Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22782
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Achter dat glas zit de S.I.V.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Hogersluys »

^^De wat?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22782
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

S.I.V., system information voyageurs, is hier al meerdere malen gebruikt en vluit geschreven :wink: :wink:
hetzelfde systeem gebruikt men ook al sinds de MS96, i11, M6 en nu ook in de cityrail, M5 en Breaks maar bij deze laatste is het systeem aangevuld met audio-aankondigingen.
Lukas
Berichten: 1681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vanmorgen zag ik in Leuven "Break" 391.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12800
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek »

ook de 380 was vanmorgen in Leuven, op de IC naar Antwerpen :)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Een paar uur geleden weer de 378 gezien in Kortrijk, gekoppeld aan een niet-vernieuwde Break. Het zal wel de IC L van 17 uur 15 geweest zijn.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
b-loc
Berichten: 1236
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door b-loc »

den 378 zit al meer dan 5 dagen op IC L
LML
Berichten: 1422
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering Breaks

Bericht door LML »

Misschien een stomme vraag (omdat het aantal gemoderniseerde breaks momenteel heel klein is), maar toch stel ik ze:
Hebben er al 2 gemoderniseerde breaks gekoppeld gereden in commerciële dienst...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

De eerste koppeling tussen 308 en 378 was op 18/3/2010. De eerste gekoppelde rit (naar Hasselt) was op 6/5/2010. Dit was geen commerciële rit. Ik heb geen flauw idee of ze later samen hebben gereden.
thejay
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Poort der Kempen
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door thejay »

b-loc schreef:den 378 zit al meer dan 5 dagen op IC L
En vanochtend kwam die daardoor terecht op P 7291 Lokeren -> Antwerpen.
De eerste keer voor mij om ze aan de binnenkant te kunnen aanschouwen.
Brent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Brent »

Hebben ze eigenlijk nieuwe (ik noem ze smiley ruiten, je snapt vast wel waarom) ramen gestoken of gewoon de oude herschilderd
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Ik neem aan dat ze nieuwe gestoken hebben, want er zit in elk rijtuig een raam dat niet open kan, in de oude Breaks heb je dat niet.
Laatst gewijzigd door Dieselfreak op 30 mar 2011, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: Modernisering Breaks

Bericht door davyickx »

Break 313 kwam hier in Wilsele kort na 14u voorbij, gekoppeld met een oude. Reed via de lijn 53/1 (verbindingsboog tussen L35 en 53) vanuit de richting Hasselt/Aarschot richting Mechelen. Is die misschien aan proefritten bezig?
Spoorse groeten,

Davy Ickx
jens123
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door jens123 »

De 308 en de 378 waren samen gekoppeld aan elkaar met een oud stel erbij (nummer was niet leesbaar).
Dit als doorrijdende trein te Gent Sint Pieters rond 17u30.
treop

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treop »

denk dat 313 ook buiten is.
Plaats reactie