260689 schreef: ↑28 mar 2024, 23:25
desirootje schreef: ↑28 mar 2024, 21:48
dovaere schreef: ↑28 mar 2024, 21:13
Die snap ik niet?
Al die scheurtjes in de HSL, de traxxen aan 160km/h maken dat niet beter. HSL-Zuid is designed voor treinen 250-300 km/h, die gaat een pak slechter om met 160 km/h dan zelfs onze HSL's die wel voorbereid waren op 200 km/h.
Wij hebben op dat vlak (en geluk van God) de gene van de Franse mee gekregen. Onze HSL's zijn geschikt voor 300km/h en de minimale snelheid op L2 was 170km/h of is dat al veranderd?
Op de L4 rijden bij ons gewoon de M6en aan 160km/h naar Noorderkempen. Dus zo zie je maar dat het bij ons wel een pak beter ga. Maarja zoals ik al zei, we kijken af naar Frankrijk maar het mag ook gezegd worden, TUC-RAIL zijn expertise is hier ook van alle belang want zij hebben alle HSL's gebouwd in België.
Probeer maar eens een HSL op zijn Frans (of Belgisch) op de Nederlandse veengrond aan te leggen.
Je zal niet lang plezier hebben van je HSL.
Daarom dat de hele Nederlandse HSL onderheid is aangelegd.
Het was op die manier of helemaal geen HSL.
Maar er zijn bij de aanleg wel een aantal fouten gemaakt die hierdoor niet zo eenvoudig te verhelpen zijn.
Het heeft allemaal niks met "God" en "gene" te maken, ieder land moet werken met de ondergrond die het ter beschikking heeft.
Hopelijk kijken we niet teveel af van de Fransen, want zo goed zijn hun spoorwegen niet georganiseerd.