ETCS in België

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
ryckaert
Berichten: 222
Lid geworden op: 02 aug 2008, 23:53
Locatie: De Haan
Contacteer:

Re: ETCS in België.

Bericht door ryckaert »

Op vrijdag 2 mei zal er een Thalys ETCS-testen doen op de Athus-Meuse lijn.

De theoretische tijden:

Brussel ATE TGV 11u00
Vilvoorde 11u26
Leuven 12u18
Ottignies 12u42
Namen 13u00
Dinant 13u22
Vonêche 13u51
Florenville 14u25

Florenville 14u28
Librammont 14u58

Librammont 15u13
Bertrix 15u21

Bertrix 15u35
Dinant 16u33
Namen 16u54
Leuven 17u53
Brussel ATE TGV 18u25

Bron: Wallorail
Laatst gewijzigd door ryckaert op 30 apr 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul
Berichten: 1303
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: ETCS in België.

Bericht door Paul »

ryckaert schreef:Diner 16u33
:D Je had waarschijnlijk een beetje honger toen je dit typte?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
ryckaert
Berichten: 222
Lid geworden op: 02 aug 2008, 23:53
Locatie: De Haan
Contacteer:

Re: ETCS in België.

Bericht door ryckaert »

Paul schreef:
ryckaert schreef:Diner 16u33
:D Je had waarschijnlijk een beetje honger toen je dit typte?
Haha had de pagina vertaald via Bing en deze fout over het hoofd gezien :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12800
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Jep, ze zijn testen aan het doen om de software van de Thalys eindelijk 2.3.0d conform te maken. Eventjes een paar ETCS-functies in de ardennen gaan uittesten :)
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: ETCS in België.

Bericht door stekkerz »

Vandaag waren er werken op de lijn 73 tussen Diksmuide en De Panne voor het in dienst stellen van ETCS level 2 (proefproject).
Wat is daar dan het nut van? Hier rijdt slechts 1 trein per uur , met uitzondering van enkele P-treinen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22782
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België.

Bericht door Steven »

Om een afzonderlijke etcs zone te hebben om proefritten te doen. Een rustige lijn is daar ideaal voor.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12800
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

stekkerz schreef:Vandaag waren er werken op de lijn 73 tussen Diksmuide en De Panne voor het in dienst stellen van ETCS level 2 (proefproject).
Wat is daar dan het nut van? Hier rijdt slechts 1 trein per uur , met uitzondering van enkele P-treinen.
Daar wordt helemaal nog niets in dienst gezet, er zijn alleen voorbereidende werken. De leverancier van het RBC is nog altijd niet gekend, zonder dat gegeven kunnen we niet veel vooruitgang maken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12800
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Op alle spoorlijnen waar ETCS ligt zal vanaf 2016 de krokodil verdwijnen. Voor nationale treinen is er dan nog TBL1+, internationale treinen moeten het met ETCS doen.
Voor de NMBS is er geen probleem, die heeft al 100% TBL1+. Crossrail en de anderen zetten volop in op ETCS tegen 2016.
Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
K V B
Berichten: 3345
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: ETCS in België.

Bericht door K V B »

Shrek schreef: Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
Kan men dit niet oplossen door voor museummateriaal te eisen dat er altijd twee machinisten op de stuurpost zitten?
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: ETCS in België.

Bericht door deadlock »

Shrek schreef:Op alle spoorlijnen waar ETCS ligt zal vanaf 2016 de krokodil verdwijnen. Voor nationale treinen is er dan nog TBL1+, internationale treinen moeten het met ETCS doen.
Voor de NMBS is er geen probleem, die heeft al 100% TBL1+. Crossrail en de anderen zetten volop in op ETCS tegen 2016.
Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
Gaan nationale treinen niet ook automatisch over naar ETCS als ze daarmee uitgerust zijn?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12800
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

deadlock schreef:Gaan nationale treinen niet ook automatisch over naar ETCS als ze daarmee uitgerust zijn?
Uiteraard. Maar ik had het hier enkel over de krokodillen en de weinige treinen die daar nog op rijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12800
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Tom12

Re: ETCS in België.

Bericht door Tom12 »

Wat zijn de plannen bij Infrabel eigenlijk omtrent de GSM-R-dekking? Om Level 2 te gebruiken is het nogal handig om een sterke dekking te hebben :D

Niet alleen dat, het rapport over de ontsporing in Hever bewijst dat een falende dekking momenteel al voor problemen zorgt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22782
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België.

Bericht door Steven »

Hangt er vanaf of level 1 als terugval optie op alle lijnen blijft of niet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12800
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Tom12 schreef:Wat zijn de plannen bij Infrabel eigenlijk omtrent de GSM-R-dekking? Om Level 2 te gebruiken is het nogal handig om een sterke dekking te hebben :D

Niet alleen dat, het rapport over de ontsporing in Hever bewijst dat een falende dekking momenteel al voor problemen zorgt.
De dekking wordt verbeterd, anders zullen er inderdaad problemen opduiken.
Maar, zoals alles bij ETCS, is het wel fail-safe. Geen GSM-R wilt zeggen dat je trein vanzelf tot stilstand komt, er zal nooit een gevaarlijke situatie ontstaan door slechte ontvangst.
Plaats reactie