Omdat dit interessant kan zijn. Als ik in Brussel-Noord op spoor 2 op de L naar Geraardsbergen sta te wachten, dan weet ik graag hoe het op spoor 12 met de IR naar Geraardsbergen gesteld is, om eventueel nog snel van spoor (en trein) te kunnen veranderen. Ik vind het net erg vervelend als je niet overal alles hoort.kika schreef:Heb me niet goed uitgedrukt, excuses. Waarom op perron 3 in het wachtkotje omroepen dat er een spoorverandering tussen (bvb.) spoor 6 en 7 is?
Geautomatiseerde omroepen
Re: Geautomatiseerde omroepen
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Geautomatiseerde omroepen
Gisteravond hoorde ik omstreeks 16u volgende omroep in Brussel-Centraal:
Aandacht! De IC trein naar Charleroi-Zuid van 16.00 bevindt zich op spoor 6, instappen alstublieft!
Eén minuut later volgde volgende mededeling:
Aandacht! Wegens een probleem met de locomotief heeft de IC-trein naar Charleroi-Zuid van 16:00 ongeveer 40 minuten vertraging.
De IC is uiteindelijk vertrokken met 41 minuten vertraging. De trein werd uiteindelijk beperkt tot Luttre (55 minuten vertraging bij aankomst aldaar).
Aandacht! De IC trein naar Charleroi-Zuid van 16.00 bevindt zich op spoor 6, instappen alstublieft!
Eén minuut later volgde volgende mededeling:
Aandacht! Wegens een probleem met de locomotief heeft de IC-trein naar Charleroi-Zuid van 16:00 ongeveer 40 minuten vertraging.
De IC is uiteindelijk vertrokken met 41 minuten vertraging. De trein werd uiteindelijk beperkt tot Luttre (55 minuten vertraging bij aankomst aldaar).
Re: Geautomatiseerde omroepen
De regel was vroeger: spoorveranderingen en afschaffingen worden globaal gedaan in heel het station op alle perrons. De aankomsten en vertragingen werden op de specifieke perrons gedaan en in de doorgang en hal.overweg13 schreef:Omdat dit interessant kan zijn. Als ik in Brussel-Noord op spoor 2 op de L naar Geraardsbergen sta te wachten, dan weet ik graag hoe het op spoor 12 met de IR naar Geraardsbergen gesteld is, om eventueel nog snel van spoor (en trein) te kunnen veranderen. Ik vind het net erg vervelend als je niet overal alles hoort.kika schreef:Heb me niet goed uitgedrukt, excuses. Waarom op perron 3 in het wachtkotje omroepen dat er een spoorverandering tussen (bvb.) spoor 6 en 7 is?
Het is dus nooit anders geweest, spoorveranderingen werden altijd globaal omgeroepen.
De enige omroeping die nog perrongebonden is zijn de doorrijdende treinen, dat heeft weinig zin om dat om te roepen op een ander perron en al helemaal niet in de hal en onderdoorgangen.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Ah daarom dat de collega van FBCL gisteren "godverdoemme nu roept die ne Boarding af ipv de vertraging" , ach we schelden wat af op dat systeemcracker1985 schreef:Gisteravond hoorde ik omstreeks 16u volgende omroep in Brussel-Centraal:
Aandacht! De IC trein naar Charleroi-Zuid van 16.00 bevindt zich op spoor 6, instappen alstublieft!
Eén minuut later volgde volgende mededeling:
Aandacht! Wegens een probleem met de locomotief heeft de IC-trein naar Charleroi-Zuid van 16:00 ongeveer 40 minuten vertraging.

Re: Geautomatiseerde omroepen
Te Berchem (Antwerpen) is het nu ook automatisch. Hopelijk is dit het begin van de modernisering van het station.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Ik denk eerder het begin van het einde
Met de renovatie van het station heeft dit niets te maken daar het om (momenteel nog) aparte bedrijven gaat.

Met de renovatie van het station heeft dit niets te maken daar het om (momenteel nog) aparte bedrijven gaat.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Kristofke, kunnen jullie dan niet naar de micro grijpen en afroepen: "Aandacht spoor 6: spooktrein op spoor 6. Gelieve niet in te stappen. Ik herhaal: de spooktrein op spoor 6 is niet toegankelijk voor de reizigers. Gelieve niet in te stappen."
Dat doet me trouwens denken aan die 1 april-reeks van de SNCF, die ken je wellicht wel?

Dat doet me trouwens denken aan die 1 april-reeks van de SNCF, die ken je wellicht wel?
Re: Geautomatiseerde omroepen
Ook Antwerpen-Centraal is voorzien. Ze had het er maar druk mee. "De Fyra… rijdt vandaag niet."
Re: Geautomatiseerde omroepen
Is er al enige planning wanneer de kleinere stations en stopplaatsen ook hiervan voorzien worden?
Gezien het feit dat daar doorgaans niets omgeroepen wordt en er meestal geen elektronische informatieschermen zijn lijkt me dit erg zinvol om het automatisch omroepsysteem daar zo snel mogelijk uit te rollen.
Gezien het feit dat daar doorgaans niets omgeroepen wordt en er meestal geen elektronische informatieschermen zijn lijkt me dit erg zinvol om het automatisch omroepsysteem daar zo snel mogelijk uit te rollen.
Re: Geautomatiseerde omroepen
De litanie in vier talen voor de treinen naar de luchthaven in Mechelen is serieus ingekort.
Nu wordt er gewoon gezegd "de trein naar BNL en De Panne. Deze trein rijdt door naar De Panne", idem in de vier talen.
Ook in het Nederlands geen informatie meer over andere stilstanden!
Zo ook de trein naar Landen, geen info dat die in Leuven stopt (alhoewel ik gok dat de meeste opstappers op deze trein naar Leuven gaan)
Is het niet mogelijk de volledige aankondiging in het Nederlands te behouden, en de korte versie in de andere talen?
Nu wordt er gewoon gezegd "de trein naar BNL en De Panne. Deze trein rijdt door naar De Panne", idem in de vier talen.
Ook in het Nederlands geen informatie meer over andere stilstanden!
Zo ook de trein naar Landen, geen info dat die in Leuven stopt (alhoewel ik gok dat de meeste opstappers op deze trein naar Leuven gaan)
Is het niet mogelijk de volledige aankondiging in het Nederlands te behouden, en de korte versie in de andere talen?
Re: Geautomatiseerde omroepen
Alles is mogelijk, maar je kan niet alles in één keer omgooien. Ik vind dat er de laatste tijd al vrij snel aanpassingen gedaan worden, en bijna altijd ten goede 

Re: Geautomatiseerde omroepen
Het is toch positief dat ze heel die rimram niet meer afroepen. Als je in een station staat en je moet daar de ganse tijd naar luisteren, zeg 
Hier in Oostende en Brugge is er zelfs ene madam met een stem alsof ze zelfmoord gaat plegen. Sta daar eens de ganse tijd naar te luisteren. Ik heb al mensen van B-clean naar die horen roepen: "Ja, dan weeeeeeeeeten we!"

Hier in Oostende en Brugge is er zelfs ene madam met een stem alsof ze zelfmoord gaat plegen. Sta daar eens de ganse tijd naar te luisteren. Ik heb al mensen van B-clean naar die horen roepen: "Ja, dan weeeeeeeeeten we!"
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Voor treinen naar de luchthaven zou het efficiëntste zijn dat in Vlaanderen de NL-tekst de volledige trein aankondigt terwijl in andere talen verwezen wordt naar de IC/IR naar FBNL (die verderrijdt naar xxx).
Nu wordt in Antwerpen treinreeks 36xx (Luchthaven-De Panne) aangekondigd met stopplaatsen tot Gent-Sint-Pieters en daarna verderrijdt naar De Panne. Maar ook dat reizigers naar Veurne niet in de laatste 4 rijtuigen mogen instappen. (Dit alles in 4 talen = omroepbericht van tussen 2'30" en 3'00").
Daarnaast worden Thalyssen gewoon aangekondigd in vier talen zonder stopplaatsen.
Consequentie en prioriteit ligt toch fout dan, niet?
Het is al een verbetering dan alle stopplaatsen en opties in 4 talen, maar er moet nog verder gewerkt worden aan de aankondigingen voor treinen met doorsnee veel internationale reizigers!
Nu wordt in Antwerpen treinreeks 36xx (Luchthaven-De Panne) aangekondigd met stopplaatsen tot Gent-Sint-Pieters en daarna verderrijdt naar De Panne. Maar ook dat reizigers naar Veurne niet in de laatste 4 rijtuigen mogen instappen. (Dit alles in 4 talen = omroepbericht van tussen 2'30" en 3'00").
Daarnaast worden Thalyssen gewoon aangekondigd in vier talen zonder stopplaatsen.
Consequentie en prioriteit ligt toch fout dan, niet?
Het is al een verbetering dan alle stopplaatsen en opties in 4 talen, maar er moet nog verder gewerkt worden aan de aankondigingen voor treinen met doorsnee veel internationale reizigers!
Re: Geautomatiseerde omroepen
Zijn er 2 mogelijkheden om "niet instappen" weer te geven met EMMA? In Mechelen zag ik het zowel op 1 regel als één die het volledige bord gebruikt (die ik daarvoor altijd zag bij EMMA sturing). Of was deze met 1 regel manueel ingegeven?
Re: Geautomatiseerde omroepen
Hoe gebeurd de afstemming tussen automatische omroepen en handmatige omroepen?
Maandag stond ik in Jette op de vertraagde L naar Aalst te wachten en waren er drie (tweetalige) omroepen na mekaar
1. Een van origine Franstalige vrouw die meldde dat de trein met 18 min vertraging naar Aalst in aantocht was en hierna alle halters vermeldde.
2. Een EMMA-omroep met dezelfde informatie
3. Een nederlandstalige man die nog eens dezelfde informatie afriep.
Ik kan niet klagen over een tekort aan informatie deze keer.
Maandag stond ik in Jette op de vertraagde L naar Aalst te wachten en waren er drie (tweetalige) omroepen na mekaar
1. Een van origine Franstalige vrouw die meldde dat de trein met 18 min vertraging naar Aalst in aantocht was en hierna alle halters vermeldde.
2. Een EMMA-omroep met dezelfde informatie
3. Een nederlandstalige man die nog eens dezelfde informatie afriep.
Ik kan niet klagen over een tekort aan informatie deze keer.
