15 kV~ 25 kV~ al zeker. Allicht ook 3kV=, en ook 1,5kV=?
Maarre, wellicht relevanter: waarom zou men nieuwe locomotieven aanschaffen? Mij lijkt het huidige park behoorlijk bij de tijd, en ook kwa aantallen best voldoende? Zou men de reeks 13 stilaan willen uitfaseren, misschien? [[nabedenking : is dit eigenlijk niet min of meer een Traxx-bis die men aan het heruitvinden is? ]]
Het lijkt me onvermijdelijk dat Alsthom en Bombardier ook wel een zinnig voorstel zouden kunnen doen; tenslotte is een E-loc een E-loc, en welk ontwerp er ook als basis wordt gekozen, er zullen toch aanpassingen nodig zijn voor deze specifieke vraag. Als ze er komt, uiteraard, inderdaad.Mits wat logisch denken kan je u al inbeelden dat de Vectron van Siemens daarvoor een heel geschikte kandidaat zou zijn.
Plaatselijke politici zullen dat wellicht anders zien - en hadden die al niet altijd nogal wat invloed in het beslissingsproces? Trouwens, het sluiten van stations is niet aan de orde, heden ten dage. Er zijn er al veel te veel opgedoekt geworden geweest.Hergenrath zal dan waarschijnlijk sluiten, maar dat is een kleine prijs voor een goede IC-verbinding.
Overigens zie ik geen conflict: er is vandaag een intercity Oostende-Brussel-Aachen, en een lokale dienst tussen Oost-België en Aachen. Waarom zou het morgen minder moeten zijn?