Deze ene break is momenteel aan het rijden op de IC 1812. De IC 1811 van een uur eerder is nu ook onderweg met maar één break, dus blijkbaar zijn er nu al twee zo'n omlopen onderweg.Wout912 schreef: ↑11 dec 2023, 10:54 Dat er op de IC-verbinding Antwerpen - Oostende nu breaks worden ingezet in plaats van desiro's is allemaal goed en wel. Echter is er al een omloop onderweg die maar uit één break bestaat. Deze heeft daarstraks IC 1808 gereden en is nu terug naar Oostende onderweg als IC 1831. Dat is echt onaanvaardbaar, wat mij betreft.
Dienstregeling 2024 (geldig vanaf december 2023)
Re: Dienstregeling december 2023
Re: Dienstregeling december 2023
Stiptheid treinen Knokke - Brussels Airport
Ik merk op dat de treinen Knokke - Brussels Airport vaak met vertraging binnenrijden in Brugge. Ik vraag me af of de treintijden niet beter worden aangepast met meer buffertijd in Brugge (nu slechts 3 minuten). Als ik zo de vertragingen van de afgelopen week van beide treinseries (bv. de 2817 en 2818) bekijk rijdt bijna geen enkele trein op tijd.
Ik merk op dat de treinen Knokke - Brussels Airport vaak met vertraging binnenrijden in Brugge. Ik vraag me af of de treintijden niet beter worden aangepast met meer buffertijd in Brugge (nu slechts 3 minuten). Als ik zo de vertragingen van de afgelopen week van beide treinseries (bv. de 2817 en 2818) bekijk rijdt bijna geen enkele trein op tijd.
Re: Dienstregeling december 2023
Inderdaad, net zoals eigenlijk de meeste S-treinen rond Luik tegenwoordig. Een totale première is het overigens niet, want er was al een of andere P-trein naar Spa met MS80 dacht ik.railtravelmanager schreef: ↑11 dec 2023, 11:24 Spa Verviers nu met MS80 met Breaks en geen Desiro's ? Erwin
Re: Dienstregeling december 2023
E2405 reed trek/duw met de 2730 en I10 met M4.
E2406 reed trek/duw met de 2741 en I10/M4 met 1 I11A rijtuig
E2407 reed trek/duw met de 2723 met M4.
E2408 reed met 8M7
E2409 reed met 10M7
E2411 reed met 2x3 breaks
E2412 reed met 2x3 AM96
Dit is dus duidelijk een kakafonie van materiaal op die verbinding.
E2406 reed trek/duw met de 2741 en I10/M4 met 1 I11A rijtuig
E2407 reed trek/duw met de 2723 met M4.
E2408 reed met 8M7
E2409 reed met 10M7
E2411 reed met 2x3 breaks
E2412 reed met 2x3 AM96
Dit is dus duidelijk een kakafonie van materiaal op die verbinding.
Re: Dienstregeling december 2023
Volgens het NMBS-twitter team zou deze (ook in de omloop met de 1816) normaal met twee stellen moeten rijden. Als dit dan ook de 1839 wordt, dan wordt het erg 'gezellig' ook met twee Breaks. Vorige week waren dit nog 3 Desiro's, goed gevuld altijd. Zijn de bezettingen van die treinen in de omlopen wel goed geanalyseerd?Wout912 schreef: ↑11 dec 2023, 12:54Deze ene break is momenteel aan het rijden op de IC 1812. De IC 1811 van een uur eerder is nu ook onderweg met maar één break, dus blijkbaar zijn er nu al twee zo'n omlopen onderweg.Wout912 schreef: ↑11 dec 2023, 10:54 Dat er op de IC-verbinding Antwerpen - Oostende nu breaks worden ingezet in plaats van desiro's is allemaal goed en wel. Echter is er al een omloop onderweg die maar uit één break bestaat. Deze heeft daarstraks IC 1808 gereden en is nu terug naar Oostende onderweg als IC 1831. Dat is echt onaanvaardbaar, wat mij betreft.
Re: Dienstregeling december 2023
E1817 rijden met 3x3 breaks 379-360-383thejay schreef: ↑11 dec 2023, 18:34Volgens het NMBS-twitter team zou deze (ook in de omloop met de 1816) normaal met twee stellen moeten rijden. Als dit dan ook de 1839 wordt, dan wordt het erg 'gezellig' ook met twee Breaks. Vorige week waren dit nog 3 Desiro's, goed gevuld altijd. Zijn de bezettingen van die treinen in de omlopen wel goed geanalyseerd?Wout912 schreef: ↑11 dec 2023, 12:54Deze ene break is momenteel aan het rijden op de IC 1812. De IC 1811 van een uur eerder is nu ook onderweg met maar één break, dus blijkbaar zijn er nu al twee zo'n omlopen onderweg.Wout912 schreef: ↑11 dec 2023, 10:54 Dat er op de IC-verbinding Antwerpen - Oostende nu breaks worden ingezet in plaats van desiro's is allemaal goed en wel. Echter is er al een omloop onderweg die maar uit één break bestaat. Deze heeft daarstraks IC 1808 gereden en is nu terug naar Oostende onderweg als IC 1831. Dat is echt onaanvaardbaar, wat mij betreft.
E1815/E1818 rijden samen met elk 8xM6.
Re: Dienstregeling december 2023
P8490 van Waremme naar Luik reed vandaag met stel 648 volgens Haltelink. Ook zijn de Klassiekjes terug op L97 naar Quievrain, vanmorgen de P7864 met de 989, en vanmiddag de P8561 met de 731.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Dienstregeling december 2023
Het duurde even voor ik de tijd vond om de kaarten aan te passen, maar hierbij de definitieve versies met ook de verschilkaarten:
Re: Dienstregeling december 2023
De 1805 bracht mij met twee Desiro's tot in Antwerpen.
De 1828 is daarentegen met twee Breaks volgens Haltelink.
Keert de IC Oostende niet meer altijd op zichzelf (?)
De 1828 is daarentegen met twee Breaks volgens Haltelink.
Keert de IC Oostende niet meer altijd op zichzelf (?)
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Dienstregeling december 2023
Er was nog een klein foutje geslopen in de weekendkaart: de L-trein Marloie-Libramont rijdt ook in het weekend. Er stond ook nog een typfout van de naam Libramont in, vandaar dat ik beide kaarten heb aangepast. Met dank aan een opmerkzaam forumlid!
Re: Dienstregeling december 2023
Is een I10 niet toegelaten in Duitsland, of is er een andere reden dat die niet in de combinatie zit, zoals bijvoorbeeld wel op Oostende - Eupen?
Re: Dienstregeling december 2023
Alle I rijtuigen zoals I6/I10/I11 zijn toegelaten. Deze zijn gebouwd om internationaal te kunnen rijden.
Re: Dienstregeling december 2023
Er is elders op het forum al eens gesuggeerd een I-10 met fietsafdeling toe te voegen aan de S41.