Nieuws.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Nieuws.

Bericht door Joris »

Hallo,
Na de geruchten over Gent-Zelzate, en Ronse-Leuze, en Gent-Sidmar:
Deze namiddag was het het scholierenparlement (Kras), en ik heb op het stadhuis van Lokeren het volgende gehoord:
Het goederenstation van Lokeren, Lokeren-Oost, zou gesloten en verkocht worden. De stad zou er een fietspad overheen laten lopen...
Lokeren-Oost ontvangt al enkele jaren geen treinen meer, maar er wijken nog geregeld treinen uit.
Wanneer de verkoop zou zijn was nog niet bekend, maar het zou er komen.
Ander nieuws, goed nieuws was dat het station van Beervelde binnenkort ook zou heropenen. Ook hier nog geen datum, maar het gaat terug open.
Ik vermoed dat dan de L-trein Antwerpen-Lokeren Antwerpen-Gent zal worden. 4 treinen per uur lijkt me zeer luxueus!
Lokeren zou dan een fietspad langsheen het spoor aanleggen van Oudenbos (een Lokers gehucht) tot Beervelde.
Bijde fietspaden stonden reeds op een plan getekend, het ene zelfs met prioriteit als ik me niet vergis.
Verder: van een inwoner uit Wachtebeke, dus gewoon wat er daar rondgaat:
* Gent-Zelzate wordt heropend, wisten we al.
* Gent-Sidmar gaat terug open, wisten we ook al, maar gaat dus blijkbaar al rond.
* Voor de omvorming van lijn 77 naar een fietspad zou de provincie nog geen geld hebben... Uitstel van executie?
Groeten,
Joris De Mol
Laatst gewijzigd door Joris op 11 sep 2008, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door Joris »

Hallo,
Lokeren-Oost:
Afbeelding
Afbeelding
Tot een jaar terug waren 26'ers een grote zeldzaamheid op lijn 59. Sinds hun verbod op de Luxemburg lijn is dat anders. Op 26/06/2007 was zelfs een parrallel tussen 26'ers te maken in Lokeren. Op die dag viel de 2611 namelijk in panne in Lokeren en werd voorbijgereden door de 2626. Even later komen de 7810 en de 7819 terhulp.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
stefke

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door stefke »

Joris schreef:Hallo,
Lokeren-Oost:
Afbeelding
Afbeelding
Tot een jaar terug waren 26'ers een grote zeldzaamheid op lijn 59. Sinds hun verbod op de Luxemburg lijn is dat anders. Op 26/06/2007 was zelfs een parrallel tussen 26'ers te maken in Lokeren. Op die dag viel de 2611 namelijk in panne in Lokeren en werd voorbijgereden door de 2626. Even later komen de 7810 en de 7819 terhulp.
Groeten,
Joris De Mol
ey

da meen je nie

lang den lijn 66 is spoor 3 int station van Torhout ook bijna opgebroken sinds torhout in brugge op den ebp hant is er geen uitwijk mogelijk meer tussen lichtervelde en zedelgem
waar gaan we naar toe met infrabel
Trainspotterke

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door Trainspotterke »

Op lijn 66 was er wel een beetje overschot aan uitwijksporen, hé, voor die paar cargo's die er dagelijks rijden! :wink:
Op Ingelmunster na, kan er in ieder station op L66 uitgeweken worden (Zedelgem, Torhout (nu niet meer), Lichtervelde, Roeselare en Izegem).
Alleen vind ik het spijtig dat ze de tegenspoorwissels in Torhout ook zullen verwijderen.

Nu, on topic: Dat van Beervelde wist ik ook al dat het heropend zal worden. De kans zit er in dat samen met deze stopplaats ook Lochristi en Oostakker zullen heropenen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door Joris »

Hallo,
Op lijn 59 kan er uitgeweken worden in Lokeren en Sint-Niklaas (vanaf na Gent-Zeehaven dan).
Goederentreinen kunnen in Lokeren Oost en de bundel van Sint-Niklaas aan de kant.
Op lijn 59 heb je wel momenteel 5 personentreinen (4 IC+1L) tussen Lokeren en Sint-Niklaas, en vrij druk goederenverkeer.
Ik verwacht eerder dat ze ooit het goederenstation verkopen, en dat ene spoor dat onder draad staat laten liggen. Ik zal eens navragen of men dat nog vaak gebruikt.
Overigens zit daar op het terrein ook nog een opslagplaats van Infrabel, niet overdekt, maar daar ligt hun materiaal, en staat nog een gebouw waar dacht ik nog dagelijks iemand zit.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trainspotterke

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door Trainspotterke »

Dat uitwijkspoor zullen ze hoogstwaarschijnlijk wel laten liggen, denk ik.
Hier in Brugge met de sluiting van het goederenstation "Brugge-Dijk" op L51 over een paar jaar, werden ook alle bundelsporen uitgebroken, op het geëlektrificeerde uitwijkspoor na.

Op L59 kan er ook nog uitgeweken worden te Beveren-Waas en Zwijndrecht! :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door Joris »

Hallo,
De halte Beervelde gaat in december terug open. Het zou de ICp zijn die er halt zal houden.
IC trein...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door treinbruno »

in beervelde zijn ze echt wel goed bezig hoor.
er is wel een snelheidsbeperking van 80 kmh
Afbeelding
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door Nils »

Het lijkt mij eerder dat de Nieuwe omnibus Antwerpen - Gent in Beervelde zal gaan stoppen. Als er dan vlotte aansluiting is in Lokeren, door het laten voorgaan van een IC, lijkt mij dat een goede zaak.
260689
Berichten: 3357
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door 260689 »

IC-P inde spits ook laten stoppen voor alle scholieren + L trein dat is pas een luxe aanbod voor scholieren om de trein te nemen.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door Nils »

260689 schreef:IC-P inde spits ook laten stoppen voor alle scholieren + L trein dat is pas een luxe aanbod voor scholieren om de trein te nemen.
En op deze manier maak je van de ICP een veredelde stoptrein.
In de spits stopt deze trein al suplemntair in Beveren-Waas en Gentbrugge.
Laat deze ook nog eens in Beervelde Stoppen, dan heb je al 8! stops tusen Antwerpen Centraal en Gent Sint Pieters.
260689
Berichten: 3357
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door 260689 »

Deze stops verdwijnen permanent van de IC-p met de nieuwe dienstregeling. Stops worden door de L trein vervangen.
De IC-G zal wel altijd stoppen in antwerpen zuid.
1607

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door 1607 »

Trainspotterke schreef:Dat uitwijkspoor zullen ze hoogstwaarschijnlijk wel laten liggen, denk ik.
Hier in Brugge met de sluiting van het goederenstation "Brugge-Dijk" op L51 over een paar jaar, werden ook alle bundelsporen uitgebroken, op het geëlektrificeerde uitwijkspoor na.

Op L59 kan er ook nog uitgeweken worden te Beveren-Waas en Zwijndrecht! :wink:
ik denk dat de uitwijksporen in zwijndrecht ook wel zullen verdwijnen binnenkort. die sporen werden s'nachts vooral gebruikt om te rangeren voor de goederentreinen uit de waaslandhaven. maar met die gentboog die ze hier hebben aangelegd in melsele is er niet veel rangeren meer aan. de mensen die aan het station wonen hier hebben eindelijk meer nachtrust. aangezien telkens die slagbomen werden gesloten bij het rangeren.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De Heropeningsshow.

Bericht door Joris »

Hallo,
Men sprak bij mij niet van een verlenging van de L trein Antwerpen-Lokeren tot Gent, helaas... Enkel de ICp zou halt houden in Beervelde, niks anders, dat heeft men mij toch gezegd...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie