Het verhoogde perron ligt aan spoor 2 en is bereikbaar via een omweg, de Aachener Straße (https://goo.gl/maps/WCKYbSZ76XGUFhrt8)
Het perron aan spoor 1 is ongewijzigd en buiten gebruik.
Bovenop het station van Namur komt de busterminal: een unicum in België.
De vloerplaat is verstevigd, het hellend vlak aangelegd. Op niveau 1 (toegang naar de perrons) kan je al zien hoe het wordt: trappen leiden naar de busterminal op niveau 2. Het dak laat een overvloed van licht door.
De busbaan die erheen leidt is opgehangen aan een sierlijke pyloon met kabels
Bijlagen
Laatst gewijzigd door joverwimp op 09 aug 2022, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
trainlovertje schreef: ↑14 jul 2022, 22:04
Vanaf morgen gaat de nieuwe onderdoorgang in het station van Vilvoorde open, de oude zal dan tijdelijk afgesloten worden voor renovatiewerken.
is de nieuwe onderdoorgang al verbonden met de Olieslagerslaan?
trainlovertje schreef: ↑14 jul 2022, 22:04
Vanaf morgen gaat de nieuwe onderdoorgang in het station van Vilvoorde open, de oude zal dan tijdelijk afgesloten worden voor renovatiewerken.
is de nieuwe onderdoorgang al verbonden met de Olieslagerslaan?
Ja, anders zou er geen verbinding meer zijn met de parking achteraan het station.
joverwimp schreef: ↑02 jul 2022, 12:53
Bovenop het station van Namur komt de busterminal: een unicum in België.
De vloerplaat is verstevigd, het hellend vlak aangelegd. Op niveau 1 (toegang naar de perrons) kan je al zien hoe het wordt: trappen leiden naar de busterminal op niveau 2. Het dak laat een overvloed van licht door.
Pas dan gaat de hoofdstad van het Waalse gewest een waardig station hebben. Tenzij ze die andere "bunker" wilden imiteren, het mislukte "centraal" station van Beograd Centar
Goh, ik was er een maand of wat geleden, en hoewel het nog niet af was, zag het er wel al veelbelovend uit. Maar het heeft inderdaad veel te lang geduurd, dat is een feit.
Hasselt vordert toch ook maar traag. Ze zijn nu aan perron 8-9 bezig. Na perron 4-5 dacht ik dat vlotjes ging, maar nu precies toch weer een terugval in tempo.
Wel jammer dat ze de perronoverkappingen niet verlengen.
Op de perrons van Brussel-Zuid en Brussel-Noord zijn er de laatste tijd zeer veel werken.
Bv. Perron 22 in Brussel-Zuid kan je niet meer op (niet dat hier een trein stopt maar vond het toch toevallig), misschien heeft dit te maken met het nieuwe hoofdkantoor?
Weer er iemand toevallig meer over wat er allemaal aan het gebeuren is in deze stations?