Darko schreef:
melle schreef:
Ik dacht dat deze op GPS systeem werkten en het openen van de deuren?
Blijkbaar toch niet.... Want bij mijn weten ligt er geen groenplaats in oostende :p
Idd, ik herinner me dat ook nog... 'Groenplaats' kwam er niet in voor. 'Marie-Joséplein' was 'deSingel' en Raversijde was 'Antwerp Expo'. Er waren er nog maar dit waren de twee opmerkelijkste...
Het systeem van halteaankondinging bij hermeLijnen werkt m.b.v. wielomwentelingen. Zo zal de halte niet knipperen als hij tussen twee haltes zijn deuren opent. Bij kusttrams is dit wel zo. Het systeem bij de hermeLijn is veel preciezer, maar vaak vergeten bestuurders aan te geven dat ze vertrokken zijn (als hun rolfilm veranderd is). Dan blijf bv. heel de tijd 'Oostende Station' knipperen. In Antwerpen en Gent heb ik dit nog niet veel meegemaakt... Bestuurders zijn daar blijkbaar alerter...
Soms geeft dat systeem wel grappige situaties... Zo zat ik vorige week in een hermeLijn van Knokke naar Oostende. De bestuurder kende blijkbaar niet veel van dat 'andere' systeem en 'OOSTENDE STATION' bleef constant in drukletters staan. Toen hij het probeerde te veranderen, stuitte hij per ongeluk op 'De Panne Plopsaland' en 'Oostende Weg naar Vismijn' terwijl hij bij 'Heist Dijk' was... wel grappige situatie

. Uiteindelijk gaf hij op en kwam 'OOSTENDE STATION' (de bestemming) weer op de displays.