Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Ik stond gisteren op IC3640, gisteren bestond die uit 2 Breaks, was niet de normale samenstelling maar dan nog, zet daar toch M6'en op.
Re: Dienstregeling december 2014
de 3630 wordt in volle ochtendspits gereden met slechts 1x MS96... deze trein vertrekt elke morgen overvol in Leuven...Stijn91 schreef:Ik stond gisteren op IC3640, gisteren bestond die uit 2 Breaks, was niet de normale samenstelling maar dan nog, zet daar toch M6'en op.
Re: Dienstregeling december 2014
De IC Bru-Essen is 's morgens tussen acht en negen een cityrail +MS75, best kort voor de spits.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2014
Ja, inderdaad, we zijn er erg op achteruit gegaan op L12 met het treinmateriaal dat IC dienst moet verzorgen!
Groetjes vanuit Heide
Paul
Groetjes vanuit Heide
Paul
Re: Dienstregeling december 2014
Is er zoveel volk dat 's morgens naar Essen moet?dentheo schreef:De IC Bru-Essen is 's morgens tussen acht en negen een cityrail +MS75, best kort voor de spits.
Re: Dienstregeling december 2014
Wat dacht je van alle studenten die naar Essen sporen 's ochtends?
Essen heeft een zeer groot aanbod van scholen.
Essen heeft een zeer groot aanbod van scholen.
Re: Dienstregeling december 2014
Maar zijn dat er dan zoveel dat een trein van toch 6 rijtuigen niet volstaat? Er eveneens rekening mee houdend dat er op dezelfde lijn ook nog een stoptrein met 4 of 8 rijtuigen rijdt, die ongetwijfeld ook heel wat volk uit de omgeving naar Essen kan brengen?SBB 460 schreef:Wat dacht je van alle studenten die naar Essen sporen 's ochtends?
Essen heeft een zeer groot aanbod van scholen.
Re: Dienstregeling december 2014
Natuurlijk niet, en ik reed andersom, maar hij komt wel van Brussel.Shrek schreef:Is er zoveel volk dat 's morgens naar Essen moet?dentheo schreef:De IC Bru-Essen is 's morgens tussen acht en negen een cityrail +MS75, best kort voor de spits.
Tussen Brussel > Antwerpen is hij volgens mij ruim klein..of er werken geen mensen uit het Brusselse in Antwerpen .
Het zou kunnen dat er daar hoofdzakelijk ambtenaren wonen die ter plaatse werken.
De piek in beide richtingen kan natuurlijk verschillen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2014
Maar op Brussel-Antwerpen rijdt de IC 10 minuten voor de Essen en vanaf Mechelen zit een luchthaventrein er echt vlak voor. De drukte daar zal dus nog wel meevallen.dentheo schreef:Tussen Brussel > Antwerpen is hij volgens mij ruim klein..of er werken geen mensen uit het Brusselse in Antwerpen .
Het zou kunnen dat er daar hoofdzakelijk ambtenaren wonen die ter plaatse werken.
De piek in beide richtingen kan natuurlijk verschillen.
Re: Dienstregeling december 2014
In Vilvoorde is er ook aansluiting vanaf de lijn 26. Daar stappen ook heel wat reizigers over op de Essen, naar Antwerpen maar ook naar Mechelen om de route via Muizen niet te moeten maken.Shrek schreef:Maar op Brussel-Antwerpen rijdt de IC 10 minuten voor de Essen en vanaf Mechelen zit een luchthaventrein er echt vlak voor. De drukte daar zal dus nog wel meevallen.dentheo schreef:Tussen Brussel > Antwerpen is hij volgens mij ruim klein..of er werken geen mensen uit het Brusselse in Antwerpen .
Het zou kunnen dat er daar hoofdzakelijk ambtenaren wonen die ter plaatse werken.
De piek in beide richtingen kan natuurlijk verschillen.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Dienstregeling december 2014
om nog even hierop verder te gaan:
Wat IC3328 betreft (Essen - Brussel):
die is 's morgens al vol als hij in Berchem aankomt en moet dan nog de mensen uit Mortsel Oude God meenemen.
Misschien zouden beter de IC's 20xx en 45xx in MOG stoppen ipv 33xx (en dan ook ipv 31xx) om de reizigersstromen 's morgens beter te verdelen
Daardoor kan bijv 3328 dan in één ruk doorrijden naar Mechelen en houdt hij ook 2607 niet op (als hij er al niet achter zit natuurlijk)
(weet het wel: dan vervalt natuurlijk het concept van een snelle IC en een IC met meer stops)
' t is een voorstel dat voortvloeit uit mijn dagelijkse ervaring op L25.
(voor de geinteresseerden: IC3328 bestaat uit 6 of 8 M5'en met een reeks21)
grts
o
Wat IC3328 betreft (Essen - Brussel):
die is 's morgens al vol als hij in Berchem aankomt en moet dan nog de mensen uit Mortsel Oude God meenemen.
Misschien zouden beter de IC's 20xx en 45xx in MOG stoppen ipv 33xx (en dan ook ipv 31xx) om de reizigersstromen 's morgens beter te verdelen
Daardoor kan bijv 3328 dan in één ruk doorrijden naar Mechelen en houdt hij ook 2607 niet op (als hij er al niet achter zit natuurlijk)
(weet het wel: dan vervalt natuurlijk het concept van een snelle IC en een IC met meer stops)
' t is een voorstel dat voortvloeit uit mijn dagelijkse ervaring op L25.
(voor de geinteresseerden: IC3328 bestaat uit 6 of 8 M5'en met een reeks21)
grts
o
Re: Dienstregeling december 2014
Maar waar zou al dat volk op die 33xx dan naartoe willen? Naar Mechelen of Brussel zijn er vanaf Antwerpen immers veel interessantere alternatieven (zowel qua rittijd als qua capaciteit en comfort). Zou er niet nog steeds een belangrijk deel gewoontereizigers tussen zitten?
Het helpt natuurlijk niet echt dat de trein als IC aangekondigd wordt, op ongeveer hetzelfde tijdstip rijdt als vroeger en ook uiterlijk behoorlijk lijkt op de M6'en die er vroeger reden...
Het helpt natuurlijk niet echt dat de trein als IC aangekondigd wordt, op ongeveer hetzelfde tijdstip rijdt als vroeger en ook uiterlijk behoorlijk lijkt op de M6'en die er vroeger reden...
Re: Dienstregeling december 2014
Algemeen gesproken worden veel van de IC's uit Essen(reeks 33xx) opgehouden vanaf Antwerpen Noorderdokken door een met vertraging rijdende THALYS die in Antwerpen Centraal op hetzelfde spoor 23 moet aankomen en vertrekken! Moest men de IC naar Charleroi van spoor 24 verhuizen naar bvb spoor 6 ou er ruimte zijn voor de IC uit EssenSteve schreef:De overbezetting zal dan wel tussen Antwerpen en Mechelen zijn, en je zou het als een gevalletje "pech" kunnen kwalificeren als hij door vertraging van de Essen toevallig als eerste doorkomt en daardoor onbedoeld de volle laag krijgt. Maar als je even naar Railtime kijkt, zie je wel dat die fameuze 3328 alle dagen van de voorbije week al in Antwerpen met vertraging reed, terwijl een paar minuten vertraging al genoeg is om mensen naar de 2607 te sturen (temeer daar die laatste niet stopt in MOG en Nekkerspoel).
Het lijkt me dus interessanter om niet zozeer die 2607, maar wel de 3328 eens onder de loep te nemen. Waar komt die structurele vertraging vandaan? Wordt er nog steeds een verkorte M5-stam ingezet, of heeft die intussen z'n voorziene lengte?
Re: Dienstregeling december 2014
Destoptrein naar Essen van 7u50 uit Antwerpen is steeds één enkele Varkensneus die al van in Kapellen bomvol zit!Steve schreef:Maar zijn dat er dan zoveel dat een trein van toch 6 rijtuigen niet volstaat? Er eveneens rekening mee houdend dat er op dezelfde lijn ook nog een stoptrein met 4 of 8 rijtuigen rijdt, die ongetwijfeld ook heel wat volk uit de omgeving naar Essen kan brengen?SBB 460 schreef:Wat dacht je van alle studenten die naar Essen sporen 's ochtends?
Essen heeft een zeer groot aanbod van scholen.
Re: Dienstregeling december 2014
Waarom blijft men kopmaken (keren) in de kelder?ferry schreef: Algemeen gesproken worden veel van de IC's uit Essen(reeks 33xx) opgehouden vanaf Antwerpen Noorderdokken door een met vertraging rijdende THALYS die in Antwerpen Centraal op hetzelfde spoor 23 moet aankomen en vertrekken! Moest men de IC naar Charleroi van spoor 24 verhuizen naar bvb spoor 6 ou er ruimte zijn voor de IC uit Essen
Van ontwerp is dat een doorgaand station, gebruik het dan ook zo.
Of zit het in de wissel configuratie tussen Berchem en de tunnel, is het "vervelend" om een trein van de 25 naar boven te sturen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide