werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Inderdaad er is totaal geen verandering van ritzin van de trein door de omleiding. Hij komt in Brussel zui toe en gaat daar via de wisselstraat L28 op via Brussel west zo naar Jette om daar L50 op te gaan via Ternat zo naar Denderleeuw. In Denderleeuw gaan ze dan gewoon weer L50A op.
Ik wist niet dat je vanuit Brussel-Zuid naar L50 kon gaan zonder terug te keren via Brussel-Noord. :oops:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Ik wist niet dat je vanuit Brussel-Zuid naar L50 kon gaan zonder terug te keren via Brussel-Noord. :oops:
Zet http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... 011%29.pdf maar meteen bij je favorieten. Dit is het naslagwerk bij uitstek voor al je vragen rond het huidige spoorwegnetwerk :wink:
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Shrek,

Bedankt voor de zeer nuttige link!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Hobbes »

Dit weekeinde wordt spoor A van L25 verlegd naar de nieuwe Netebrug te Duffel.
Vanaf maandag zouden de treinen richting Antwerpen dus over de nieuwe brug moeten rijden.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Treinen9880 »

Vandaag kreeg ik de brief in de bus

Geachte Heer, Mevrouw,

Infrabel, De infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, voert binnenkort
werkzaamheden uit tussen Beernem en Landegem op de spoorlijn 50A (Gent - Brugge)
voor de vernieuwing van de spoorstaven.

De werken starten op 13 oktober 2011 en zullen in 3 fasen verlopen:

- in Beernem : van 13 oktober tot en met 25 oktober 2011
- in Aalter : van 25 oktober tot en met 25 november 2011
- in Nevele : van 25 november tot en met 13 december 2011

...

En nog uitleg dat het 's nacht gaat gebeuren en dat er overwegen zullen gesloten zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door thejay »

Hobbes schreef:Dit weekeinde wordt spoor A van L25 verlegd naar de nieuwe Netebrug te Duffel.
Vanaf maandag zouden de treinen richting Antwerpen dus over de nieuwe brug moeten rijden.
Affirmatief...
Naar mijn gevoel mogen de treinen nu slechts aan 40 of 60 over het nieuwe spoor rijden, maar ik heb het bord van de snelheidsvermindering niet kunnen zien vermits het weer veevervoer was daarjuist. (nodeloos te zeggen dat vanochtend het verkeer tussen Brussel en Antwerpen volledig overhoop lag)
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door dentheo »

Wanneer er de nodige duizenden tonnen over geweest zijn mag het harder...maar er wordt daarnaast nog gewerkt...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22516
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

dentheo schreef:Wanneer er de nodige duizenden tonnen over geweest zijn mag het harder...maar er wordt daarnaast nog gewerkt...
Inderdaad, dat spoor moet nog wat stabiliseren, daarvoor moeten er X aantal assen met x aantal ton over rijden, daarna zal men stap voor stap de snelheid opvoeren. Dit alles is ook in functie van de werken op het naastliggende spoor.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door eagleheart »

thejay schreef:
Hobbes schreef:Dit weekeinde wordt spoor A van L25 verlegd naar de nieuwe Netebrug te Duffel.
Vanaf maandag zouden de treinen richting Antwerpen dus over de nieuwe brug moeten rijden.
Affirmatief...
Naar mijn gevoel mogen de treinen nu slechts aan 40 of 60 over het nieuwe spoor rijden, maar ik heb het bord van de snelheidsvermindering niet kunnen zien vermits het weer veevervoer was daarjuist. (nodeloos te zeggen dat vanochtend het verkeer tussen Brussel en Antwerpen volledig overhoop lag)

ik denk dat het minder snel dan 40 was daarstraks:-).
wel eens leuk om te doen!
Cipallieter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Cipallieter »

Vandaag was er geen treinverkeer tussen Lier en Aarschot.
Er werd gewerkt aan de brug over de Grote Nete op lijn 16.
wimkalmthout
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door wimkalmthout »

ze zijn al een hele tijd bezig met het verniuwen van de overwegen in Nijlen. Iemand een idee hoe lang dit nog gaat duren want richting A'pen is dit steeds krap (snelheidsbeperking) om mijn overstap te hebben in A'pen.

Gr
Wim
ronny
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door ronny »

Ik heb vandaag de onderstopmachine bezig gezien te Begijnendijk op lijn 16. Op het spoor richting Aarschot werden de houten dwarsliggers vervangen door betonnen exemplaren. Te Booischot werd al ballast tussen de dwarsliggers gedaan. De werkzaamheden gaan verder richting Aarschot.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Gisteren waren er werken op lijn 161.Ik zag verschillende locomotieven met werktreinen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Cipallieter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Cipallieter »

ronny schreef:Ik heb vandaag de onderstopmachine bezig gezien te Begijnendijk op lijn 16. Op het spoor richting Aarschot werden de houten dwarsliggers vervangen door betonnen exemplaren. Te Booischot werd al ballast tussen de dwarsliggers gedaan. De werkzaamheden gaan verder richting Aarschot.
Aha, daarom stond er vrijdag een trein met betonnen dwarsliggers in het station van Lier.
Cipallieter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Cipallieter »

wimkalmthout schreef:ze zijn al een hele tijd bezig met het verniuwen van de overwegen in Nijlen. Iemand een idee hoe lang dit nog gaat duren want richting A'pen is dit steeds krap (snelheidsbeperking) om mijn overstap te hebben in A'pen.

Gr
Wim
Het lijkt erop dat deze werken voorbij zijn want vanmorgen zijn we in volle vaart door Nijlen gereden.
Plaats reactie