na de brand in de Kanaaltunnel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door railtravelmanager »

hallo,

heeft er iemand prognoses van het Eurostarverkeer Brussel-London-Brussel ? :D
momenteel rijden er maar 6 ivp 10 treinen en op zondag maar 5 Brussel-London

spijtig van de slechte spreiding nu de 11h59 is er tussenuit naar London dus tussen de 0859 en 1459 geen trein :(
Bartjedj

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door Bartjedj »

De slechte spreiding is heel logisch: er wordt gewerkt met groepen. De treinen rijden eerst een tijd naar Engeland, dan weer naar Frankrijk.
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.

Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.

BDJ
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:De slechte spreiding is heel logisch: er wordt gewerkt met groepen. De treinen rijden eerst een tijd naar Engeland, dan weer naar Frankrijk.
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.

Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.

BDJ
Kan men op een maand alle schade herstellen ? Das knap, hoe lang heeft dat vorige maal geduurd ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Bartjedj schreef:De slechte spreiding is heel logisch: er wordt gewerkt met groepen. De treinen rijden eerst een tijd naar Engeland, dan weer naar Frankrijk.
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.

Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.

BDJ
Niet te optimistisch worden! het zal al 3weken duren aleer het wrak eruit zal zijn,die voor het ogenblik nog niet is vrijgegeven.
De onderdelen zijn al besteld die een aanmaaktijd hebben van 3 maand.
Dus 6 maand lijkt mij realistisch.
Interval 2 is gereinigd en behandeld en is terug in dienst sinds gisterenochtend 6h00.
50% van interval 4 is gereinigd en behandeld maar is nog zeer vochtig, normaal OK voor volgende maandag.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef: Interval 2 is gereinigd en behandeld en is terug in dienst sinds gisterenochtend 6h00.
50% van interval 4 is gereinigd en behandeld maar is nog zeer vochtig, normaal OK voor volgende maandag.
En de trein staat in Interval 6 neem ik aan ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 23 sep 2008, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:
nighttrain schreef: Interval 2 is gereinigd en behandeld en is terug in dienst sinds gisterenochtend 6h00.
50% van interval 4 is gereinigd en behandeld maar is nog zeer vochtig, normaal OK voor volgende maandag.
En de treins staat in Interval 6 neem ik aan ?
Het woord "trein" is dit een understatement??
Bartjedj

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door Bartjedj »

Het wrak zal beter zijn.
Of om correct te zijn: hoop verwrongen staal :wink:

BDJ
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Bartjedj schreef:De slechte spreiding is heel logisch: er wordt gewerkt met groepen. De treinen rijden eerst een tijd naar Engeland, dan weer naar Frankrijk.
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.

Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.

BDJ
Sinds zondagochtend is interval 4 ook open voor verkeer . Dus 5 op 6 zijn in dienst maar nog steeds aan 100km/h. Maar het aantal batteries en de samenstelleing ervan kan gevoelig vergroot worden.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef:Sinds zondagochtend is interval 4 ook open voor verkeer . Dus 5 op 6 zijn in dienst maar nog steeds aan 100km/h. Maar het aantal batteries en de samenstelleing ervan kan gevoelig vergroot worden.
Wat voor batterijen zijn dan dan?

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef:
nighttrain schreef:Sinds zondagochtend is interval 4 ook open voor verkeer . Dus 5 op 6 zijn in dienst maar nog steeds aan 100km/h. Maar het aantal batteries en de samenstelleing ervan kan gevoelig vergroot worden.
Wat voor batterijen zijn dan dan?

Groetjes,
Rian
Batterie is de Franse benaming voor een "flight".
Stel U voor de lijn 50A en er zijn werken in de richting Brussel => Gent(BG) tussen Y welle en Gent.Da ga je flights of batteries organiseren met bv 5 treinen elk (1 trein met bestemming Knokke,een andere Adinkerke en 1 oostende +2 goederentreinen) in de rijrichting BG.
Die flight gaat Brussel verlaten op het geplande T moment,zodanig dat eerste trein van die flight net voor Y welle is op het ogenblik dat de laatste trein van de flight GB(met zelfde samenstelling =5 treinen) de Y welle net is voorbijgereden om T+25.Dus geen enkele trein gaat moeten stoppen of afremmen (enkel om de wissel te nemen om op tegenspoor te gaan Ywelle naar FGSP.Of andersom,de GB batterie gaat Gent verlaten in funktie dat de laatste trein van GB yWelle gaat voorbijrijden op het ogenblik dat de eerste BG de wissel gaat nemen.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef:
rvdborgt schreef:
nighttrain schreef:Sinds zondagochtend is interval 4 ook open voor verkeer . Dus 5 op 6 zijn in dienst maar nog steeds aan 100km/h. Maar het aantal batteries en de samenstelleing ervan kan gevoelig vergroot worden.
Wat voor batterijen zijn dan dan?
Batterie is de Franse benaming voor een "flight".
Ah, een konvooi dus.

Bedankt,
Rian
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Rian ,ik begrijp wat je bedoelt,maar zonder aan kommaneukerij te willen doen,een "konvooi" volgens de NMBS terminologie in het boekje HLT is simpelweg een "trein" samengesteld uit wagons of locs.Dus denk ik dat een "batterij" van x treinen beter is.
Toch even de voordelen van die flights uit leggen. Je kan de beschikbare capaciteit die overblijft door werken of incident maximaal benutten en ook je klanten perfekt inlichten over hun vertrektijd.
Voor elk incident in de tunnel,volgens de interval die niet beschikbaar is, hebben wij kant en klare nood scenarios zodanig we aan onze interne en externe klanten (E*,EWS,)een nieuw slot aanbieden bv H+5,H+7,H+9 in Calais en H+34,H+37,H+40 in Folkestone, naargelang het moment van de dag(bv flights van 3E*'s,2HGV,1TMA,1Tour). Zeker wanneer je op een bepaald ogenblik om de 4 min een trein/richting er gepland in gaat en je opeens 1interval kwijt bent door een trein die gestopt is ,dan moet je rap op je poten vallen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:Rian ,ik begrijp wat je bedoelt,maar zonder aan kommaneukerij te willen doen,een "konvooi" volgens de NMBS terminologie in het boekje HLT is simpelweg een "trein" samengesteld uit wagons of locs.Dus denk ik dat een "batterij" van x treinen beter is.
Laat ik iets ludiek inbrengen.
Mijn vader was tijdens zijn legerdienst bij de belgische rijdende cavalerie...
Daar was een "batterie" een reeks van paarden voor kanonnen en paarden voor munitiekarren en dat herhaalde zich dan 4x 9x(?) etc.
Een Batterij, je ziet ze nog wel eens bij prinselijke geboortes ...
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef:Rian ,ik begrijp wat je bedoelt,maar zonder aan kommaneukerij te willen doen,een "konvooi" volgens de NMBS terminologie in het boekje HLT is simpelweg een "trein" samengesteld uit wagons of locs.Dus denk ik dat een "batterij" van x treinen beter is.
Hm, tsja, de NMBS heeft soms een eigenaardig taalgebruik. Daar kun je boekdelen mee vullen. Maar "batterij" zonder meer is onvoldoende: ik stelde mijn vraag niet voor niks...

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: na de brand in de Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef:
nighttrain schreef:Rian ,ik begrijp wat je bedoelt,maar zonder aan kommaneukerij te willen doen,een "konvooi" volgens de NMBS terminologie in het boekje HLT is simpelweg een "trein" samengesteld uit wagons of locs.Dus denk ik dat een "batterij" van x treinen beter is.
Hm, tsja, de NMBS heeft soms een eigenaardig taalgebruik. Daar kun je boekdelen mee vullen. Maar "batterij" zonder meer is onvoldoende: ik stelde mijn vraag niet voor niks...

Groetjes,
Rian
Moest je soms grafieken willen zien om dit geheel beter uit te leggen stuur maar een PB.
We hebben nog meer van die rare expressies bv "opérations en tiroir" "schuiflade exploitatie",voor een buitenstaander is dit koeterwaals
Plaats reactie