of (zoals ik ook al ooit meemaakte)
"wel gestopt maar deuren nie opengedaan "
vermoedelijk is't echter gewoon: de voorgaande rit is nooit zover gereden en heeft eerder zijn kar gedraaid.
(en dan had "gewijzigde route" beter op zijn plaats gestaan). Nu zijn zowel die voorgaande als deze rit "weggevallen" uit de vertragingsstatistieken..
Nee, dat is enkel het geval bij een volledig afgeschafte trein. Bij een gedeeltelijke afschaffing zoals deze trein moet dit ook verantwoord woorden als vertraging want hij was nog steeds niet stipt aan het rijden.
profke schreef:@Overweg13: dit wil toch iets zeggen over de "intuitiviteit" van de site, nietwaar?
Op dat vlak valt de NMBS-site (zoals zovele andere) inderdaad buiten de prijzen. Maar ik denk dat mensen als jij en ik - die op een treinforum zitten, en dus niet meteen modale treingebruikers zijn - dergelijke informatie meestal opzoeken uit nieuwsgierigheid naar de loop van de treinen. Voor de meeste treingebruikers is het echter informatie die ze alleen maar in specifieke gevallen opzoeken - bijvoorbeeld om zich te rechtvaardigen - , en dan hoort ze inderdaad thuis onder klantenservice, eigenlijk een beetje ter vervanging van de loketbediende die vroeger een vertragingsattest moest uitschrijven.
Steven schreef:Nee, dat is enkel het geval bij een volledig afgeschafte trein. Bij een gedeeltelijke afschaffing zoals deze trein moet dit ook verantwoord woorden als vertraging want hij was nog steeds niet stipt aan het rijden.
Ik dacht dat vertraging enkel voor de "eindstations" in de statistiek kwam ? Daarom reservetijd tussen voorlaatste en laatste station ?
Steven schreef:Nee, dat is enkel het geval bij een volledig afgeschafte trein. Bij een gedeeltelijke afschaffing zoals deze trein moet dit ook verantwoord woorden als vertraging want hij was nog steeds niet stipt aan het rijden.
Ik dacht dat vertraging enkel voor de "eindstations" in de statistiek kwam ? Daarom reservetijd tussen voorlaatste en laatste station ?
Nee, het meten van de vertraging gebeurt veel realistischer. Ik maak nu al enkele jaren deel uit van de stakeholdersvergadering van Infrabel en kan je verzekeren: er wordt echt wel op een tamelijk groot aantal punten gemeten, o.a. bij begin- en eindpunt, maar ook op tussenpunten. De verwijten die je in de pers en bij Test-Aankoop leest, slaan dan ook nergens op. De cijfers worden op geen enkele manier gemanipuleerd, wel vaak verkeerd geïnterpreteerd en onvolledig weergegeven. Met de invoering van elektronische seinhuizen groeien de mogelijkheden om nog veel meer meetpunten in te voeren trouwens exponentieel. In die zin kan het dus alleen maar beter gaan (met de metingen).
Infrabel communiceert daar trouwens ook vrij duidelijk over: http://www.infrabel.be/nl/over-infrabel ... -stiptheid.
Haha een kenner, hoe worden stakingsdagen eigenlijk verwerkt ? of worden die weggeneutraliseerd ? Daarover lees ik niets.
Anderzijds was er de poging om met met negen provinciale stakingen heel het land plat te leggen gedurende negen dagen...
Negen dagen is vijf procent van de 200 werkdagen dat zou toch duidelijk zichtbaar moeten zijn ?
dentheo schreef:Haha een kenner, hoe worden stakingsdagen eigenlijk verwerkt ? of worden die weggeneutraliseerd ? Daarover lees ik niets.
Anderzijds was er de poging om met met negen provinciale stakingen heel het land plat te leggen gedurende negen dagen...
Negen dagen is vijf procent van de 200 werkdagen dat zou toch duidelijk zichtbaar moeten zijn ?
Er zijn toch helemaal geen 9 provinciale stakingsdagen geweest?
Regionale staking was er maar geen provinciale. NO, NW , ZO, ZW en centrum hebben in drie stakingsdagen gestaakt. Nadien nog een nationale in totaal 4 stakingen.
Ik maakte ook regelmatig gebruik van railtime, zowel de applicatie op mijn telefoon als de website. Nu is het mij nog steeds een raadsel hoe je degelijk vertraging (en oorzaak) nadien nog kan opzoeken. Via de vertragingsattestpagina kan je, erg omslachtig (!!), de vertraging al vinden. Maar de oorzaak? Is het nog mogelijk historische data op te vragen van vertragingen inclusief de reden?
Zoals hier al eerder werd aangegeven is de splitsing IC/L ook niet bepaald gebruiksvriendelijk.