Kwartiertje er af door wat minder stops. En wie weet over 15 jaar 50 km er af door de nieuwe lijn. Maar als je de tijden leest, zie ik geen probleem. Zoals Steven zegt: gemengd publiek. Een toerist die om 10u 's morgens aankomt in Praag: prima. In de andere richting om 20 voor negen: als ik op de route zou wonen, zou ik hem vaker nemen.Steve schreef: ↑06 apr 2021, 11:14 Ik ben wel heel benieuwd naar de dienstregeling, zeker met die omweg via Amsterdam. Voor Berlijn is dat niet per se een ramp omdat je via een directere route vrij vroeg zou aankomen of laat vertrekken; voor Praag kan het daarentegen behoorlijk lang duren worden als je weet dat Berlijn - Praag met de bestaande EC's ruim 4 uur duurt.
Nachttreinen
Re: Nachttreinen
Re: Nachttreinen
Volgens een artikel in de Sächsische Zeitung (alle tijden bij benadering):Steve schreef: ↑06 apr 2021, 11:14 Ik ben wel heel benieuwd naar de dienstregeling, zeker met die omweg via Amsterdam. Voor Berlijn is dat niet per se een ramp omdat je via een directere route vrij vroeg zou aankomen of laat vertrekken; voor Praag kan het daarentegen behoorlijk lang duren worden als je weet dat Berlijn - Praag met de bestaande EC's ruim 4 uur duurt.
Brussel 19:30
Amsterdam 22:30
Dresden 7:45
Bad Schandau 8:15
Praag a. 10:00
Praag v. 19:00
Bad Schandau 20:45
Dresden 21:15
Amsterdam 6:00
Brussel 9:30
Zie ook:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-9682306
Er staan geen tijden voor Berlijn bij maar de aankomst moet daar dan 's morgens rond 5:45 zijn en het vertrek 's avonds rond 23:15.
Groetjes,
Rian
Re: Nachttreinen
De CNL uit Keulen kwam vroeger ook toe iets voor 10u in Praag, dat was voor de toeristen geen probleem.kika schreef: ↑07 apr 2021, 23:44 Kwartiertje er af door wat minder stops. En wie weet over 15 jaar 50 km er af door de nieuwe lijn. Maar als je de tijden leest, zie ik geen probleem. Zoals Steven zegt: gemengd publiek. Een toerist die om 10u 's morgens aankomt in Praag: prima. In de andere richting om 20 voor negen: als ik op de route zou wonen, zou ik hem vaker nemen.
Re: Nachttreinen
Met die tijden wordt een restauratierijtuig al wat minder noodzakelijk, zolang er maar een goed ontbijt is. Een beetje spijtig, ik zou een goed restauratierijtuig kunnen appreciëren, maar het zou de kost van de uitbating wel opdrijven...rvdborgt schreef: ↑07 apr 2021, 23:54Volgens een artikel in de Sächsische Zeitung (alle tijden bij benadering):Steve schreef: ↑06 apr 2021, 11:14 Ik ben wel heel benieuwd naar de dienstregeling, zeker met die omweg via Amsterdam. Voor Berlijn is dat niet per se een ramp omdat je via een directere route vrij vroeg zou aankomen of laat vertrekken; voor Praag kan het daarentegen behoorlijk lang duren worden als je weet dat Berlijn - Praag met de bestaande EC's ruim 4 uur duurt.
Brussel 19:30
Amsterdam 22:30
Dresden 7:45
Bad Schandau 8:15
Praag a. 10:00
Praag v. 19:00
Bad Schandau 20:45
Dresden 21:15
Amsterdam 6:00
Brussel 9:30
Zie ook:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-9682306
Er staan geen tijden voor Berlijn bij maar de aankomst moet daar dan 's morgens rond 5:45 zijn en het vertrek 's avonds rond 23:15.
Groetjes,
Rian
Re: Nachttreinen
Iets preciezere tijden zijn hier te vinden:
https://www.treinreiziger.nl/krijgt-ook ... achttrein/
Dus dan krijgen we:
Oostende 18:04
Brussel 19:21
Amsterdam 21:59
Dresden ~7:45
Bad Schandau ~8:15
Berlijn ~5:45
Praag 9:56
Praag 19:10
Bad Schandau ~20:45
Dresden ~21:15
Berlijn ~23:15
Amsterdam 6:01
Brussel 8:39
Oostende 9:56
Groetjes,
Rian
https://www.treinreiziger.nl/krijgt-ook ... achttrein/
Dus dan krijgen we:
Oostende 18:04
Brussel 19:21
Amsterdam 21:59
Dresden ~7:45
Bad Schandau ~8:15
Berlijn ~5:45
Praag 9:56
Praag 19:10
Bad Schandau ~20:45
Dresden ~21:15
Berlijn ~23:15
Amsterdam 6:01
Brussel 8:39
Oostende 9:56
Groetjes,
Rian
Re: Nachttreinen
Zou hij in Oostende station halteren of rechtstreeks de bundels inrijden?rvdborgt schreef: ↑08 apr 2021, 13:44 Iets preciezere tijden zijn hier te vinden:
https://www.treinreiziger.nl/krijgt-ook ... achttrein/
Dus dan krijgen we:
Oostende 18:04
Brussel 19:21
Amsterdam 21:59
Dresden ~7:45
Bad Schandau ~8:15
Berlijn ~5:45
Praag 9:56
Praag 19:10
Bad Schandau ~20:45
Dresden ~21:15
Berlijn ~23:15
Amsterdam 6:01
Brussel 8:39
Oostende 9:56
Groetjes,
Rian
Re: Nachttreinen
Als hij die route rijdt, dan lijkt het me meteen nuttig om ook een stop in Gent en Brugge in te leggen. Heb je een heleboel steden die op het standaard toeristische circuit liggen op een treinverbinding.rvdborgt schreef: ↑08 apr 2021, 13:44 Iets preciezere tijden zijn hier te vinden:
https://www.treinreiziger.nl/krijgt-ook ... achttrein/
Dus dan krijgen we:
Oostende 18:04
Brussel 19:21
Amsterdam 21:59
Dresden ~7:45
Bad Schandau ~8:15
Berlijn ~5:45
Praag 9:56
Praag 19:10
Bad Schandau ~20:45
Dresden ~21:15
Berlijn ~23:15
Amsterdam 6:01
Brussel 8:39
Oostende 9:56
Groetjes,
Rian
Re: Nachttreinen
En die trein zal dan tussen Brussel en Amsterdam zonder haltes rijden?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Re: Nachttreinen
de Regiojet bus naar London stopt nu ook in Brugge (maar niet in Gent). Dus ik vermoed dat ze Brugge ook zullen aandoen (mss met een overstap op een bus naar London?).
Re: Nachttreinen
Re: Nachttreinen
Ik vermoed dat ze dan tock ook gaan stoppen in Gent. Bij een bus heb je het nadeel dat je veel tijd verliest met de steden binnen en buiten te rijden, met de trein speelt dat veel minder (ze moeten zowiezo door Gent SP, daar even stoppen leidt tot weinig tijdsverlies). Enig nadeel dat ze de stop moeten betalen. Maar Gent heeft een groter potentieel dan enkel toeristen (studenten, onderzoekers, haven) en is oversstappunt naar Kortrijk & Lille.
Re: Nachttreinen
Indien ze werkelijk gaan door rijden tot aan het zeetje zullen Gent en Brugge ook wel wat toeristen uit Duitsland en Tsjechië aantrekken. Een spook Thalys 2.0 zal het (hopelijk) niet worden.
Re: Nachttreinen
De genoemde rittijden tussen Oostende en Brussel (-Centraal volgens Treinreiziger.nl) komen alvast exact overeen met die van de IC Oostende - Eupen, dus dat suggereert dat er rekening gehouden wordt met haltes in Brugge en Gent. Of het moet zijn dat ze noemenswaardig meer tijd rekenen voor het in- en uitstappen, maar ik veronderstel dat de ontvangst en formaliteiten vooral gebeuren terwijl de trein al rijdt.
Re: Nachttreinen
Niet verschieten maar geregeld merk je dat ze voor lege ritten evenveel of meer tijd voorzien dan bij commerciële ritten. Het kan dus ook gewoon gaan om een lege rit Brussel Oostende voor onderhoud rijtuigen. De toekomst zal wel uitwijzen wat het zal worden.