Neen daarvoor moeten er nog wat wissels vernieuwd worden. Maar het is wel al voorzien in de ETCS om ooit sneller te kunnen rijden.
ETCS in België
Re: ETCS in België
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: ETCS in België
Zijn de duikbrillen eigenlijk al allemaal uitgerust met ETCS en is men al bezig aan de desiro's?
Re: ETCS in België
De Desiro's gebruikt men frequent tussen Aarlen en Luxemburg, aangezien dat op de CFL infrastructuur enkel met ETCS L1 werkt vermoed ik dat de Desiro's reeds met ETCS zijn uitgerust, allessinds de 25kV modellen. Maar ik weet niet of ze compatibel zijn met ETCS L2.
Re: ETCS in België
Desiro's hebben allemaal al etcs sinds ze in dienst kwamen maar ze moeten allemaal een nieuwe versie voor baseline 3 krijgen omdat ze nu geen level 1 limited supervision of level 2 kennen.desirootje schreef: ↑05 jun 2023, 10:40 Zijn de duikbrillen eigenlijk al allemaal uitgerust met ETCS en is men al bezig aan de desiro's?
Sprinters hebben allemaal etcs gekregen.
Re: ETCS in België
NMBS zal nog een effortke mogen doen om al die Desiro's en HLE 18'en (wel N2 ETCS, maar geen N1 LS) voor 2025 uit te rusten met de nieuwste ETCS, want voor zover ik weet is er daar nog geen enkel stel of loc van aangepast. 305 stellen en pakweg 120 locs naar de werkplaats laten komen kost wel wat tijd...
Re: ETCS in België
Hebben de TGV R-stellen inmiddels al ETCS?Shrek schreef: ↑04 jun 2023, 20:01 De indienstname van ETCS rond Brussel-Zuid is vlot verlopen, sinds 10u deze morgen rijden de (meeste) treinen in ETCS doorheen de hele hoofdstad. Omdat ook L96N nu met ETCS is uitgerust is hiermee het doek definitief gevallen over TBL1 als hulpsysteem. Dit werd tot gisteren nog door Thalys gebruikt maar behoort nu tot de geschiedenisboeken.
Re: ETCS in België
Neen die rijden op TBL1+ op L96N, de inbouw van ETCS zou pas in 2024 beginnen.FLV-FGSP schreef: ↑05 jun 2023, 13:25Hebben de TGV R-stellen inmiddels al ETCS?Shrek schreef: ↑04 jun 2023, 20:01 De indienstname van ETCS rond Brussel-Zuid is vlot verlopen, sinds 10u deze morgen rijden de (meeste) treinen in ETCS doorheen de hele hoofdstad. Omdat ook L96N nu met ETCS is uitgerust is hiermee het doek definitief gevallen over TBL1 als hulpsysteem. Dit werd tot gisteren nog door Thalys gebruikt maar behoort nu tot de geschiedenisboeken.
Re: ETCS in België
Bij zo'n modern meterieel zou dat toch vlotjes moeten lukken, zodra je de eerste rond hebt en je dus een geteste procedure hebt?Ducktape schreef: ↑05 jun 2023, 13:15 NMBS zal nog een effortke mogen doen om al die Desiro's en HLE 18'en (wel N2 ETCS, maar geen N1 LS) voor 2025 uit te rusten met de nieuwste ETCS, want voor zover ik weet is er daar nog geen enkel stel of loc van aangepast. 305 stellen en pakweg 120 locs naar de werkplaats laten komen kost wel wat tijd...
Uiteindelijk zit daar op dit moment al ETCS in, dus het is niet dat je vanaf 0 moet beginnen.
Je zal misschien wel hardware moeten vervangen, maar dat kan allemaal vooraf voorbereid worden zodat de eigenlijke inbouw op een handvol uren te regelen is.
Ik ben wel akkoord dat het qua organisatie wel een uitdaging is om dit zo efficiënt mogelijk te regelen, want het is idd niet zo dat er veel materieel en personeel op overschot is.
Re: ETCS in België
Ik hoop dat het er snel komt... het zal objectief misschien maar 1 minuut schelen , maar subjectief scheelt het veel meer!Shrek schreef: ↑05 jun 2023, 08:42Neen daarvoor moeten er nog wat wissels vernieuwd worden. Maar het is wel al voorzien in de ETCS om ooit sneller te kunnen rijden.
Re: ETCS in België
1 à 2 minuten tijdwinst kan zomaar genoeg zijn om de Eurostar Londen-Amsterdam met een halfuur te kunnen versnellen, aangezien de rijpaden nu nét niet op elkaar lijken aan te sluiten.
Of die trein straks überhaupt nog rijdt is helaas een tweede, maar dat terzijde
Of die trein straks überhaupt nog rijdt is helaas een tweede, maar dat terzijde
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: ETCS in België
Ik heb erover gelezen en de trein wordt toch enkel tijdelijk gecanceled, vanwege de werken aan Amsterdam-Centraal en het gebrek aan een installatie om de controle te doen in andere Amsterdamse stations en het beperkte aandeel dat Rotterdam aanbiedt, niets over een permanente stopzetting...DDietzen schreef: ↑06 jun 2023, 10:18 1 à 2 minuten tijdwinst kan zomaar genoeg zijn om de Eurostar Londen-Amsterdam met een halfuur te kunnen versnellen, aangezien de rijpaden nu nét niet op elkaar lijken aan te sluiten.
Of die trein straks überhaupt nog rijdt is helaas een tweede, maar dat terzijde
Ze zouden wel tot Rotterdam mogen rijden imo, de reizigers vanuit Amsterdam zouden dan minder ver moeten reizen om de Eurostar te nemen, en zou hun passagiersaantal artificieel verhogen, nu ja als men de stijging in reizigers aankan bij de paspoort controle.
Aan de andere kant kan men dan meer rijpaden aanbieden aan de Thalys (of Eurostar Amsterdam-Parijs)
-
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: ETCS in België
Maar men kan in Rotterdam niet nog meer reizigers laten opstappen, de zeer beperkte capaciteit daar is het probleem. Dan zou de trein quasi leeg tot Brussel rijden, waardoor de trein niet rendabel meer is.desirootje schreef: ↑06 jun 2023, 13:07Ik heb erover gelezen en de trein wordt toch enkel tijdelijk gecanceled, vanwege de werken aan Amsterdam-Centraal en het gebrek aan een installatie om de controle te doen in andere Amsterdamse stations en het beperkte aandeel dat Rotterdam aanbiedt, niets over een permanente stopzetting...DDietzen schreef: ↑06 jun 2023, 10:18 1 à 2 minuten tijdwinst kan zomaar genoeg zijn om de Eurostar Londen-Amsterdam met een halfuur te kunnen versnellen, aangezien de rijpaden nu nét niet op elkaar lijken aan te sluiten.
Of die trein straks überhaupt nog rijdt is helaas een tweede, maar dat terzijde
Ze zouden wel tot Rotterdam mogen rijden imo, de reizigers vanuit Amsterdam zouden dan minder ver moeten reizen om de Eurostar te nemen, en zou hun passagiersaantal artificieel verhogen, nu ja als men de stijging in reizigers aankan bij de paspoort controle.
Aan de andere kant kan men dan meer rijpaden aanbieden aan de Thalys (of Eurostar Amsterdam-Parijs)
Ik ben er zeker van dat 'dwarsligger' ProRail dusdanig veel druk zal voelen uit alle hoeken van het politiek spectrum dat er uiteindelijk wel een oplossing uit de bus zal komen om de trein alsnog in Amsterdam te kunnen ontvangen tijdens de werken op Amsterdam-C.
Re: ETCS in België
Ik meende dat de SNCF dat niet meer de moeite vond. Anderzijds is er nog niets bekend over de opvolging van de TGV R.
Re: ETCS in België
Ze zijn van gedachte veranderd toen bleek dat de abdeee piste, 3kV inbouwen in de océanes, nog duurder was.
Re: ETCS in België
SNCF heeft vorig een bestelling geplaatst bij Alstom voor de levering van 15 'internationale' TGV M's, wellicht willen ze die naar België sturen?