NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door Shrek »

enkele treinen schrappen vind ik een slechte maatregel, hierdoor breng je verwarring. Beter zou men dan ergens een hele relatie schrappen of inperken :roll:
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door stefanic »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Nog meer slecht nieuws in HBVL: IC K 2234 (Genk 12:12 - Gent-Sint-Pieters 14:52) en IC K 2221 (Gent-Sint-Pieters 21:08 - Genk 23:52) zouden ook afgeschaft worden tijdens de vakantieperiode, althans volgens Jos Digneffe. In de planner kan ik hierover voorlopig niets terugvinden, maar een goed teken is dit alleszins niet. Beide treinen zijn degelijk bezet (ook de laatavondrit!). Stel je voor: een twee-uurdienst over de middag in steden als Genk en Sint-Truiden, evenals een verdere inkrimping van de avondbediening.

Groeten,
Dit is inderdaad absolute nonsens, die op basis van de onoplettendheid van één werknemer van de NMBS-groep (met dank aan de collega's :? ) een eigen leven is gaan leiden en weeral opgeklopt is. EERST in paniek wat verantwoordelijken aan de schandpaal en het hele bedrijf zwart maken, en DAN pas gaan controlleren of de info wel correct is....). Kijk inderdaad gewoon eens online en vraag de dienstregeling op! NIKS aan de hand. Behalve dat er een aantal dachten weer eens een vuil boekje van de NMBS gevonden te hebben. Inderdaad RIOOL-journalistiek!

Enige dat er gebeurd is, is dat de betrokken treinen omwille van toeristentreinen één minuutje verschuiven aan vertakking Melle. Dat is het ENIGE verschil. Maar zelfs voor dergelijk miniem verschil moet de rijperiode van deze trein opgesplitst worden in een toeristische en niet toeristische rijperiode (NTP/RTP voor de kenners). En daar gele affiches daar nog niet volledig op aangepast waren (foutje bij Infrabel)... De affiches voor juni zullen deze trein dus gewoon vermelden.
spoorwegrealist
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door Molenbruch Y. »

Dankjewel voor de geruststelling, Stefanic.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door overweg13 »

stefanic schreef: Dit is inderdaad absolute nonsens, die op basis van de onoplettendheid van één werknemer van de NMBS-groep (met dank aan de collega's :? ) een eigen leven is gaan leiden en weeral opgeklopt is. EERST in paniek wat verantwoordelijken aan de schandpaal en het hele bedrijf zwart maken, en DAN pas gaan controlleren of de info wel correct is....). Kijk inderdaad gewoon eens online en vraag de dienstregeling op! NIKS aan de hand. Behalve dat er een aantal dachten weer eens een vuil boekje van de NMBS gevonden te hebben. Inderdaad RIOOL-journalistiek!

Enige dat er gebeurd is, is dat de betrokken treinen omwille van toeristentreinen één minuutje verschuiven aan vertakking Melle. Dat is het ENIGE verschil. Maar zelfs voor dergelijk miniem verschil moet de rijperiode van deze trein opgesplitst worden in een toeristische en niet toeristische rijperiode (NTP/RTP voor de kenners). En daar gele affiches daar nog niet volledig op aangepast waren (foutje bij Infrabel)... De affiches voor juni zullen deze trein dus gewoon vermelden.
Toen ik zo'n veertig jaar geleden plots een meer dan normale belangstelling kreeg voor het openbaar vervoer in het algemeen, en voor de NMBS in het bijzonder, heeft een jonge onderstationschef me eens gezegd: geloof nooit wat je gehoord hebt tot je het zelf ook daadwerkelijk hebt kunnen vaststellen. Dat geldt voor het OV vandaag nog meer dan toen, nu iedereen gelijk welke kwakkel uit gelijk welke krant of van gelijk welk forum kan plukken.
Mijn strategie is altijd geweest: als je iets hoort, probeer het te onthouden, want het zou waar kunnen zijn, maar noteer het pas in je bestanden als je er 100 % zeker van bent, m.a.w. als je het zelf gezien hebt. Zo gaat er ongetwijfeld wel eens een stuk informatie verloren, maar het behoedt je tegelijkertijd voor veel fouten in je gegevens. Dat kranten geen betrouwbare bron zijn, is al langer duidelijk; dat er bij spoorwegmensen vaak zware verhalen verteld en doorverteld worden is evenzeer waar.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door dentheo »

overweg13 schreef: maar noteer het pas in je bestanden als je er 100 % zeker van bent, m.a.w. als je het zelf gezien hebt..

Zo twijfel ik nog steeds aan de landing op de maan....ik ben er zelf nog niet geweest... :lol: :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door overweg13 »

dentheo schreef:
overweg13 schreef: maar noteer het pas in je bestanden als je er 100 % zeker van bent, m.a.w. als je het zelf gezien hebt..

Zo twijfel ik nog steeds aan de landing op de maan....ik ben er zelf nog niet geweest... :lol: :lol: :lol:
Je lijkt niet de enige te zijn, trouwens.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door Adler »

overweg13 schreef:Dat kranten geen betrouwbare bron zijn, is al langer duidelijk; dat er bij spoorwegmensen vaak zware verhalen verteld en doorverteld worden is evenzeer waar.
Ik vind het enkel bijzonder raar dat als zo een verkeerde informatie van Jos Digneffe komt, dit hier eufemistisch "een onoplettendheid van een werknemer van de NMBS-groep" wordt genoemd, en als diezelfde informatie vervolgens wordt overgenomen door een krant er weer een mega-drama wordt van gemaakt alsof de hele NMBS daarmee door het slijk wordt gehaald.
Of wordt er verondersteld dat als een journalist dergelijke informatie verneemt van Jos Digneffe, hij dan eerst elke keer belt naar Descheemaecker om te vragen of het wel juist is ?
jan_olieslagers
Berichten: 3581
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door jan_olieslagers »

Adler schreef:
overweg13 schreef:Dat kranten geen betrouwbare bron zijn, is al langer duidelijk; dat er bij spoorwegmensen vaak zware verhalen verteld en doorverteld worden is evenzeer waar.
Ik vind het enkel bijzonder raar dat als zo een verkeerde informatie van Jos Digneffe komt, dit hier eufemistisch "een onoplettendheid van een werknemer van de NMBS-groep" wordt genoemd, en als diezelfde informatie vervolgens wordt overgenomen door een krant er weer een mega-drama wordt van gemaakt alsof de hele NMBS daarmee door het slijk wordt gehaald.
Of wordt er verondersteld dat als een journalist dergelijke informatie verneemt van Jos Digneffe, hij dan eerst elke keer belt naar Descheemaecker om te vragen of het wel juist is ?
Officiële feitelijke informatie is één ding, media + politiek + vakbonden = iets helemaal anders. Dat is toch al tot in den treure gesteld en aangetoond? Verder kan ik enkel bewondering hebben voor mensen die blijven proberen de collegialiteit vol te houden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door Adler »

jan_olieslagers schreef: Officiële feitelijke informatie is één ding, media + politiek + vakbonden = iets helemaal anders. Dat is toch al tot in den treure gesteld en aangetoond? Verder kan ik enkel bewondering hebben voor mensen die blijven proberen de collegialiteit vol te houden.
Dus als Jos Digneffe iets verkeerd zegt is dat een onoplettendheid, als een krant juist hetzelfde zegt is dat ineens riooljournalistiek ?
jan_olieslagers
Berichten: 3581
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door jan_olieslagers »

Er is geen groot verschil tussen professionele riooljournalistiek en een semi-professionele onoplettendheid.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door overweg13 »

jan_olieslagers schreef:Er is geen groot verschil tussen professionele riooljournalistiek en een semi-professionele onoplettendheid.
Wie zal ooit weten of Digneffe dit gezegd heeft of niet. Ik ben ooit nog (op bescheiden basis) geïnterviewd en drukte de krantenman op het hart dat hij wat ik op een bepaald moment zei letterlijk moest weergeven, of dat het anders verkeerd begrepen kon worden. Was het professionele trots die hem ertoe aanzette om mijn woorden toch anders weer te geven? Ik weet sindsdien dat je journalisten nooit kunt vertrouwen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Intussen heeft de NMBS een hilarische brochure gepubliceerd, met als titel 'Walibi 2010'. Op niet minder dan 128 (!) pagina's tracht men de verbindingen naar Bierges-Walibi (vanuit alle uithoeken van het land) samen te vatten in een reeks tabellen. Het resultaat laat zich raden: op bepaalde bladzijden is het gewoon een onoverzichtelijk kleurboek geworden, dat met geen woorden te beschrijven is. Kijk daarom zelf maar eens via onderstaande link. Toppunt is trouwens dat een aantal recente wijzigingen (bv. aan de L-treinen op lijn 37) niet zijn opgenomen.
http://hari.b-holding.be/Hafas/folders/ ... 010_NL.pdf

Nog een interessant nieuwtje: in alle zomerse weekends zal ICT 6762 (Blankenberge 18u18 - Neerpelt 21u13) tussen Brugge en Gent via Lichtervelde rijden (zonder tussenhaltes), waarschijnlijk omdat lijn 50A eivol zit. Zie planner.

Groeten,
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS schrapt 150 treinen extra tijdens zomer

Bericht door kika »

Steven schreef:misschien kunnen jullie dit ook is lezen.
(blz.5 van deze draad, een artikel over de kostprijzen die Infrabel doorberekend aan de NMBS)

Ja maar, kunnen ze dan niet wat creatiever zijn bij de NMBS, gewoon lekker contractjes uitbuiten zoals in Tübingen?

ik hoop natuurlijk dat ze niet echt meer trucjes verzinnen om met geld te smijten
Plaats reactie