Nmbs Logistics

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nmbs Logistics

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef: Waarom? technics heeft zich niet te moeien met logistics en omgekeerd. Het enige wat die twee samenbrengt is het feit dat Logistics voorlopig niet verder kan zonder treinbestuurders van logistics. Daar stopt het verhaal.
Als de jongens van Technics niet doen wat hun baas Technics (van de holding) hen oplegd..... heel makkelijk op te lossen.
Ik denk dat zelfs een ambtenaar soms naar zijn baas moet luisteren.
Dan gaan die bazen eerst een hoop regels mogen aanpassen, als bestuurder ben jij baas over je trein. Je bepaald wie er in komt en wie niet op basis van de regels. Zelfs de grote bazen moeten zich identificeren voor ze een stuurpost willen betreden. Je speelt met het loon van de tb in dienst en daar beslist den tb dus zelf over wat er gebeurd. Het stuur uit handen geven is nu eenmaal ook in regels gegoten. Zonder juiste papieren weiger ik iedereen in de stuurpost.
robby_r

Re: Nmbs Logistics

Bericht door robby_r »

@steven. Het betreft geen dubbele shift maar wel dubbele post vermits de post van de dag ervoor was blijven liggen :) staat sowieso wel garant voor overuren mr goed. Ook wil ik mijn ervaringen bij de post niet linken aan omstandigeden of veiligheidsregels bij het spoor. Ik wou enkl maar aankaarten dat ik al wat werkdruk gewend ben en dat qua omstandgheden en vooral loonsvoorwaarden logistics sowieso een verbetering is op hetgeen ik heden doe
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nmbs Logistics

Bericht door Steven »

Nu nog uw besef voor gevaar en verantwoordelijkheid op punt krijgen. Je gaat niet met brieven rondrijden. Maar met auto's, containers en niet te vergeten chemische treinen met al dan zwaar giftige producten of zuren.
robby_r

Re: Nmbs Logistics

Bericht door robby_r »

Hoe kom je op het idee dat ik dat besef voor gevaar en verantwoordelijkheidszin niet heb?
robby_r

Re: Nmbs Logistics

Bericht door robby_r »

dinsdag 27 maart wordt ik verwacht in het cps in Brussel
mvg
robby_r

Re: Nmbs Logistics

Bericht door robby_r »

Vandaag ben ik naar Brussel afgezakt voor een medisch en psychotechnisch onderzoek bij het Cps. Zowel dokter als psycholoog hebben me hun fiat gegeven. Als alles goed gaat kan dus binnenkort het avontuur beginnen :)
edit: zopas nog telefoon gekregen van hr logistics, ik mag morgen terug naar Brussel, deze keer voor contract in orde te maken :p

mvg
Robby
Gerd

Re: Nmbs Logistics

Bericht door Gerd »

Proficiat!!

Veel succes!
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nmbs Logistics

Bericht door loic1811 »

sinds vorige week vrijdag hangt er een affiche omhoog bij ons op school met als titel:ben je getreind om bij ons te komen werken .willen ze duidelijk maken dat je hun extreem lange diensten moet aankunnen :shock: ze zoeken er 250. wat ik wel raar vind dat er opstaat dat de opleiding 9maanden is voor een tb dat me passagiers rijdt is het een pak langer ...
robby_r

Re: Nmbs Logistics

Bericht door robby_r »

Hallo.
Momenteel ben ik leerling bij Nmbs Logistics.

Het is fijn te lezen dat Logistics zijn kandidaten op de scholen gaat zoeken.
De opleiding is inderdaad gepland op 9 maanden, ongeveer even lang als de opleidingssessies van Crossrail indertijd.
Kan het wat uitlopen? Dat kan best, er zijn vaste verlofperiodes voorzien tijdens de opleiding.

ivm. extreem lange diensten.. Neem dit asjeblieft met een korreltje zout. Geef het een kans en ga eens luisteren op een infovergadering ;)

mvg
Robby
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nmbs Logistics

Bericht door loic1811 »

er is blijkbaar weinig structuur bij logistics .ik heb gehoord dat de hle 20 buiten dienst gaan .maar de hle 27 met gf koppeling gaan deze vervangen .ze zouden altijd met de gf koppelingen tegen elkaar gekoppeld zijn en zo de treinen slepen :roll:
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nmbs Logistics

Bericht door dentheo »

Prachtig, dan kunnen er enkelen zeggen dat het zo "moet" en hun gezicht een beetje redden. :wink: :wink:
Toch denk ik dat 2x27 wel meer wegtrekt dan een 20 en misschien "spoorvriendelijker" is.
Op welke lijn hebben we zoveel trekkracht nodig ?
Theo
Groeten vanop de Heide
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nmbs Logistics

Bericht door loic1811 »

op welke lijn geen flauw idee.wat ik wel opmerkelijk vind ze hebben dan die mux univ geïnstalleerd op de hle 27 om dan eventueel met een hle 18/19 te kunnen rijden op de knokke/blankenberge maar ze hebben er precies schrik van om dat te doen . maar dit is weer het bewijs dat bij de NMBS alles kan
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nmbs Logistics

Bericht door Steven »

Die mux univ is er ook gekomen omdat vooral ook de M6 zelfs die software/installatie gekregen heeft om met HLE18/19 te kunnen communiceren.

Verder zie ik die HLE27 gewoonweg hun GF nog verliezen en gewoon weer van trekhaak en buffers voorzien worden.
robby_r

Re: Nmbs Logistics

Bericht door robby_r »

Hallo.

De hle 27's zullen hun GF-koppeling behouden en steeds in treinschakeling rijden met de schroefkoppelingen langs de uiterste stuurposten.

mvg
Robby
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nmbs Logistics

Bericht door Shrek »

robby_r schreef:Hallo.

De hle 27's zullen hun GF-koppeling behouden en steeds in treinschakeling rijden met de schroefkoppelingen langs de uiterste stuurposten.

mvg
Robby
De eerste jaren misschien, maar op termijn zal dat wel veranderen hoor. Het onderhoud van zo'n GF-installatie kost gewoon ook al een pak meer dan een gewone schroefkoppeling.
Plaats reactie