2 weken geleden is er nog een trein naar Raeren gereden, dus het kan zeker nog. Maar voor een normale reizigersdienst moet uiteraard alles vernieuwd worden en daar is momenteel geen budget voor voorzien.Eimai schreef: ↑05 sep 2023, 14:34Maar op de technische netkaart van de netverklaring staat het stuk Eupen-Raeren ook als buiten dienst?
Op SSP staat de lijn overigens ook buiten dienst en ook al zal het technisch misschien wel mogelijk zijn om iets over te laten rijden als je de seininrichting ziet is er toch werk om dat geschikt te maken voor gewone reizigerstreinen... De lijn is niet gemaakt voor meer dan 40km/u en in Raeren staan nog oude mechanische seinen met bijbehorende oude blokpost en seinhuizen, overwegen waar altijd SF05 moet toegepast worden... Dan zou heel dat station praktisch nieuwe seinen en wissels en dergelijke moeten gaan krijgen al.
Klassieke treinen Aken-België
Re: Klassieke treinen Aken-België
-
- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Klassieke treinen Aken-België
Dus er kunnen treinen rijden op een lijn die volgens de technische netkaart "buiten dienst" is? Soni pazzi, questi Romani.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Klassieke treinen Aken-België
Alles kan bij de spoorwegen, met de nodige toelatingen. Anders ga je ook geen werktreinen op spoorlijnen in aanbouw kunnen zetten bijvoorbeeld. Ik vermoed dat er een aantal extra regels bij zullen komen kijken om er iets over te laten rijden dat ze die lijn niet in normale exploitatie in dienst kunnen laten.jan_olieslagers schreef: ↑05 sep 2023, 15:39 Dus er kunnen treinen rijden op een lijn die volgens de technische netkaart "buiten dienst" is? Soni pazzi, questi Romani.
-
- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Klassieke treinen Aken-België
Dankje, @eimai, ik denk niet dat men het schoner had kunnen uitdrukken.Alles kan bij de spoorwegen, met de nodige toelatingen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Klassieke treinen Aken-België
Spoorlijnen zijn er in verschillende groepen, spoorlijn in vereenvoudigde exploitatie hebben andere regels dan hoofdspoorlijnen. Meestal zie je dat al aan het type seinen, wat voor overwegen er zijn (als die er al zijn), wat de maximale snelheid is op de lijn.
Re: Klassieke treinen Aken-België
Volgens berichten uit Aken gaan ook de Duitsers vanaf december 2024 van de S41 spreken. RE29 blijft dan gereserveerd voor de toekomstige snellere trein.
Re: Klassieke treinen Aken-België
Bedankt, zie ik daar niet twee recente nieuwigheden:
- Dus het stuurrijtuig I11BDx is recent (opnieuw?) geschikt gemaakt of toegelaten voor Duitsland? De toelating is nog zonder PZB?
- 1I10B: moest die ook nog (opnieuw) toegelaten worden of was er een andere reden? Is dat steeds de versie met fietsplaatsen?
- Dus de dubbele loc is voortaan niet meer nodig naar Aachen?
Laatst gewijzigd door dovaere op 30 apr 2024, 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Klassieke treinen Aken-België
De I11BDX was van in het begin toegelaten. Maar twas door diverse defecten dat er een 2e loc aanhing. De I10B is 1 zonder airco. Heb er dus niet op gelet of het 1 met fietsenafdeling.dovaere schreef: ↑30 apr 2024, 15:16Bedankt, zie ik daar niet twee recente nieuwigheden:
- Dus het stuurrijtuig I11BDx is recent (opnieuw?) toegelaten voor Duitsland?
- 1I10B: moest die ook nog (opnieuw) toegelaten worden of was er een andere reden? Is dat steeds de versie met fietsplaatsen?
- Dus de dubbele loc is voortaan niet meer nodig naar Aachen?
Re: Klassieke treinen Aken-België
Dat was toen nog met de oude vertrouwde T13 als trekpaard. Geen idee of die licentie nog geldig is voor de T13 naar Maastricht.
Re: Klassieke treinen Aken-België
Bedankt, ik denk dat ik dat van die dubbele loc verwarde met al die andere treinen die tegenwoordig met twee locs rijden of gaan rijden: de IC's naar Eupen en Welkenraedt, de huidige Benelux en de toekomstige naar Breda/Rotterdam, straks naar Parijs...
Re: Klassieke treinen Aken-België
Parijs gaat met 1T18 zijn.
Re: Klassieke treinen Aken-België
Vorige week met zo'n trein gereden en er waren inderdaad fietsplaatsen in de I10. Zoals ook in de treinen naar Luxemburg is dat denk ik ook de enige reden waarom er een I10 in dergelijke I11 stammen meerijdt.