Deurne-Airport.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Joris
Contacteer:

Deurne-Airport.

Bericht door Joris »

Hallo,
Heeft er eigenlijk nooit iemand het gedacht opgevat om een station/halte Deurne-Airport te bouwen? Bij mijn weten komen daar toch een aantal vluchten uit oa. London toe.
Ik was daarnet op google maps de lijnen 25 en 27 aan het onderzoeken, en plots merkte ik op dat er juist achter de parking een spoorlijn ligt! Dichter kan echt niet.
Van de ingang van de luchthaven zou het over de parking heen nog geen 100 meter te voet zijn naar deze halte.
En de tram komt daar precies ook niet in de buurt..
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
OMC

Re: Deurne-Airport.

Bericht door OMC »

Mja heb ik ook al aan het denken geweest, maar er zijn enkele punten waar bij moet stilgestaan worden: 1) In Antwerpen-Berchem stoppen véél meer treinen (treinen die van Brussel komen), 2) Dit stationnetje zou op de drukste goederenlijn in Antwerpen komen, soms is het nu al dringen tussen de secties om de goederentreinen erdoor te krijgen. 3) Er bevindt zich idd een parking naast de spoorlijn, maar ook een laad- en losterminal van vrachtwagens (Avia). Deze zou moeten opschuiven (eerst saneren daar wrs, €!) of afgebroken worden met kostenverlies voor Antwerp Airport tot gevolg. 4) de bouw van de perrons zou voor de mensen aan de kant van Mortsel lawaaihinder betekenen omdat de bomen en struiken die daar zeer dicht begroeid zijn gerooid moeten worden. Dan is er het dilemma ondertunnelen of een wandelpad over de rails aanleggen? Dat laatste zal op luid protest van psychiatrische kliniek St.Amadeus onthaald worden aangezien zij al menig patient onder de trein hebben weten springen ...

Ik zeg het, ik dacht er vroeger ook al wel eens over na maar volgens mij is het gewoon niet haalbaar omwille van bovenstaande (mss soms vergezochte argumenten). Tussen station Antwerpen-Berchem en Deurne Luchthaven rijdt trouwens buslijn 14, die je tussen deze 2 plaatsen om het kwartier brengt. Dit station zou qua onderhoud een grote verliespost zijn voor de NMBS (zoals ze in Brussel besparen ;) ) aangezien er met Mortsel (200m) en Mortsel-Deurnesteenweg (250m) nog 2 vlot bereikbare stations zijn.
thomaslj

Bericht door thomaslj »

De meeste vluchten naar en van Antwerp Airport zijn Londen, alsook de meeste passagiers. Veel passagiers zijn zakenlui, aangezien ze kiezen voor een vervuilende korte vlucht & niet voor een milieuvriendelijke trein naar Londen, zullen de meeste vliegtuigpassagiers ook de trein niet nemen als daar ooit een station komt.
Overigens, de spoorwegen zouden zo ook onder hun eigen duiven schieten omdat ze passagiers brengen voor vluchten naar bestemmingen in concurrentie met HST's.
Vroeger woonde ik in Deurne & mijn moeder kwam ooit eens aan met een vlucht, best wel handig als het zo dichtbij is. Ik ben ook 'frequent flyer' van Air France KLM, die onlangs VLM (de belangrijkste maatschappij op Antwerp Airport) ik ben dus echt niet tegen de luchthaven of een luchtvaartmaatschappij.
..maar eigenlijk zou de vraag dan dus moeten zijn: wat moet er weg in plaats van wat er nog moet komen als we het milieu willen sparen.
& voor wie naar Londen wil kan de €* nemen :-)
dentheo

Bericht door dentheo »

thomaslj schreef:
Vroeger woonde ik in Deurne & mijn moeder kwam ooit eens aan met een vlucht, best wel handig als het zo dichtbij is. Ik ben ook 'frequent flyer' van Air France KLM, die onlangs VLM (de belangrijkste maatschappij op Antwerp Airport) ik ben dus echt niet tegen de luchthaven of een luchtvaartmaatschappij.
..maar eigenlijk zou de vraag dan dus moeten zijn: wat moet er weg in plaats van wat er nog moet komen als we het milieu willen sparen.
& voor wie naar Londen wil kan de €* nemen :-)
Dank je wel uuuuren vroeger vertrekken....

Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
thomaslj

Bericht door thomaslj »

dentheo schreef:Dank je wel uuuuren vroeger vertrekken....

Theo
Het heeft inderdaad allemaal voor- & nadelen..
Plaats reactie