Mermec meettreinen
-
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Mermec meettreinen
Infrabel heeft 3 meettreinen (0 emissie) gekocht bij het Italiaanse bedrijf Mermec.
Electrische traktie via batterijen en bovenleiding.
Electrische traktie via batterijen en bovenleiding.
Re: Mermec meettreinen
Raar dat dit nu pas wordt bekend gemaakt.
https://www.hln.be/binnenland/primeur-v ... ad5914ac1/
Het contract is al van 1 juli ondertekend:
https://www.esteri.it/en/sala_stampa/ar ... el-belgio/
https://www.hln.be/binnenland/primeur-v ... ad5914ac1/
Het contract is al van 1 juli ondertekend:
https://www.esteri.it/en/sala_stampa/ar ... el-belgio/
-
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Mermec meettreinen
Er Is een verschil tussen een « tender » winnen en effectif tekenen.Adler schreef: ↑21 sep 2022, 18:51 Raar dat dit nu pas wordt bekend gemaakt.
https://www.hln.be/binnenland/primeur-v ... ad5914ac1/
Het contract is al van 1 juli ondertekend:
https://www.esteri.it/en/sala_stampa/ar ... l-belgwio/
Zo zijn er Al veel « tenders » gewonnen zonder verdere ondertekening
Re: Mermec meettreinen
Ze wilden het pas op innotrans de wereld insturen, zoals wel vaker gebeurt met zo'n aankondigingen.
Re: Mermec meettreinen
Geweldige stap vooruit voor Infrabel.
Maar uiteraard komt bij zo'n berichten de nerd in mij naar boven en wil ik ineens elk detail weten:
* Men spreekt over meettreinen, maar ik vermoed dat er dus verschillende types gaan zijn met elk een ander doel of is dat allemaal multifunctioneel?
* Hoeveel worden het er exact?
* Welk is de autonomie die men op de batterijen kan bekomen?
* Gaan deze treinen ALLE huidige meettreinen vervangen?
Maar uiteraard komt bij zo'n berichten de nerd in mij naar boven en wil ik ineens elk detail weten:
* Men spreekt over meettreinen, maar ik vermoed dat er dus verschillende types gaan zijn met elk een ander doel of is dat allemaal multifunctioneel?
* Hoeveel worden het er exact?
* Welk is de autonomie die men op de batterijen kan bekomen?
* Gaan deze treinen ALLE huidige meettreinen vervangen?
Re: Mermec meettreinen
De nieuwe treinstellen gaan de EM130 vervangen.
Deze doet nu 3 meetcampagnes per jaar. Met deze 3 meettreinstellen kan de frequentie verhoogd worden naar 11 per jaar.
Zijn maximale snelheid wordt 200km/u
Deze doet nu 3 meetcampagnes per jaar. Met deze 3 meettreinstellen kan de frequentie verhoogd worden naar 11 per jaar.
Zijn maximale snelheid wordt 200km/u
Re: Mermec meettreinen
Na wat opzoekingswerk denk ik dat het hier gaat om het type Roger 1000 die ook in gebruik is bij de Zwitserse en Noorse spoorwegen.
Re: Mermec meettreinen
Nu niet dat ik HLN als een referentie wil nemen maar in hun artikel staat:
In de specs van die Roger 1000 staat onder andere:De treinen zijn bijna 50 meter lang en wegen 148 ton.
(zie ook https://www.mermecgroup.com/measuring-t ... r-1000.phpLength 25,300 mm (over buffers)
Weight approx. 66 t
Slaat HLN de bal mis, of gaat het toch over iets anders dan die Roger 1000?
Re: Mermec meettreinen
Ja het is een verbeterde versie van wat ze tot nu toe verkochten. Ik vermoed dat ze daarom de primeur voor op de beurs hielden.
Re: Mermec meettreinen
En dus ook in 2 delen in plaats van 1, want 50m lijkt mij wat lang voor 1 motorrijtuig?
Re: Mermec meettreinen
Inderdaad, er zijn inmiddels zoveel automatische meettoestellen dat een trein van 25m te krap werd. Het is ook nodig om 200km/h te kunnen rijden.
Re: Mermec meettreinen
Infrabel heeft er nu ook een plaatje van getweet https://twitter.com/infrabel_nl/status ... 73543?s=21
Re: Mermec meettreinen
Ik kijk er al naar uit om ze bij een opendeurdag binnen enkele jaren eens te bezichtigen
Re: Mermec meettreinen
Hopelijk wel met een betere livrei dan op die eerste schetsJHS2013 schreef: ↑23 sep 2022, 20:01 Infrabel heeft er nu ook een plaatje van getweet https://twitter.com/infrabel_nl/status ... 73543?s=21