Afbraak station Hasselt

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Afbraak station Hasselt

Bericht door Hogersluys »

groentje schreef: Met de stijl is inderdaad niets mis, maar gelukkig hebben we nog dergelijke stationsgebouwen, ik denk aan o.a. Hasselt.
Ja maar Hasselt gaat binnenkort ook tegen de vlakte. :wink: Ik denk niet dat er verder nog veel van dergelijke omvang overblijven. Bergen krijgt immers ook al een nieuw station. Die expostijl wordt echt miskent in dit land, terwijl ze in andere landen alle moeite doen enkele exemplaren van de sloophamer te redden (Eindhoven bijvoorbeeld) doen we er hier alles aan om er toch maar zeker van te zijn dat geen enkel 'jaren '50-station' de honderd jaar zal halen. :roll:
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 27 apr 2010, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door groentje »

Dat Hasselt wordt afgebroken, vind ik wél jammer. Dat is best een mooi station. Bergen is nog niet helemaal zeker, vooral Di Rupo is hevig voor, maar hij krijgt steeds meer tegenkanting, ook binnen zijn eigen partij, over dit project. Over Mechelen blijf ik bij mijn idee.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Bibke »

Ik kan er niet aan doen maar het station van Hasselt is wel een bijzonder gebouw van buitenaf gezien maar als de lokettenzaal ziet dan is dat toch maar iets triestigs klein in vergelijking met het gebouw zelf. Als je dan nog eens de buitendeuren (met dat onnozel gangskes) naar de perrons bekijkt, is dat iets beangstigend om door te gaan. Neen, voor mij mag het anders worden.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door groentje »

Een interieur kan wel serieus opgefrist worden, denk maar aan Gent-St-Pieters of binnenkort Leuven.
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Lukas »

Hoi,

Zaterdag heb ik in Gent Sint Pieters de nieuwste Nieuwsbrief gaan halen en ik heb daarin gelezen dat men eind dit jaar het perron aan spoor 12 gaat vernieuwen.Het stationsgebouw word op dit moment langs de binnenkant gerestaureerd en dit word ook zo gelaten.De grote onderdoorgang word gemoderniseerd en voorzien van liften en roltrappen.Voor alle verdere info verwijs ik jullie graag naar de volgende website:http://www.projectgentsintpieters.be .

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door eagleheart »

Hogersluys schreef:
groentje schreef: Met de stijl is inderdaad niets mis, maar gelukkig hebben we nog dergelijke stationsgebouwen, ik denk aan o.a. Hasselt.
Ja maar Hasselt gaat binnenkort ook tegen de vlakte. :wink: Ik denk niet dat er verder nog veel van dergelijke omvang overblijven. Bergen krijgt immers ook al een nieuw station. Die expostijl wordt echt miskent in dit land, terwijl ze in andere landen alle moeite doen enkele exemplaren van de sloophamer te redden (Eindhoven bijvoorbeeld) doen we er hier alles aan om er toch maar zeker van te zijn dat geen enkel 'jaren '50-station' de honderd jaar zal halen. :roll:

Bron??
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Hobbes »

gewist
Laatst gewijzigd door Hobbes op 31 mei 2010, 03:09, 1 keer totaal gewijzigd.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door eagleheart »

leeg
Laatst gewijzigd door eagleheart op 19 mei 2010, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
LML
Berichten: 1400
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door LML »

eagleheart schreef:hoi,

Heeft er iemand ondertussen al een bron over de afbraak van het station van Hasselt?

mvg
Wat heeft Hasselt hier in godsnaam te maken met lijn 25N op de middemberm van de E19... :roll:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5335
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Afbraak station Hasselt

Bericht door Steve »

Modbreak: ik heb een aantal berichten zonder enige toegevoegde waarde weggehaald. Persoonlijke conversaties (laat staan verwijten) horen thuis in PB's, niet hier.
SvMp

Re: Afbraak station Hasselt

Bericht door SvMp »

Hogersluys schreef:
groentje schreef: Met de stijl is inderdaad niets mis, maar gelukkig hebben we nog dergelijke stationsgebouwen, ik denk aan o.a. Hasselt.
Ja maar Hasselt gaat binnenkort ook tegen de vlakte. :wink: Ik denk niet dat er verder nog veel van dergelijke omvang overblijven. Bergen krijgt immers ook al een nieuw station. Die expostijl wordt echt miskent in dit land, terwijl ze in andere landen alle moeite doen enkele exemplaren van de sloophamer te redden (Eindhoven bijvoorbeeld) doen we er hier alles aan om er toch maar zeker van te zijn dat geen enkel 'jaren '50-station' de honderd jaar zal halen. :roll:
In Nederland zijn het ook cultuurbarbaren. Weliswaar blijft de buitenkant overeind, maar van binnen worden stations zo verbouwd dat de architect (in Nederland veel v/d Gaast) zich omdraait in z'n graf. Ander treurig voorbeeld is station Venlo waar de prachtige hal met centraal loketten, veel glas en bijzondere lampen helemaal is verpest met commercie. De hele bedoeling van de architect weg.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Afbraak station Hasselt

Bericht door Hogersluys »

^^Dat is mij ook al opgevallen toen ik in Eindhoven was. Mocht je niet beter weten zou je zweren in een winkelcentrum rond te lopen ipv een station.
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Afbraak station Hasselt

Bericht door K V B »

Hogersluys schreef:^^Dat is mij ook al opgevallen toen ik in Eindhoven was. Mocht je niet beter weten zou je zweren in een winkelcentrum rond te lopen ipv een station.
Winkelcentra zijn ook prettiger om in rond te lopen dan de meeste Belgische stations...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Afbraak station Hasselt

Bericht door Steven »

als je al referentie belgische winkelcentra gaat nemen spreek ik u tegen, de meeste hebben weinig uitstraling.
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Afbraak station Hasselt

Bericht door K V B »

Steven schreef:als je al referentie belgische winkelcentra gaat nemen spreek ik u tegen, de meeste hebben weinig uitstraling.
Ik ken in België eigenlijk weinig winkelcentra. Maar wat ik wel weet is dat pakweg Bern Hbf een stuk gezelliger is dan Brussel Zuid.
Plaats reactie