werken: in stations
Re: werken: in stations
Treinen ricjting Hasselt hebben een stelselmatig vertraging van een paar minuten door de stop in Diest spoor 4.
Dit omdat de wissels aan 40 km/h bereden worden.
Spoor 2 is nog steeds in gebruik. Ik denk voor doorrijdende goederentreinen.
Foto van het tijdelijk perron.
-
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: in stations
Om even aan te vullen: die vervelende wissel net voor station Tienen richting Leuven is ondertussen opgebroken, zag ik zonet. Zal de doorstroming ten goede komen, hoewel de sporen niet helemaal zijn rechtgetrokken (de 'bocht' waar de wissel lag is nog goed te zien). Nu de rest van het station nog...trainlovertje schreef: ↑15 mar 2022, 22:34Inderdaad, aan kant Landen heeft men die sporen niet rechtgetrokken, terwijl men dat wel gedaan heeft aan kant Leuven. Zal wel met een vergunning te maken hebben gehad gok ik, maar anderzijds toch absurd dat dat niet onder dezelfde vergunning valt, nee?Klassiekje schreef: ↑15 mar 2022, 22:02 Het toppunt in Tienen is dat alle treinen richting Leuven over een compleet nutteloze wissel van 40 moeten gaan
Re: werken: in stations
De nieuwe perrons zijn over de hele lengte in gebruik maar (nog) niet de zitbanken, liften en trappen.jan_olieslagers schreef: ↑02 sep 2023, 09:52Ja. Daarom ben ik altijd zo sceptisch als er vanuit het spoorbedrijf datums genoemd worden van afwerking of inbedrijfsstelling.
Wat me vooral opviel: de perrons lijken maar 550 mm hoog; waarom geen 760 mm? Onbegrijpelijk voor zo'n dure vernieuwing.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: werken: in stations
Ik denk dat dat gwn zo leek, hier zie je duidelijk dat de perrons verhoogd zijn, perron op dezelfde hoogte als de deuren op een desiro.joverwimp schreef: ↑21 mar 2024, 11:47De nieuwe perrons zijn over de hele lengte in gebruik maar (nog) niet de zitbanken, liften en trappen.jan_olieslagers schreef: ↑02 sep 2023, 09:52Ja. Daarom ben ik altijd zo sceptisch als er vanuit het spoorbedrijf datums genoemd worden van afwerking of inbedrijfsstelling.
Wat me vooral opviel: de perrons lijken maar 550 mm hoog; waarom geen 760 mm? Onbegrijpelijk voor zo'n dure vernieuwing.
Re: werken: in stations
In Hasselt is spoor 1 vanaf maandag 15 april opnieuw beschikbaar. Ook het nieuwe spoor 1a kan dan worden gebruikt. De volgende fase is de aanpak van spoor 2 en 3. Bron: https://www.tvl.be/nieuws/spoor-1-in-ha ... uik-167279
Re: werken: in stations
Vandaag met de IC naar Brussels Airport vanaf spoor A vertrokken, in verminderde samenstelling (1 x MS96).FLV-FGSP schreef: ↑14 apr 2024, 22:22 In Hasselt is spoor 1 vanaf maandag 15 april opnieuw beschikbaar. Ook het nieuwe spoor 1a kan dan worden gebruikt. De volgende fase is de aanpak van spoor 2 en 3. Bron: https://www.tvl.be/nieuws/spoor-1-in-ha ... uik-167279
Re: werken: in stations
Nu het grootste deel van de perrons vernieuwd is, valt goed op dat het een erg grijze bedoening aan het worden is. Wat is er mis met een beetje kleur? Het hoeft niet fel te zijn (liefst niet zelfs, spaar ons van roze of oranje), maar het zou het station toch wat aangenamer maken. Het is maar goed dat de stationsnaamborden nog blauw zijn ...FLV-FGSP schreef: ↑14 apr 2024, 22:22 In Hasselt is spoor 1 vanaf maandag 15 april opnieuw beschikbaar. Ook het nieuwe spoor 1a kan dan worden gebruikt. De volgende fase is de aanpak van spoor 2 en 3. Bron: https://www.tvl.be/nieuws/spoor-1-in-ha ... uik-167279
L'union fait la force.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: werken: in stations
Groetjes uit Denderleeuw, ik vraag het me ook af. Zelfs licht gekleurde tegels of een kleur op de luifels zou veel doen, maar nee wit en grijs is blijkbaar in de mode.KB schreef: ↑18 apr 2024, 21:08 Nu het grootste deel van de perrons vernieuwd is, valt goed op dat het een erg grijze bedoening aan het worden is. Wat is er mis met een beetje kleur? Het hoeft niet fel te zijn (liefst niet zelfs, spaar ons van roze of oranje), maar het zou het station toch wat aangenamer maken. Het is maar goed dat de stationsnaamborden nog blauw zijn ...
Re: werken: in stations
Lichtjes off-topic maar je zou bijna gaan denken dat graffiti-kunstenaars de NMBS juist vanwege deze grijze bedoening een zeer aantrekkelijk doelwit vinden (en waarschijnlijk denken dat de treinen er dankzij hun interventie beter uitzien).
Re: werken: in stations
Er was een tijd dat het interieur van de telefoonwinkels en sommige andere winkels in wit en zwart was. Misschien zijn de plannen in die periode gemaakt. Vermoedelijk heeft men gekozen voor de milieuvriendelijkste kleur.desirootje schreef: ↑18 apr 2024, 22:52 Groetjes uit Denderleeuw, ik vraag het me ook af. Zelfs licht gekleurde tegels of een kleur op de luifels zou veel doen, maar nee wit en grijs is blijkbaar in de mode.
Tenzij rekening werd gehouden met de psychologie van kleuren waarbij grijs en wit neutrale kleuren zijn.
Re: werken: in stations
De trein naar Mol vertrekt inderdaad vanaf nu vanaf spoor A (niet 1a).
Trein vanuit Mol komt aan om x.52, vertrekt terug op x.08
- Dieselfreak
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: werken: in stations
Je ziet dat echt óveral dat kleurloos de norm is in de huidige maatschappij. Zo ook in het grijswitte interieur dat nu al meer dan twintig jaar de norm is voor al het nieuwe/vernieuwde materieel van de NMBS. Ook de meeste auto's zijn tegenwoordig grijs, wit of zwart. In de huisinterieurs is het ook van dat: om "modern" te zijn, moet een huiskamer per definitie kleurloos en kaal zijn.desirootje schreef: ↑18 apr 2024, 22:52Groetjes uit Denderleeuw, ik vraag het me ook af. Zelfs licht gekleurde tegels of een kleur op de luifels zou veel doen, maar nee wit en grijs is blijkbaar in de mode.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: werken: in stations
Het is inderdaad een algemene trend. Toen ik mijn huidige bestelwagen (Fiat) kocht was grijs de enige beschikbare kleur, punt aan de lijn. Vroeger kon men tenminste mits meerprijs kleuropties kiezen, dat is allemaal voorbij.
Misschien is het spoorbedrijf voor deze ene keer mee met zijn tijd, door te volharden in grijsheid? Maar een vooruitgang is het ook in mijn ogen niet, allesbehalve.
Misschien is het spoorbedrijf voor deze ene keer mee met zijn tijd, door te volharden in grijsheid? Maar een vooruitgang is het ook in mijn ogen niet, allesbehalve.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.