spoorwegmuseum gesloten?!?!?!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
ic125

spoorwegmuseum gesloten?!?!?!

Bericht door ic125 »

dag,

ik heb gelezen dat het spoorwegmuseum sins begin van dit jaar gesloten blijvt.....
zijn dat de definitive planen ????

ik wilde op de eerste zeterdag in februari daar naaetoe, maar nu..... :cry:

http://www.gtf.be/gtf_infoservices.html

jan
nicken

Re: spoorwegmuseum gesloten?!?!?!

Bericht door nicken »

ic125 schreef:dag,

ik heb gelezen dat het spoorwegmuseum sins begin van dit jaar gesloten blijvt.....
zijn dat de definitive planen ????

ik wilde op de eerste zeterdag in februari daar naaetoe, maar nu..... :cry:

http://www.gtf.be/gtf_infoservices.html

jan
ze kunnen hem mss naar brugge brengen,is hier toch een historisch pretpark,een beetje bokrijk gelijk da ze zeggen,binnen een paar dagen hebben we hier een idioot die het paviljoen van toyo ito wil afbreken,daarna wil hij die terracotta bloembak (congertgebouw) aanpakken :lol: :D
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bah, de car wash van Toyo Ito mag er wel zijn! :)

Het was altijd leuk om daar eens met de fiets door te rijden, tot een arbeider eens beslist had om daar met zijn buldozer door te rijden en krak zei de beton onder zijn wielen! :roll:
Patrick

Bericht door Patrick »

Mogelijke nieuwe plaatsen voor het spoorwegmuseum: Tour & Taxis-site (Brussel), Schaarbeek of Oostende.
Volgens Belga zouden enkel nog de laatste 2 plaatsen in aanmerking komen.
(Bron: WTV-nieuws)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Patrick schreef:Mogelijke nieuwe plaatsen voor het spoorwegmuseum: Tour & Taxis-site (Brussel), Schaarbeek of Oostende.
Volgens Belga zouden enkel nog de laatste 2 plaatsen in aanmerking komen.
(Bron: WTV-nieuws)
Tour en Taxis was inderdaad de gedroomde locatie, maar het zou een te groot budget vragen.

Oostende is niet mogelijk, aangezien één van de voorwaarden voor een nationaal museum is dat het in het Brussels Hoofdstedelijk gewest zou liggen. Als men in Oostende een museum zou bouwen, zal dat in Wallonië ook moeten, en dan spreken we niet meer over een nationaal museum! :wink:
Steven

Bericht door Steven »

echter vorige week stond in de krant dat de nmbs vragende partij is om de gebouwen van turn und taxis terug te krijgen op basis van een artikel dat ze in de verkoopsovereenskomst hadden gezet. de reden was dat ze er een museum willen in plaatsen!!! (op basis van een regel dat de koper binnen de 7 jaar de site moest ontwikkelen wat tot op heden nog niet gebeurd is)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Naar wat ik hoor zijn ze al van mening veranderd en wilt men de site van T&T niet meer gebruiken...
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Als men zegt er is dit of dat te doen in Thurn & Taxis, is dat dan op een stukje van het oude NMBS-terrein?
Overigens hoop ik dat men nooit iets in Oostende uit de grond stampt!
Men zou daar namelijk 1 spoortje vor 10 locs willen aanleggen (en de rijtuigen dan?). (Dat is wat er toch in Spoorweg Journaal stond).
Moest men nu de CIWL werkplaatsen inrichten als NMBS museum, dat zou al iets helemaal anders zijn!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Ik ben één keertje naar iets geweest in thurn & taxis, en dat was in de hallen achteraan te doen, niet in het grote (prachtige) gebouw vooraan.
Bibke

Bericht door Bibke »

Joris schreef:Moest men nu de CIWL werkplaatsen inrichten als NMBS museum, dat zou al iets helemaal anders zijn!Joris De Mol
Joris, wat is CIWL?
Fles

Bericht door Fles »

Compagnie Internationale des Wagons-Lits Klik
Bibke

Bericht door Bibke »

Fles schreef:Compagnie Internationale des Wagons-Lits Klik
Hartelijk bedankt, Fles.
Plaats reactie