Klassieke trein België-Parijs
-
Re: Klassieke trein België-Parijs
Treinbegeleiders van Mons zullen de trein bedienen tot Aulnoye-Aymeries, en ik heb ergens gehoord dat SNCF-treinbestuurders opleiding krijgen voor de HLE18.
-
Hoogstwaarschijnlijk inderdaad diensthalte te Aulnoye-Aymeries voor personeelswissel.
Gelukkig maar. Anders zou men hier ook voor een Benelux-constructie kiezen...
wat bedoel je? Het vermijden van de inzet van 2 dure locomotieven?
Ja, dat bedoelde ik.
Op een verbinding als de Benelux, met nog een keer kopmaken onderweg in korte tijd en met het huidige materieel, zie ik niet meteen veel alternatieven. Niet vooraleer de nieuwe treinstellen in dienst zijn.
Naar Parijs heb je geen kopmaking onderweg, enkel aan de eindpunten, dat vermindert de noodzaak wel om een stuurpost te hebben aan beide kanten. Ik weet wel niet goed hoe ze dat kopmaken zien in Parijs, met een hulplocje de hele trein naar een bundel slepen om rond te zetten? Want ik kan me vergissen, maar ik niet dat er nog veel wissels liggen om langs een ander spoor terug te rijden...
Naar Parijs heb je geen kopmaking onderweg, enkel aan de eindpunten, dat vermindert de noodzaak wel om een stuurpost te hebben aan beide kanten. Ik weet wel niet goed hoe ze dat kopmaken zien in Parijs, met een hulplocje de hele trein naar een bundel slepen om rond te zetten? Want ik kan me vergissen, maar ik niet dat er nog veel wissels liggen om langs een ander spoor terug te rijden...
In Paris-Nord stopt m'n voor de wissel voor de stootblok, men ontkoppeld en rijd de wissel in naar het ander spoor waar dus plaats is voor 1 loc, keren van kant en dan kunnen de rijtuigen gewoon op het spoor blijven staan.groentje schreef: ↑01 mei 2024, 18:09 Op een verbinding als de Benelux, met nog een keer kopmaken onderweg in korte tijd en met het huidige materieel, zie ik niet meteen veel alternatieven. Niet vooraleer de nieuwe treinstellen in dienst zijn.
Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
Niet aan alle sporen. Die van Eurostar niet. Maar daar waar de RER enzo toekomen heb je bepaalde sporen die wel liggen.
-
- Contacteer:
RER komt normaliter enkel ondergronds. Bedoel je TER of Transilien?
Dat bedoelde ik! Sorry!trainlovertje schreef: ↑01 mei 2024, 23:20RER komt normaliter enkel ondergronds. Bedoel je TER of Transilien?