ETCS in België
Re: ETCS in België.
Op vrijdag 2 mei zal er een Thalys ETCS-testen doen op de Athus-Meuse lijn.
De theoretische tijden:
Brussel ATE TGV 11u00
Vilvoorde 11u26
Leuven 12u18
Ottignies 12u42
Namen 13u00
Dinant 13u22
Vonêche 13u51
Florenville 14u25
Florenville 14u28
Librammont 14u58
Librammont 15u13
Bertrix 15u21
Bertrix 15u35
Dinant 16u33
Namen 16u54
Leuven 17u53
Brussel ATE TGV 18u25
Bron: Wallorail
De theoretische tijden:
Brussel ATE TGV 11u00
Vilvoorde 11u26
Leuven 12u18
Ottignies 12u42
Namen 13u00
Dinant 13u22
Vonêche 13u51
Florenville 14u25
Florenville 14u28
Librammont 14u58
Librammont 15u13
Bertrix 15u21
Bertrix 15u35
Dinant 16u33
Namen 16u54
Leuven 17u53
Brussel ATE TGV 18u25
Bron: Wallorail
Laatst gewijzigd door ryckaert op 30 apr 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ETCS in België.
Je had waarschijnlijk een beetje honger toen je dit typte?ryckaert schreef:Diner 16u33
Re: ETCS in België.
Haha had de pagina vertaald via Bing en deze fout over het hoofd gezienPaul schreef:Je had waarschijnlijk een beetje honger toen je dit typte?ryckaert schreef:Diner 16u33
Re: ETCS in België.
Jep, ze zijn testen aan het doen om de software van de Thalys eindelijk 2.3.0d conform te maken. Eventjes een paar ETCS-functies in de ardennen gaan uittesten
Re: ETCS in België.
Vandaag waren er werken op de lijn 73 tussen Diksmuide en De Panne voor het in dienst stellen van ETCS level 2 (proefproject).
Wat is daar dan het nut van? Hier rijdt slechts 1 trein per uur , met uitzondering van enkele P-treinen.
Wat is daar dan het nut van? Hier rijdt slechts 1 trein per uur , met uitzondering van enkele P-treinen.
Re: ETCS in België.
Om een afzonderlijke etcs zone te hebben om proefritten te doen. Een rustige lijn is daar ideaal voor.
Re: ETCS in België.
Daar wordt helemaal nog niets in dienst gezet, er zijn alleen voorbereidende werken. De leverancier van het RBC is nog altijd niet gekend, zonder dat gegeven kunnen we niet veel vooruitgang maken.stekkerz schreef:Vandaag waren er werken op de lijn 73 tussen Diksmuide en De Panne voor het in dienst stellen van ETCS level 2 (proefproject).
Wat is daar dan het nut van? Hier rijdt slechts 1 trein per uur , met uitzondering van enkele P-treinen.
Re: ETCS in België.
Op alle spoorlijnen waar ETCS ligt zal vanaf 2016 de krokodil verdwijnen. Voor nationale treinen is er dan nog TBL1+, internationale treinen moeten het met ETCS doen.
Voor de NMBS is er geen probleem, die heeft al 100% TBL1+. Crossrail en de anderen zetten volop in op ETCS tegen 2016.
Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
Voor de NMBS is er geen probleem, die heeft al 100% TBL1+. Crossrail en de anderen zetten volop in op ETCS tegen 2016.
Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
Re: ETCS in België.
Kan men dit niet oplossen door voor museummateriaal te eisen dat er altijd twee machinisten op de stuurpost zitten?Shrek schreef: Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
Re: ETCS in België.
Gaan nationale treinen niet ook automatisch over naar ETCS als ze daarmee uitgerust zijn?Shrek schreef:Op alle spoorlijnen waar ETCS ligt zal vanaf 2016 de krokodil verdwijnen. Voor nationale treinen is er dan nog TBL1+, internationale treinen moeten het met ETCS doen.
Voor de NMBS is er geen probleem, die heeft al 100% TBL1+. Crossrail en de anderen zetten volop in op ETCS tegen 2016.
Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
Re: ETCS in België.
Uiteraard. Maar ik had het hier enkel over de krokodillen en de weinige treinen die daar nog op rijden.deadlock schreef:Gaan nationale treinen niet ook automatisch over naar ETCS als ze daarmee uitgerust zijn?
Re: ETCS in België.
Wat zijn de plannen bij Infrabel eigenlijk omtrent de GSM-R-dekking? Om Level 2 te gebruiken is het nogal handig om een sterke dekking te hebben
Niet alleen dat, het rapport over de ontsporing in Hever bewijst dat een falende dekking momenteel al voor problemen zorgt.
Niet alleen dat, het rapport over de ontsporing in Hever bewijst dat een falende dekking momenteel al voor problemen zorgt.
Re: ETCS in België.
De dekking wordt verbeterd, anders zullen er inderdaad problemen opduiken.Tom12 schreef:Wat zijn de plannen bij Infrabel eigenlijk omtrent de GSM-R-dekking? Om Level 2 te gebruiken is het nogal handig om een sterke dekking te hebben
Niet alleen dat, het rapport over de ontsporing in Hever bewijst dat een falende dekking momenteel al voor problemen zorgt.
Maar, zoals alles bij ETCS, is het wel fail-safe. Geen GSM-R wilt zeggen dat je trein vanzelf tot stilstand komt, er zal nooit een gevaarlijke situatie ontstaan door slechte ontvangst.