Modeltrams

Alles over modelspoor
Plaats reactie
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Modeltrams

Bericht door apestaart »

Mischien een rare vraag, maar bestaan er naast modeltreinen ook modeltrams?
Alhoewel ik er nooit gezien heb, maar toch
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Modeltrams

Bericht door trainfreak »

Ja, er bestaan zeker trams!
De hermelijn heb ik al zien rijden.
Er zijn ook nog andere modellen, maar ik ben niet echt een tramliefhebber :wink:
Trammist

Re: Modeltrams

Bericht door Trammist »

In het Antwerps Trammuseum (VLATAM) heb ik er al gezien, maar die zijn uiteraard niet te koop :mrgreen:
D_Loc

Re: Modeltrams

Bericht door D_Loc »

Er zijn inderdaad modeltrams. Roco heeft er een aantal in hun programma. Verder heb je merken als Halling en Riess Strassenbahnmodelle die modeltrams maken.
Op Eurospoor 2009 heb ik een trambaan gefilmd waar zeer veel verschillende modeltrams reden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modeltrams

Bericht door Steven »

bij www.jocadis.be kan je er kopen naar belgisch model zoals de hermelijn van de lijn.
erwin9

Re: Modeltrams

Bericht door erwin9 »

Hallo,
Er bestaan inderdaad ook modeltrams. Enkele modellen zijn verkrijgbaar bij de grote treinmerken (oa Roco), maar de meeste zijn van kleinseriefabrikanten (Jocadis, Ferrivan, Werps, enz) en verkrijgbaar als bouwkit of afgewerkt model.
In onze club (msc HET SPOOR vzw uit Sint Niklaas) zijn er twee modelbanen waar de trams werden geintegreerd in het treinlandschap. Je kan dit ter plaatse komen bekijken tijdens onze jaarlijske tentoonstelling (elk tweede weekend van september). Een van onze leden is een fantaiek verzamelaar van Belgische trammodellen, die reglmatig op de stoombaan hun traject rijden.
Plaats reactie