Los van alle terechte opmerkingen van nahoj, zou dit natuurlijk wel mooi zijn om 5 gekoppelde bordeaux klassiekjes op foto vast te leggen.carlos schreef:je vormt 5 treinen van elk 5 stellen
materieelreserve winter?
Re: materieelreserve winter?
Re: materieelreserve winter?
Dat die kosten er zijn ontken ik niet, maar het stoort mij dat NMBS steeds de maatschappelijk kosten ontkent van het niet beschikbaar zijn van hun dienstnahoj schreef:
- Die 25 stellen moeten dan ook onderhoud krijgen. 25 stellen onderhouden om ze elk amper 250km per week te laten rijden is een zeer dure exploitatie, waar NMBS vandaag niet het geld voor heeft. En dan spreek ik nog niet over stallingskosten voor 4 treinen (huur sporen bij Infrabel) en onderhoudscapaciteit (infrastructuur en personeel) voor een dergelijk materieeloverschot.
omdat (de NMBS groep, niet de mensen die in contact staan met de klant) deze zonder enig gevoel van gene of compensatie afwimpelt op de klant
Re: materieelreserve winter?
mss moet je de samenstelling van P7305 eens opzoeken... een allegaartje van soorten rijtuigen dat dan af en toe nog verandert. I10resto, afgeleefde I6 soms zonder licht of verwarming, M4, de slaaprijtuigen zijn ondertussen al even geleden,... en dan te bedenken dat toen deze trein zo'n jaar of 6 geleden ingevoerd werd er met 4 stellen AM96 gereden werd...nahoj schreef:
- Misschien moet je je idee eens voorleggen aan de pendelaars uit Hasselt. Hoe blij zullen die zijn dat ze plots met materieel uit 1962 naar Brussel moeten pendelen?
Re: materieelreserve winter?
Je hebt toch vooral "gewone" I10'en, en die worden volgens mij zeer geapprecieerd door de gemiddelde pendelaar. En zelfs de I6 blijft, ondanks de leeftijd en bijbehorende kwaaltjes, ook bijzonder comfortabel.carlos schreef:mss moet je de samenstelling van P7305 eens opzoeken... een allegaartje van soorten rijtuigen dat dan af en toe nog verandert. I10resto, afgeleefde I6 soms zonder licht of verwarming, M4, de slaaprijtuigen zijn ondertussen al even geleden,... en dan te bedenken dat toen deze trein zo'n jaar of 6 geleden ingevoerd werd er met 4 stellen AM96 gereden werd...nahoj schreef:
- Misschien moet je je idee eens voorleggen aan de pendelaars uit Hasselt. Hoe blij zullen die zijn dat ze plots met materieel uit 1962 naar Brussel moeten pendelen?
In ieder geval zit je een stuk zachter en rij je een stuk rustiger en stiller dan in de afgeleefde harde banken uit de vroege jaren 60 zoals in de klassiekjes.
Re: materieelreserve winter?
Omdat er niets in de Vlaamse gazetten stond, dan maar Le Soir citeren:
En tout cas, pouvoirs publics et entreprises de transport sont mobilisées. la SNCB et Infrabel, en charge des infrastructures ferroviaires, ont "activé leur plan hiver". Des locomotives resteront sous tension cette nuit pour garantir les premiers départs et la SNCB indique qu'elle mettra tout en oeuvre afin de déneiger et dégeler tout les aiguillages. la société d'exploitation des trains Thalys propose, de son côté, aux voyageurs d'échanger gratuitement les billets valables le 7 décembre aux clients qui préféreraient reporter leur voyage.
Het verbaast mij trouwens dat in de toch dat in hetzelfde artikel in de toch redelijk waalsgezinde Le Soir, le météorologue Frank Deboosere wordt geciteerd. Ook wordt een paar pagina's later econoom Paul De Grauwe geciteerd.
En tout cas, pouvoirs publics et entreprises de transport sont mobilisées. la SNCB et Infrabel, en charge des infrastructures ferroviaires, ont "activé leur plan hiver". Des locomotives resteront sous tension cette nuit pour garantir les premiers départs et la SNCB indique qu'elle mettra tout en oeuvre afin de déneiger et dégeler tout les aiguillages. la société d'exploitation des trains Thalys propose, de son côté, aux voyageurs d'échanger gratuitement les billets valables le 7 décembre aux clients qui préféreraient reporter leur voyage.
Het verbaast mij trouwens dat in de toch dat in hetzelfde artikel in de toch redelijk waalsgezinde Le Soir, le météorologue Frank Deboosere wordt geciteerd. Ook wordt een paar pagina's later econoom Paul De Grauwe geciteerd.
Re: materieelreserve winter?
MIVB-reiziger schreef: Je hebt toch vooral "gewone" I10'en, en die worden volgens mij zeer geapprecieerd door de gemiddelde pendelaar. En zelfs de I6 blijft, ondanks de leeftijd en bijbehorende kwaaltjes, ook bijzonder comfortabel.
I10's dat is geleden van toen de p-treinen nog via plankendael reden dus zo'n jaar of 7 geleden...
I6 dat zijn dan wel de meest afgeleefde in memling kleur met doorgezeten zit-stukken, regelmatig geen verlichting, deuren die niet opengaan, geen verwarming
de beste rijtuigen op deze dienst zijn veruit m4 (eerste helft van de trein)
Re: materieelreserve winter?
In welke mate kent alle personeel alle materieel? Als je oud materieel op reserve hebt, waar amper mee gereden wordt, is er dan nog voldoende materieelkennis bij de bestuurders?pietmol schreef:loc HLE23/25/26, klassieke motorstellen...
Re: materieelreserve winter?
Eerste treinen probleemloos uitgereden ondanks sneeuw
Het treinverkeer is vanochtend probleemloos op gang gekomen ondanks de hevige sneeuwval van maandagavond en -nacht. De sneeuwploegen blijven paraat om in actie te schieten bij eventuele nieuwe sneeuwbuien. Dat werd vernomen van Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken.
Gisteravond raakte een zevental treinen geblokkeerd in stations door de sneeuw, vooral in West-Vlaanderen. "Maar deze ochtend zijn er voorlopig geen problemen te melden naar aanleiding van het winterweer", aldus de woordvoerder van de spoorinfrastructuurbeheerder. Op vele perrons is de sneeuw ook geruimd en werd er gestrooid, voegt hij nog toe.
De eerste treinen vetrokken rond 4 uur. De ochtendspits op het spoor duurt to ongeveer 9 uur.
MIVB
Het openbaar vervoer in Brussel is vanochtend omstreeks 07.00 uur normaal operationeel, ondanks de sneeuwval tijdens de afgelopen nacht. Dat is vernomen van een woordvoerster van de MIVB. "De trams en bussen rijden momenteel normaal. Er zijn geen vertragingen", klinkt het.
Toch zijn vertragingen zeker niet uit te sluiten tijdens de spits. "Het is niet uitzonderlijk dat voertuigen bij deze weersomstandigheden geblokkeerd raken op de sporen", aldus woordvoerster An Van Hamme.
De MIVB nam preventieve maatregelen en activeerde zijn winterplan.
Ik heb het gemerkt dat er in West-Vlaanderen treinen stil kwamen te staan. Ik moest van Kortrijk naar Oostende, wou E842 maar deze was afgeschaft wegens een wisselstoring in Moeskroen. Dan wij op het L-treintje, en dit ging goed tot Brugge. Daar was er een wisselstoring zodat we met 20 minuten vertraging aankwamen in Brugge, en ik de IC A naar Oostende miste. Dan het ik een uur moeten wachten op E544, die dan in Brugge nog moest voorrang verlegen aan E521 en E522, waarvan eerstgenoemde in panne was gevallen, en de 522 hem mocht voorbijsteken op tegenspoor.
Uiteindelijk bijna twee uur later dan gepland thuisgekomen.