carlos schreef:
...Extra locs voor Nederland zouden geen overbodige luxe zijn. Ik blijf er dan ook bij dat NMBS beter de 11-reeks zou uitbreiden door enkele (vb 6) t21 aan te passen tot T11 (1193-1198).
gelezen in HLN 28/03:
Weer problemen met nieuwe treinverbinding in Antwerpen
...Volgens Petit konden de treinen niet via de Antwerpse noord- zuidverbinding rijden wegens problemen met de tractie...
Inderdaad, er moet niks mis kunnen zijn met de reeks 11. Kijk naar de 12/21/27!
Het moet volgens mij toch echt aan het onderhoud liggen..Oke misschien hebben het aantal kilometers wat ze achter de rug hebben er ook wat mee te maken..Maar onderhoud ze toch goed..
Het ligt misschien wel aan de leeftijd van de loks. Ze zijn nu 22 jaar oud. Eigenlijk zouden ze een revisie moeten ondergaan. Maar met het oog op HSL is dat waarschijnlijk niet aan de orde. Wat zijn eigenlijk de plannen voor de Reeks 11.8 na de indienststelling van de HSL?
Gr Jack
Jack schreef:Het ligt misschien wel aan de leeftijd van de loks. Ze zijn nu 22 jaar oud. Eigenlijk zouden ze een revisie moeten ondergaan. Maar met het oog op HSL is dat waarschijnlijk niet aan de orde. Wat zijn eigenlijk de plannen voor de Reeks 11.8 na de indienststelling van de HSL?
Gr Jack
ik blijf er bij dat NMBS beter zo snel mogelijk een aantal t21 kan ombouwen tot t11 (vb 6 locs nummering ofwel 1193-1198 ofwel 2101-2106 ombouwen tot 1101-1106)
NSNMBS schreef:Het moet volgens mij toch echt aan het onderhoud liggen...
volgens mij ligt het aan de gebruikers! en vooral die van de bovenburen!
de keren dat ik dingen hoor van TB's over hun nederlandse collega's ...
Als die een lok kunnen kapot rijden zodat hij maanden buitne dienst is, dan hapert er iets aan de interne beveiliging van die lok of is het een ontwerp dat veel zwakke punten vertoond. Aan borduurrijden kan het niet liggen want sturen is er niet bij...
ik blijf er bij dat NMBS beter zo snel mogelijk een aantal t21 kan ombouwen tot t11 (vb 6 locs nummering ofwel 1193-1198 ofwel 2101-2106 ombouwen tot 1101-1106)
waarom slechts 6? dat NMBS er ineens 12 ombouwt (2101-2112 worden dan 1101-1112), waarbij in tegenstelling tot de huidige 11-jes de traktie schakeling faciliteit wel behouden blijft.
op die manier kunnen ineens de bestaande 11-jes gereviseerd worden en klaargemaakt worden voor Cargo (inclusief inbouw van TS faciliteit), zodat Cargo op termijn over 24 goede T11-en kan beschikken
Naar wat ik lees hebben die locs misschien niet eens zoveel meer defecten dan bv t21/27, maar de NS TB's hebben naar't schijnt maar een dun boekje over de t11, zodat ze weinig problemen kunnen oplossen en de trein dus altijd afgeschaft moet worden, of pas na lange tijd verder kan rijden.
bobby schreef:
waarom slechts 6? dat NMBS er ineens 12 ombouwt (2101-2112 worden dan 1101-1112), waarbij in tegenstelling tot de huidige 11-jes de traktie schakeling faciliteit wel behouden blijft.
op die manier kunnen ineens de bestaande 11-jes gereviseerd worden en klaargemaakt worden voor Cargo (inclusief inbouw van TS faciliteit), zodat Cargo op termijn over 24 goede T11-en kan beschikken
Woordje uitleg traktie schakeling faciliteit is soort "cruise control" ?