Modernisering Breaks
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Modernisering Breaks
S.I.V., system information voyageurs, is hier al meerdere malen gebruikt en vluit geschreven
hetzelfde systeem gebruikt men ook al sinds de MS96, i11, M6 en nu ook in de cityrail, M5 en Breaks maar bij deze laatste is het systeem aangevuld met audio-aankondigingen.
hetzelfde systeem gebruikt men ook al sinds de MS96, i11, M6 en nu ook in de cityrail, M5 en Breaks maar bij deze laatste is het systeem aangevuld met audio-aankondigingen.
Re: Modernisering Breaks
Hoi,
Vanmorgen zag ik in Leuven "Break" 391.
Lukas
Vanmorgen zag ik in Leuven "Break" 391.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
- Dieselfreak
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Een paar uur geleden weer de 378 gezien in Kortrijk, gekoppeld aan een niet-vernieuwde Break. Het zal wel de IC L van 17 uur 15 geweest zijn.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
Misschien een stomme vraag (omdat het aantal gemoderniseerde breaks momenteel heel klein is), maar toch stel ik ze:
Hebben er al 2 gemoderniseerde breaks gekoppeld gereden in commerciële dienst...?
Hebben er al 2 gemoderniseerde breaks gekoppeld gereden in commerciële dienst...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Modernisering Breaks
De eerste koppeling tussen 308 en 378 was op 18/3/2010. De eerste gekoppelde rit (naar Hasselt) was op 6/5/2010. Dit was geen commerciële rit. Ik heb geen flauw idee of ze later samen hebben gereden.
Re: Modernisering Breaks
En vanochtend kwam die daardoor terecht op P 7291 Lokeren -> Antwerpen.b-loc schreef:den 378 zit al meer dan 5 dagen op IC L
De eerste keer voor mij om ze aan de binnenkant te kunnen aanschouwen.
Re: Modernisering Breaks
Hebben ze eigenlijk nieuwe (ik noem ze smiley ruiten, je snapt vast wel waarom) ramen gestoken of gewoon de oude herschilderd
- Dieselfreak
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Ik neem aan dat ze nieuwe gestoken hebben, want er zit in elk rijtuig een raam dat niet open kan, in de oude Breaks heb je dat niet.
Laatst gewijzigd door Dieselfreak op 30 mar 2011, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
Break 313 kwam hier in Wilsele kort na 14u voorbij, gekoppeld met een oude. Reed via de lijn 53/1 (verbindingsboog tussen L35 en 53) vanuit de richting Hasselt/Aarschot richting Mechelen. Is die misschien aan proefritten bezig?
Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
Re: Modernisering Breaks
De 308 en de 378 waren samen gekoppeld aan elkaar met een oud stel erbij (nummer was niet leesbaar).
Dit als doorrijdende trein te Gent Sint Pieters rond 17u30.
Dit als doorrijdende trein te Gent Sint Pieters rond 17u30.