Trein van 38 miljoen staat al jaren weg te rotten
Trein van 38 miljoen staat al jaren weg te rotten
Vandaag op de voorpagina van het Nieuwsblad.
In Vorst zou een compleet Eurostar stel al 5 jaar staan weg te rotten.
Dit stel was eerst eigendom van de NMBS maar wordt nu geleast door de NMBS.
De NMBS heeft hiervoor 23 miljoen euro betaald de afgelopen 5 jaar maar gebruikt het stel niet meer.
Het zit volledig onder de graffiti en ook het interieur is zwaar toegetakeld.
Het stel wordt nu gebruikt als 'plukstel'.
In Vorst zou een compleet Eurostar stel al 5 jaar staan weg te rotten.
Dit stel was eerst eigendom van de NMBS maar wordt nu geleast door de NMBS.
De NMBS heeft hiervoor 23 miljoen euro betaald de afgelopen 5 jaar maar gebruikt het stel niet meer.
Het zit volledig onder de graffiti en ook het interieur is zwaar toegetakeld.
Het stel wordt nu gebruikt als 'plukstel'.
Re: Trein van 38 miljoen staat al jaren weg te rotten
ik kom geregeld in vorst en heb het er nog nooit zien staan, ik zal eens navragen bij collega's
Die staat daar toch al heel lang, volgens mij zijn we er met Leve De Trein zelfs nog langsgereden en heb jij er een opmerking over gemaaktSteven schreef:ik kom geregeld in vorst en heb het er nog nooit zien staan, ik zal eens navragen bij collega's

Hij staat daar buiten aan de kant van L96 denk ik.
oei da kan allemaal, is me niet bijgebleven hoor. Het is wel zo dat als die aan die kant staat ik er weinig kans toe heb om die te zien aangezien ik zelf al niet via L96 kom en zelden aan die kant van de vorming moet zijn.
morgen brengen ze die naar het Arsenaal (CW Mechelen) voor modernisering...
NMBS-woordvoerder Hugo Stevens geeft toe dat de trein stilstaat.

Van toeval gesproken, het ding staat er 5 jaar, vandaag staat er een artikel op de frontpagina van het Nieuwsblad en morgen wordt hij weggebracht.Nekvin schreef:morgen brengen ze die naar het Arsenaal (CW Mechelen) voor modernisering...
Zou MD een telefoontje uit de Wetstraat gekregen hebben misschien ?
Dat stel blijft momenteel gewoon in Vorst. Het stel dat naar Mechelen gaat is een Frans stel en het is maar een half stel
Het plan om dit Eurostarstel te verhuren is er al langer dan wanneer het artikel verscheen. Hij zal door een Britse spoorwegmaatschappij verhuurt worden van de NMBS. Maar na vijf jaar stilstand zal die wel eerst een revisie nodig hebben denk ik.Adler schreef:Van toeval gesproken, het ding staat er 5 jaar, vandaag staat er een artikel op de frontpagina van het Nieuwsblad en morgen wordt hij weggebracht.Nekvin schreef:morgen brengen ze die naar het Arsenaal (CW Mechelen) voor modernisering...
Zou MD een telefoontje uit de Wetstraat gekregen hebben misschien ?
Het Eurostarstel werd als onderdelenmagazijn gebruikt voor de overige stellen en volgens geruchten zou het binnenin ook gekraakt worden door daklozen. Maar toen de cameraploeg van de VRT binnenin filmde, zag alles er 'kraaknet' uit.
Ik heb gistere het nieuws gezien op één, daar lieten ze een foto zien van de eurostar met een rode bekleding...
Dan liet de tv de beelden zien dat ze zopas haden gemaakt en alles zag er heel proper uit.
Lijst Dedecker had een foto gepakt van een thalys en dat als argument gebruikt
Dan liet de tv de beelden zien dat ze zopas haden gemaakt en alles zag er heel proper uit.

Die foto klopt volgens mij. Het is nog de eerste versie van de E*-bekleding vóór de revisie van enkele jaren geleden.Robin schreef:Ik heb gistere het nieuws gezien op één, daar lieten ze een foto zien van de eurostar met een rode bekleding...
Hier de link naar het journaalfragment.
Die van Lijst Dedecker heeft het over een "toestel"

Voor de liefhebbers: ik zie stelnummer 3102 staan.
- Bijlagen
-
- Bron: VRT
- 3102.jpg (27.62 KiB) 8140 keer bekeken
De Decker wil de trein verlagen tot enkel vervoer voor marginalen uit de samenleving, dus van die mens moet ik zoiezo al niet veel hebben
. Elke kans grijpt hij aan om de NMBS de grond in te boren omdat hij zo graag koning auto ziet.