Afschaffingen Benelux
Re: Afschaffingen Benelux
Antwerpen 14h44 naar Amsterdam ook al afgeschaft.
Is er dan niemand meer bij NMBS die in dit soort situaties zijn nek uitsteekt en initiatief neemt om een minimale alternatieve dienstverlening te voorzien ?
Een bus naar Noorderkempen of de mensen op de S naar Roosendaal zetten volstaat niet.
Is er dan niemand meer bij NMBS die in dit soort situaties zijn nek uitsteekt en initiatief neemt om een minimale alternatieve dienstverlening te voorzien ?
Een bus naar Noorderkempen of de mensen op de S naar Roosendaal zetten volstaat niet.
Re: Afschaffingen Benelux
Sorry dat ik het hier nog eens post, heb me daarstraks van topic vergist.
Overzicht van de "prestaties" van de Benelux van 1-3 mei.
- In het rood de afgeschafte treinen
- In het oranje de treinen met meer dan 15' vertraging
Steeds vanuit het standpunt van Antwerpen-Centraal en voor het lijngedeelte tussen Antwerpen en Breda.
(dus het gedeelte waarvoor er geen ander alternatief is dan wachten op de trein van een uur later)
Ook vandaag 4 mei alweer 2 afschaffingen, 9223 en 9255.
Dit gaat echt niet goed.
En dan net in deze dagen aankondigen dat ze Early Bird treingebonden gaan maken.
Overzicht van de "prestaties" van de Benelux van 1-3 mei.
- In het rood de afgeschafte treinen
- In het oranje de treinen met meer dan 15' vertraging
Steeds vanuit het standpunt van Antwerpen-Centraal en voor het lijngedeelte tussen Antwerpen en Breda.
(dus het gedeelte waarvoor er geen ander alternatief is dan wachten op de trein van een uur later)
Ook vandaag 4 mei alweer 2 afschaffingen, 9223 en 9255.
Dit gaat echt niet goed.
En dan net in deze dagen aankondigen dat ze Early Bird treingebonden gaan maken.
Re: Afschaffingen Benelux
Dat zijn zorgwekkende statistieken. Hoop echt dat er rap verbetering gaat komen, want als we tot de komst van de ICNG moeten wachten...
Re: Afschaffingen Benelux
De vertraging is niet altijd aan materieel te wijten. De lijnen die de Benelux volgt zitten goed gevuld en het komt op zijn route echt wel veel treinen tegen die hem kunnen vertragen. Geregeld is de HSL zuid verstoord door een andere gestrande trein die in de weg zit voor de Benelux. Afschaffingen zijn dan meestal wel materieel gebonden.
Re: Afschaffingen Benelux
Die 4 dagen waren toevallig de slechtse dagen sinds jaren, veroorzaakt door een piek in allerlei defecten verspreid over de vloot, die door het lange weekend opgestapeld waren (tijdens weekend- en feestdagen worden geen grote herstellingen uitgevoerd)
Op het einde van die week was de materieeltoestand al terug normaal.
Je hebt zugfinder.net waar je statistieken van allerlei treinen kan opvragen tot 30 dagen terug.
Niet al jouw afschaffingen staan er op, (2 op 3 grofweg), maar het is wel representatief.
Al bij al doet de Beneluxtrein het volgens die statistieken erg goed, zeker als je gaat vergelijken met andere internationale verbindingen.
Op het einde van die week was de materieeltoestand al terug normaal.
Je hebt zugfinder.net waar je statistieken van allerlei treinen kan opvragen tot 30 dagen terug.
Niet al jouw afschaffingen staan er op, (2 op 3 grofweg), maar het is wel representatief.
Al bij al doet de Beneluxtrein het volgens die statistieken erg goed, zeker als je gaat vergelijken met andere internationale verbindingen.
Re: Afschaffingen Benelux
Om een beeld te geven van het aantal afschaffingen de laatste dagen:
8/5: 1
9/5: 1 (aanrijding persoon in Mechelen)
10/5: 0
11/5: 0
12/5: 0
13/5: 1 (die dag moest ook 9264 richting Brussel beperkt worden tot Noorderkempen, maar is 9267 richting amsterdam beperkt tot breda en onmiddellijk gekeerd om de reizigers van Noorderkempen op te halen en de 9264 verder uit te rijden)
14/5: 0
Elke afschaffing is er 1 te veel, maar 3 afschaffingen op 7x32=224 treinritten lijkt mij nog wel mee te vallen.
Het voorbeeldje van 13/5 laat ook zien dat de verdeler flexibel kan zijn.
8/5: 1
9/5: 1 (aanrijding persoon in Mechelen)
10/5: 0
11/5: 0
12/5: 0
13/5: 1 (die dag moest ook 9264 richting Brussel beperkt worden tot Noorderkempen, maar is 9267 richting amsterdam beperkt tot breda en onmiddellijk gekeerd om de reizigers van Noorderkempen op te halen en de 9264 verder uit te rijden)
14/5: 0
Elke afschaffing is er 1 te veel, maar 3 afschaffingen op 7x32=224 treinritten lijkt mij nog wel mee te vallen.
Het voorbeeldje van 13/5 laat ook zien dat de verdeler flexibel kan zijn.
Re: Afschaffingen Benelux
Maar met welke statistieken vergelijk je ?
Staan in die statistieken ook de reeds maanden afgeschafte trage IC Brussel-Antwerpen of de tweede S-trein Essen-Antwerpen ?
Vergelijken met "andere internationale verbindingen" gaat ook niet op.
Noorderkempen-Antwerpen is GEEN internationale verbinding en er zijn geen andere treinen die Noorderkempen bedienen.
Re: Afschaffingen Benelux
Zou het niet beter zijn de Benelux enkel nog tussen Brussel en Breda te laten rijden ?
Dan is er steeds materiaal in reserve en hoeven er geen afschaffingen meer te zijn omwille van defect materieel.
Tussen Breda en Amsterdam zijn er aansluitende treinen genoeg.
Re: Afschaffingen Benelux
Dit is tegenwoordig de enige rechtsreekse verbinding tussen Breda and Amsterdam. Overstappen in Rotterdam is mogelijk, maar niet echt te verkiezen, uiteraard.
Re: Afschaffingen Benelux
Oeps ja, ik zie het nu ook.pmuy schreef: ↑20 mei 2023, 12:19Dit is tegenwoordig de enige rechtsreekse verbinding tussen Breda and Amsterdam. Overstappen in Rotterdam is mogelijk, maar niet echt te verkiezen, uiteraard.
Vroeger reden er toch (minstens) twee rechtstreekse Intercity Directs tussen Breda en Amsterdam ? Tijdelijke situatie ivm. werken of zo ?
Re: Afschaffingen Benelux
Tijdelijke situatie door personeelstekorten en inmiddels ook materieeltekort. Als eind dit jaar de ICNG is ingestroomd moet dat weer hersteld worden.
Re: Afschaffingen Benelux
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... nen-worden
M'n onderzoekt of de Beneluxen kunnen verlengd worden.
M'n onderzoekt of de Beneluxen kunnen verlengd worden.
Re: Afschaffingen Benelux
Tof dat men het onderzoekt maar zorg anders voor een halfuurdienst op de drukste uren...260689 schreef: ↑20 mei 2023, 17:48 https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... nen-worden
M'n onderzoekt of de Beneluxen kunnen verlengd worden.
Ahja, juist, geen personeel.
Materieel hebben ze dan wel voldoende om zogezegd P-treinen in te leggen met ouder materieel.
Nu is er een heel grote vraag maar geen aanbod ^^
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Re: Afschaffingen Benelux
Vandaag is het weer flink hommeles en rijdt er noordwaarts geen Benelux verder dan Noorderkempen.
Vraag: mag ik dan volgens alle reisvoorwaarden van het alternatieve vervoer (deels met een bus wegens werken) gebruikmaken via Essen?
Of gaat de NMBS mij liever de kosten van een hotelovernachting vergoeden, als die ten tijde van de laatste trein (21:44 vanaf Antwerpen) nog niet is opgelost?
Vraag: mag ik dan volgens alle reisvoorwaarden van het alternatieve vervoer (deels met een bus wegens werken) gebruikmaken via Essen?
Of gaat de NMBS mij liever de kosten van een hotelovernachting vergoeden, als die ten tijde van de laatste trein (21:44 vanaf Antwerpen) nog niet is opgelost?