Pagina 18 van 18

Re: Nieuwe MS30

Geplaatst: 26 apr 2024, 14:22
door LML
Is er al iets geweten over fabrikanten, type treinstellen, modellen, offertes,...? Nog weinig van bekend precies, 2030 komt telkens een dagje dichterbij...

Re: Nieuwe MS30

Geplaatst: 08 mei 2024, 16:52
door desirootje
Ik wil niet terug deze discussie tot leven wekken, maar ik wou gwn nog iets toevoegen. We horen de MS30 te hebben tegen 2030, 3 jaar later volgt de liberalisatie van het spoor. NS heeft geen enkel bod gewonnen sinds men aan liberalisatie begonnen is bij de noorderburen, vanwege verouderd materiaal dat niet toegankelijk is. Ik denk dat de MS30 zal dienen om al het materieel uit de vorige eeuw (met uitzondering van de I-rijtuigen) te vervangen door modern materieel met autonome toegankelijkheid. Persoonlijk zie ik ze namelijk weinig contracten winnen als ze de MR96 naar voren schuiven tegenover Arriva of Abelio die een Flirt aanbiedt.

Re: Nieuwe MS30

Geplaatst: 08 mei 2024, 19:36
door Steven
Maar dan zouden potentiële spelers tegen dan ook materieel moeten hebben. Dus zover zijn we nog niet.

Re: Nieuwe MS30

Geplaatst: 08 mei 2024, 22:00
door wbrm
desirootje schreef: 08 mei 2024, 16:52 ... NS heeft geen enkel bod gewonnen sinds men aan liberalisatie begonnen is bij de noorderburen, vanwege verouderd materiaal dat niet toegankelijk is...
Dit is niet correct aangezien NS de concessie voor de sprinter tussen Alphen aan den Rijn en Gouda in handen heeft. Daarnaast reed NS ook van 2004 tot december 2012 de regionale treindienst Zutphen - Apeldoorn.