na de brand in de Kanaaltunnel
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
na de brand in de Kanaaltunnel
hallo,
heeft er iemand prognoses van het Eurostarverkeer Brussel-London-Brussel ?
momenteel rijden er maar 6 ivp 10 treinen en op zondag maar 5 Brussel-London
spijtig van de slechte spreiding nu de 11h59 is er tussenuit naar London dus tussen de 0859 en 1459 geen trein
heeft er iemand prognoses van het Eurostarverkeer Brussel-London-Brussel ?
momenteel rijden er maar 6 ivp 10 treinen en op zondag maar 5 Brussel-London
spijtig van de slechte spreiding nu de 11h59 is er tussenuit naar London dus tussen de 0859 en 1459 geen trein
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
De slechte spreiding is heel logisch: er wordt gewerkt met groepen. De treinen rijden eerst een tijd naar Engeland, dan weer naar Frankrijk.
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.
Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.
BDJ
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.
Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.
BDJ
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Kan men op een maand alle schade herstellen ? Das knap, hoe lang heeft dat vorige maal geduurd ?Bartjedj schreef:De slechte spreiding is heel logisch: er wordt gewerkt met groepen. De treinen rijden eerst een tijd naar Engeland, dan weer naar Frankrijk.
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.
Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.
BDJ
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Niet te optimistisch worden! het zal al 3weken duren aleer het wrak eruit zal zijn,die voor het ogenblik nog niet is vrijgegeven.Bartjedj schreef:De slechte spreiding is heel logisch: er wordt gewerkt met groepen. De treinen rijden eerst een tijd naar Engeland, dan weer naar Frankrijk.
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.
Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.
BDJ
De onderdelen zijn al besteld die een aanmaaktijd hebben van 3 maand.
Dus 6 maand lijkt mij realistisch.
Interval 2 is gereinigd en behandeld en is terug in dienst sinds gisterenochtend 6h00.
50% van interval 4 is gereinigd en behandeld maar is nog zeer vochtig, normaal OK voor volgende maandag.
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
En de trein staat in Interval 6 neem ik aan ?nighttrain schreef: Interval 2 is gereinigd en behandeld en is terug in dienst sinds gisterenochtend 6h00.
50% van interval 4 is gereinigd en behandeld maar is nog zeer vochtig, normaal OK voor volgende maandag.
Laatst gewijzigd door dentheo op 23 sep 2008, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Het woord "trein" is dit een understatement??dentheo schreef:En de treins staat in Interval 6 neem ik aan ?nighttrain schreef: Interval 2 is gereinigd en behandeld en is terug in dienst sinds gisterenochtend 6h00.
50% van interval 4 is gereinigd en behandeld maar is nog zeer vochtig, normaal OK voor volgende maandag.
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Het wrak zal beter zijn.
Of om correct te zijn: hoop verwrongen staal
BDJ
Of om correct te zijn: hoop verwrongen staal
BDJ
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Sinds zondagochtend is interval 4 ook open voor verkeer . Dus 5 op 6 zijn in dienst maar nog steeds aan 100km/h. Maar het aantal batteries en de samenstelleing ervan kan gevoelig vergroot worden.Bartjedj schreef:De slechte spreiding is heel logisch: er wordt gewerkt met groepen. De treinen rijden eerst een tijd naar Engeland, dan weer naar Frankrijk.
Op het moment dat je geen treinen naar Engeland hebt, is het moment dat de richting gekeerd is.
Normaal komt de tunnel terug in dienst tegen oktober. Binnenkort gaat de capaciteit al naar 80%, van 40% nu.
BDJ
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Wat voor batterijen zijn dan dan?nighttrain schreef:Sinds zondagochtend is interval 4 ook open voor verkeer . Dus 5 op 6 zijn in dienst maar nog steeds aan 100km/h. Maar het aantal batteries en de samenstelleing ervan kan gevoelig vergroot worden.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Batterie is de Franse benaming voor een "flight".rvdborgt schreef:Wat voor batterijen zijn dan dan?nighttrain schreef:Sinds zondagochtend is interval 4 ook open voor verkeer . Dus 5 op 6 zijn in dienst maar nog steeds aan 100km/h. Maar het aantal batteries en de samenstelleing ervan kan gevoelig vergroot worden.
Groetjes,
Rian
Stel U voor de lijn 50A en er zijn werken in de richting Brussel => Gent(BG) tussen Y welle en Gent.Da ga je flights of batteries organiseren met bv 5 treinen elk (1 trein met bestemming Knokke,een andere Adinkerke en 1 oostende +2 goederentreinen) in de rijrichting BG.
Die flight gaat Brussel verlaten op het geplande T moment,zodanig dat eerste trein van die flight net voor Y welle is op het ogenblik dat de laatste trein van de flight GB(met zelfde samenstelling =5 treinen) de Y welle net is voorbijgereden om T+25.Dus geen enkele trein gaat moeten stoppen of afremmen (enkel om de wissel te nemen om op tegenspoor te gaan Ywelle naar FGSP.Of andersom,de GB batterie gaat Gent verlaten in funktie dat de laatste trein van GB yWelle gaat voorbijrijden op het ogenblik dat de eerste BG de wissel gaat nemen.
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Ah, een konvooi dus.nighttrain schreef:Batterie is de Franse benaming voor een "flight".rvdborgt schreef:Wat voor batterijen zijn dan dan?nighttrain schreef:Sinds zondagochtend is interval 4 ook open voor verkeer . Dus 5 op 6 zijn in dienst maar nog steeds aan 100km/h. Maar het aantal batteries en de samenstelleing ervan kan gevoelig vergroot worden.
Bedankt,
Rian
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Rian ,ik begrijp wat je bedoelt,maar zonder aan kommaneukerij te willen doen,een "konvooi" volgens de NMBS terminologie in het boekje HLT is simpelweg een "trein" samengesteld uit wagons of locs.Dus denk ik dat een "batterij" van x treinen beter is.
Toch even de voordelen van die flights uit leggen. Je kan de beschikbare capaciteit die overblijft door werken of incident maximaal benutten en ook je klanten perfekt inlichten over hun vertrektijd.
Voor elk incident in de tunnel,volgens de interval die niet beschikbaar is, hebben wij kant en klare nood scenarios zodanig we aan onze interne en externe klanten (E*,EWS,)een nieuw slot aanbieden bv H+5,H+7,H+9 in Calais en H+34,H+37,H+40 in Folkestone, naargelang het moment van de dag(bv flights van 3E*'s,2HGV,1TMA,1Tour). Zeker wanneer je op een bepaald ogenblik om de 4 min een trein/richting er gepland in gaat en je opeens 1interval kwijt bent door een trein die gestopt is ,dan moet je rap op je poten vallen.
Toch even de voordelen van die flights uit leggen. Je kan de beschikbare capaciteit die overblijft door werken of incident maximaal benutten en ook je klanten perfekt inlichten over hun vertrektijd.
Voor elk incident in de tunnel,volgens de interval die niet beschikbaar is, hebben wij kant en klare nood scenarios zodanig we aan onze interne en externe klanten (E*,EWS,)een nieuw slot aanbieden bv H+5,H+7,H+9 in Calais en H+34,H+37,H+40 in Folkestone, naargelang het moment van de dag(bv flights van 3E*'s,2HGV,1TMA,1Tour). Zeker wanneer je op een bepaald ogenblik om de 4 min een trein/richting er gepland in gaat en je opeens 1interval kwijt bent door een trein die gestopt is ,dan moet je rap op je poten vallen.
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Laat ik iets ludiek inbrengen.nighttrain schreef:Rian ,ik begrijp wat je bedoelt,maar zonder aan kommaneukerij te willen doen,een "konvooi" volgens de NMBS terminologie in het boekje HLT is simpelweg een "trein" samengesteld uit wagons of locs.Dus denk ik dat een "batterij" van x treinen beter is.
Mijn vader was tijdens zijn legerdienst bij de belgische rijdende cavalerie...
Daar was een "batterie" een reeks van paarden voor kanonnen en paarden voor munitiekarren en dat herhaalde zich dan 4x 9x(?) etc.
Een Batterij, je ziet ze nog wel eens bij prinselijke geboortes ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Hm, tsja, de NMBS heeft soms een eigenaardig taalgebruik. Daar kun je boekdelen mee vullen. Maar "batterij" zonder meer is onvoldoende: ik stelde mijn vraag niet voor niks...nighttrain schreef:Rian ,ik begrijp wat je bedoelt,maar zonder aan kommaneukerij te willen doen,een "konvooi" volgens de NMBS terminologie in het boekje HLT is simpelweg een "trein" samengesteld uit wagons of locs.Dus denk ik dat een "batterij" van x treinen beter is.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: na de brand in de Kanaaltunnel
Moest je soms grafieken willen zien om dit geheel beter uit te leggen stuur maar een PB.rvdborgt schreef:Hm, tsja, de NMBS heeft soms een eigenaardig taalgebruik. Daar kun je boekdelen mee vullen. Maar "batterij" zonder meer is onvoldoende: ik stelde mijn vraag niet voor niks...nighttrain schreef:Rian ,ik begrijp wat je bedoelt,maar zonder aan kommaneukerij te willen doen,een "konvooi" volgens de NMBS terminologie in het boekje HLT is simpelweg een "trein" samengesteld uit wagons of locs.Dus denk ik dat een "batterij" van x treinen beter is.
Groetjes,
Rian
We hebben nog meer van die rare expressies bv "opérations en tiroir" "schuiflade exploitatie",voor een buitenstaander is dit koeterwaals