Slaaprijtuigen bij de sloper

Bericht door trainfreak »

In Gent-Zeehaven staan er een stuk of 10-12 slaaprijtuigen van Wagon-Lits.

Er zitten enkele Duitse en Nederlandse bij, ook nog andere.

Het zijn blauwe rijtuigen.

Weet iemand meer?
Ik hoop dat ze die niet gaan slopen :?
260689
Berichten: 3329
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

dit zijn de rijtuigen die bij wagon lits stonden in Oostende. deze zijn vorige week naar de bundel gesleept van Brugge en vandaaruit richting Gent Zeehaven. ik denk het ergste want ze staan bij de sloper dus ik vermoed dat die gesloopt zullen worden :cry: :cry: :cry:
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Kann jemand Bilder machen?
Dankeschön
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Im letzten Spoorwegjournaal (best zu vergleichen mit Eisenbahn Kurier , die ich auch regelmäßig kaufe..) gab es eine Reportage der RSI (ex-CIWL) Werk in Oostende.Auch waren viele Fotos von abgestellen Wagen dabei nach den Insolvenz von RSI..

Wahrscheinlich händelt es sich um folgende Wagen (die zerlegt worden..) :
-Railion "Overnight-Express" Wagen (umgebaute DBPost Post-mrz Wagen)
-Einige noch nicht umgebaute DBPost Post-mrz Wagen (in originale ozeanblau-beige Farben !)
-NS M-wagen (ex-FS , M-Wagen sind MU-Wagen mit nur 1.Klasse Abteilen und hatten eine Klimaanlage ab ihren Ablieferung)

Folgende Wagen können auch dabei sein , sie sind aber nicht blau:
-ehem. SNCF Grand Confort Wagen , viele in Euraffaires-farben , minimal ein Wagen tragt noch die alten TEE-Farben
-Royal Mail Mk1 Postwagen

In Nederlands dan :
Het zou waarschijnlijk om volgende wagens gaan : (die in de reportage van de laatste SJ stonden)
-Railion "Overnight-Express" wagens , dit zijn omgebouwde DBPost postrijtuigen
-Enkele van die originele DBPost postrijtuigen , in originele kleuren (blauw-beige)
-NS M-wagens (ex-FS , zijn MU-rijtuigen met enkel 1ste klasse afdelingen en hadden airco sinds hun aflevering..)

Volgende wagens kunnen er ook nog bijzitten maar die zijn niet blauw:
-ex-SNCF "Grand Confort"-wagens , vele in Euraffaires-kleuren , minimaal eentje zou nog de TEE-liverij dragen
-Royal Mail Mk1 postrijtuig (moest verbouwd worden in een "barriercar" voor de Engelse Pullmann-Express maar nu RSI failliet is zal dat niet meer doorgaan..)

Het zou spijtig zijn moesten ze allemaal gesloopt worden , sommigen (vooral die postrijtuigen) zouden nog in stuurrijtuigen ofzo omgebouwd kunnen worden , maar ja , het zal te kostelijk zijn.. :roll:
Als je idd. die verhalen leest wat de laatste jaren daar allemaal van projecten waren (Xotic met hun ex-GC rijtuigen , miljonair die een panorama wilde hebben vanuit zijn bad :mrgreen: ) en ze dan verdwenen is het makkelijk te begrijpen hoe RSI failliet kon gaan..
260689
Berichten: 3329
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

het zijn enkel de nederlandse M rijtuigen en de oostenrijkse M rijtuigen
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

260689 schreef:het zijn enkel de nederlandse M rijtuigen en de oostenrijkse M rijtuigen
Er staan Duitse ook tussen :wink:
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Ik dacht dat ze een deel in van de slaapwagens gingen vermoderniseren tot gewone rijtuigen in de CW Mechelen...

Ben niet zeker
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Nekvin schreef:Ik dacht dat ze een deel in van de slaapwagens gingen vermoderniseren tot gewone rijtuigen in de CW Mechelen...

Ben niet zeker
Die van Wagon-Lits toch niet?
Die zijn toch privé?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ja , dat zijn de I6 Bc die ooit door diezelfde werkplaatsen van gewone I6-rijtuigen in slaaprijtuigen verbouwd zijn , en nu terug van slaaprijtuigen naar zitrijtuigen verbouwd worden..

Laat ons hopen op een I11-interieur en geschikt voor 200 km/u :o

Foto van I6-Bc klik hier.Het is wel degelijk een I6 , ook al staat op de foto I5.. verschil tussen I5 en I6 is makkelijk : andere deuren (I5: vouwdeuren , I6: schuifdeuren) en de I6 heeft een schort onderaan die de rijtuigapparatuur verbergt..
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

*zucht*

Ze lijken op deze:
http://www.railfaneurope.net/pix/be/car ... hH96_M.jpg

MU rijtuigen dus...
Op details heb ik wel niet echt gelet, had enkel DB en het logo van de NS zien staan.
Als ik me goed kan herinneren was er ook geen rode band.
Als ik het niet vergeet zal ik volgende week enkele fototjes nemen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Das jammer nieuws... Ik ga er na de examens zeker eens heen.
Die rijtuigen van de NS waren Mu rijtuigen (blauw met sterren enzo), en de andere zijn M-rijtuigen van de ÖBB (Ex-TEN-schildering).
Enig lichtpuntje: 1 wagen gaat binnenkort naar Nederland, en komt daar in het Spoorwegmuseum terecht.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Poldevrek

Bericht door Poldevrek »

Even gepasseerd deze morgen.
NS:
61 84 72-71 317-0
61 84 72-71 312-1
61 84 72-71 318-8
61 84 72-71 327-9
61 84 72-71 329-5 (zie foto, jammer genoeg in tegenlicht :( )
ÖBB:
51 81 72-70 620-3 (zie foto)
51 81 72-70 613-8
51 81 72-70 611-2
Bijlagen
ÖBB
ÖBB
NS slaaprijtuig
NS slaaprijtuig
Bert

Bericht door Bert »

Het zijn rijtuigen van de OBB en van de NS.Vorige week vrijdagmiddag zijn deze vanuit Oostende overgebracht naar Brugge. Jammergenoeg was ik die vrijdagmorgen aan het spotten terhoogte van Proveron. (Die cockerill moest nog op de foto voor dat ik vakantie had 8) ). De maandag ervoor heb ik foto's van deze rijtuigen genomen omdat ze verplaatst waren van de RSI naar de goederenbundel (het kon dus niet lang meer duren voordat ze gingen vertrekken vandaar dus dat ik tussen de examens snel even over en het weer gereden ben. :wink: )
foto's komen er zeker nog! :wink:
ic125

niet naar de slooper

Bericht door ic125 »

dag,

ik heb net met een van curatoors gesproken van RSI.
Tot NU is nog geen van de rijtuigen verkocht.

Als het rijtuigen van de werkplaats zijn..... zijn die niet eigendom vna RSi geweest.
260689
Berichten: 3329
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

ik ben zaterdag eens geweest en om eerlijk tezijn mar hart brak in 2.
zijn ook men lievelingsrijtuigen.
Bijlagen
DSCN4155.JPG
DSCN4155.JPG (49.33 KiB) 8333 keer bekeken
DSCN4193.JPG
DSCN4193.JPG (33.43 KiB) 8333 keer bekeken
DSCN4194.JPG
DSCN4194.JPG (33.95 KiB) 8332 keer bekeken
Plaats reactie