Steven,Steven schreef:Het materiaal staat idd al eens stil maar niet op de plaats waar de inbouw gebeurd, dit moet daarvoor binnen in een atelier, je hebt al een put nodig om de antennes onderaan vlot te kunnen monteren. Heel de stuurtafel moet open gelegd worden om de bedrading aan te passen, dus op een uurtje tijd pas je zo een stuurtafel niet aan. Daarbij komt nog is een test aan een vaste installatie voor zoiets het spoor op mag, bepaalde schakelaars moeten nu eenmaal verlood worden.
Dus denken dat je zoiets op een paar weken kan inbouwen is gewoon zottenwerk. Vergeet niet dat elk voertuig een korte rit doet voor de homologatie (wat ze standaard al doen na een grote revisie en tussentijdse revisie). Jij spreekt hier alsof je veiligheid effe gaat kopen vlug bakje monteren en weer rijden.
om een voorbeeld te geven bij de breaks, daar moet de stuurtafel grondig aangepast worden, twee meters verhuizen zodat er voldoende plaats centraal zichtbaar is om al die lampjes samen te monteren. Kwestie van alles in het zichtveld van de treinbestuurder te plaatsen.
Ik wil wel geloven dat het ietwat moeilijker is dan ik het voorstel, maar slechts enkele voertuigen op dit moment is toch wel heel mager.
Indien je zegt dat er toch enkele dagen nodig zijn per loc/stel dan stel ik daar tegenover dat bijna de helft van het materiaal elk weekend aan de kant staat. wel als ervan vrijdagnacht tot zondagnacht kan doorgewerkt worden in 2 ploegen dan kan er heel wat werk verzet worden. En tijdens de weeknachten kan er eventuel bij de stellen voor "volgend weekend" al wat précablage gedaan worden, niet alles moet aan 1 stuk door gedaan worden. Monteren van de antennes is zoiets dat je los kan zien van de rest.
Als er daarbuiten nog kan gezorgd worden dat er op meerdere plaatsen gelijktijdig gewerkt kan worden, en je er dan 40-50 per weekend kan doen, ben je binnen het jaar rond. Ja, ik weet het, daar heb je enkele honderden mensen nodig, sommigen voor de electronica, sommigen voor enkele gaatjes te boren.
Als men geen 9 jaar gewacht had, maar in 2005-2006 begonnen was, dan was men met een snelheid van 10 per week ook al rond geweest, en dat lijkt mij echt een haalbare planning.
Wie gaat dat tegen de families van de slachtoffers uitleggen?