Denderleeuw

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rdv
Berichten: 1244
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Denderleeuw

Bericht door rdv »

Een iets genuanceerdere lezersreactie op de site van het Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 2_00400487
Beste, Ik en mijn vrouw waren een van de meer dan 300 reizigers en wij kunnen allemaal bevestigen dat er geen begeleiding was als wij daar in het donker tussen de treinen moesten afstappen. Ook voor het afstappen is er geen aankondiging gedaan op de trein, de conducteur was zelfs niet te vinden. Er zijn zelfs mensen gevallen op het spoor met alle gevolgen vandien. Je moet weten dat het die ochtend gevroren had,er daar ook geen verlichting is en je niks ziet als je tussen 2 treinen staat met meer dan 300 mensen. Graag zou ik hierover een rechtzetting in de krant zien want de NMBS heeft voor alles een uitvlucht en moet hun gelijk hebben. Het is natuurlijk een goeie oplossing om iets te doen aan hun dagelijkse vertraging, op 1 slag konden ze van meer dan 300 reizigers vanaf zijn! Alvast bedankt!
Ik begrijp niet hoe je sneller een aansluiting kan garanderen door iedereen van de trein in de balast te laten springen, twee sporen te laten oversteken en dan (hopelijk op perron 8/9) op de aansluitende trein kan laten stappen. Ook al moet men van perron 1 naar 9, dat zal toch sneller gaan dan het avontuur op spoor 11.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Denderleeuw

Bericht door nahoj »

rdv schreef: Ik begrijp niet hoe je sneller een aansluiting kan garanderen door iedereen van de trein in de balast te laten springen, twee sporen te laten oversteken en dan (hopelijk op perron 8/9) op de aansluitende trein kan laten stappen. Ook al moet men van perron 1 naar 9, dat zal toch sneller gaan dan het avontuur op spoor 11.
Niet als de trein niet meteen binnen kan op spoor 1 wegens reeds bezet, of bezette kruisende rijwegen naar dat spoor.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Denderleeuw

Bericht door Asterix »

We lieten de reizigers in het goederenstation aankomen en via een dienstweg naar perron negen gaan omdat ze anders vijftien minuten moesten wachten en hun aansluiting zouden missen. Deze maatregel wordt wel meer toegepast."
Alsof 300 man die schrik hebben dat hun trein voor hun neus zal vertrekken, braaf gaan aanschuiven om de smalle dienstweg over te steken. Trouwens, perrons zijn opeens niet meer nodig of zo? :roll:
Dietrich

Re: Denderleeuw

Bericht door Dietrich »

L-treinen van Geraardsbergen naar Aalst komen altijd op één van die laatste sporen aan. Ze kruisen daarbij geen andere lijnen, dus dat verhaaltje gaat al niet op.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Denderleeuw

Bericht door Stijn91 »

Dietrich schreef:L-treinen van Geraardsbergen naar Aalst komen altijd op één van die laatste sporen aan. Ze kruisen daarbij geen andere lijnen, dus dat verhaaltje gaat al niet op.
Inderdaad, treinen vanuit Geraardsbergen kunnen enkel de sporen 6 -9 of in dit geval ook de 11 gebruiken.


Iets dat wel met Denderleeuw heeft te maken maar niet met dit voorval.

Zoals ik gisteren al zei in het topic 'gewijzigde samenstelling' zag ik in Aalst dat IC 2212 was afgeschaft maar wel stopte in Denderleeuw, ik vraag mij af waarom hier geen communicatie over kan komen in het station van Aalst want als reiziger denk je dat de trein is afgeschaft, maar 7 km verder stopt de trein dan wel in Denderleeuw en zou je door een andere trein in Aalst te nemen wel op de IC K kunnen opstappen. Dit door aankondiging of door dit op de schermen in de stations te plaatsen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Denderleeuw

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Zoals ik gisteren al zei in het topic 'gewijzigde samenstelling' zag ik in Aalst dat IC 2212 was afgeschaft maar wel stopte in Denderleeuw, ik vraag mij af waarom hier geen communicatie over kan komen in het station van Aalst want als reiziger denk je dat de trein is afgeschaft, maar 7 km verder stopt de trein dan wel in Denderleeuw en zou je door een andere trein in Aalst te nemen wel op de IC K kunnen opstappen. Dit door aankondiging of door dit op de schermen in de stations te plaatsen.
Ze hadden dat inderdaad moeten omroepen, maar als je IC in Aalst is afgeschaft neem je toch sowieso de eerste trein richting Denderleeuw denk ik zo? Ook zonder aankondigingen, enkel met gezond verstand, weet je toch dat je daar een pak meer kans hebt om in Brussel te geraken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Denderleeuw

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Zoals ik gisteren al zei in het topic 'gewijzigde samenstelling' zag ik in Aalst dat IC 2212 was afgeschaft maar wel stopte in Denderleeuw, ik vraag mij af waarom hier geen communicatie over kan komen in het station van Aalst want als reiziger denk je dat de trein is afgeschaft, maar 7 km verder stopt de trein dan wel in Denderleeuw en zou je door een andere trein in Aalst te nemen wel op de IC K kunnen opstappen. Dit door aankondiging of door dit op de schermen in de stations te plaatsen.
Ze hadden dat inderdaad moeten omroepen, maar als je IC in Aalst is afgeschaft neem je toch sowieso de eerste trein richting Denderleeuw denk ik zo? Ook zonder aankondigingen, enkel met gezond verstand, weet je toch dat je daar een pak meer kans hebt om in Brussel te geraken.
Als je naar Leuven moet en je kan in Denderleeuw op de trein stappen die in Leuven stopt zonder nog eens over te stappen in Brussel dan ga je dat toch in Denderleeuw doen. Ik vind dat zo een zaken toch nog voor verbetering vatbaar zijn.

Komt een trein die in Aalst is afgeschaft maar in Denderleeuw niet in het lijstje van afgeschafte treinen of gaat dit alleen over treinen die voor een volledig traject zijn afgeschaft?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Denderleeuw

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef: Als je naar Leuven moet en je kan in Denderleeuw op de trein stappen die in Leuven stopt zonder nog eens over te stappen in Brussel dan ga je dat toch in Denderleeuw doen. Ik vind dat zo een zaken toch nog voor verbetering vatbaar zijn.

Komt een trein die in Aalst is afgeschaft maar in Denderleeuw niet in het lijstje van afgeschafte treinen of gaat dit alleen over treinen die voor een volledig traject zijn afgeschaft?
Maar jij stond toch in Aalst?
En neen, zo'n trein valt onder "gewijzigd traject".
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Denderleeuw

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef: Als je naar Leuven moet en je kan in Denderleeuw op de trein stappen die in Leuven stopt zonder nog eens over te stappen in Brussel dan ga je dat toch in Denderleeuw doen. Ik vind dat zo een zaken toch nog voor verbetering vatbaar zijn.

Komt een trein die in Aalst is afgeschaft maar in Denderleeuw niet in het lijstje van afgeschafte treinen of gaat dit alleen over treinen die voor een volledig traject zijn afgeschaft?
Maar jij stond toch in Aalst?
En neen, zo'n trein valt onder "gewijzigd traject".
Ja ik stond in Aalst, maar als men omroept in Aalst dat de trein wel zal stoppen in Denderleeuw dan kun je als je op tijd bent de L-trein naar Eigenbrakel nemen in Aalst om zo over te stappen in Denderleeuw en van daar verder naar vb. Leuven te reizen. In dit geval kon men zelf de L-trein naar Geraardsbergen nog nemen om in Denderleeuw over te stappen op IC 2212 naar Genk.
wattman
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Denderleeuw

Bericht door wattman »

Kan niet zo snel een foto vinden in mijn collectie van mensen die via de sporen overstappen, maar in diverse landen is dit dagelijkse kost. Ik kan mij nog een spoorverandering in Bellville (Zuid Afrika) herinneren. Het was midden in de spits, en na het omroepbericht stoven een paar honderd man en vrouw over de sporen naar een ander perron. Mijn collega en ik waren geloof ik de enige die via het aanwezige tunneltje gingen...

Afbeelding
Narsapur 2007 by Museum van mijn Twintigste eeuw, on Flickr
Passagiers op weg naar de exprestrein Narsapur - Hyderabad (die op dat ogenblik nog druk aan het rangeren was, zie de trein op de achtergrond). Narsapur, India.

Verder nog een plaatje van een reguliere halte, met (feitelijk niet bestaand...) "perron". Die dame rechts is zojuist afgestapt. Let nog op de draden van de klassieke bediening van de overweg die de passagiers ook nog eens moeten passeren.
Afbeelding
Gorintada, Rajahmundhry passenger, July 2007 by Museum van mijn Twintigste eeuw, on Flickr
Al mijn foto's kunnen vrijelijk gebruikt worden onder Creative Commons licentie.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Denderleeuw

Bericht door Retard »

Moet je in Londerzeel niet de sporen overstappen als je richting Dendermonde moet?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Denderleeuw

Bericht door loic1811 »

Retard schreef:Moet je in Londerzeel niet de sporen overstappen als je richting Dendermonde moet?
Dat is verleden tijd :( ze hebben dat pad opgebroken en nu moet je via de overweg gaan .De openings uren zijn er aangepast en station is nu meer dicht dan open dus ja ..
cracker1985

Re: Denderleeuw

Bericht door cracker1985 »

Je zal vandaag maar eens in Denderleeuw staan wachten op L5237 naar Geraardsbergen...
Bij vertrek heeft deze momenteel 22 uur en 31 minuten vertraging...

Hoe veel compensatie zou je daarvoor krijgen ;-)

Kan jammer genoeg geen screenshot zetten nu :-S
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Denderleeuw

Bericht door Stijn91 »

cracker1985 schreef:Je zal vandaag maar eens in Denderleeuw staan wachten op L5237 naar Geraardsbergen...
Bij vertrek heeft deze momenteel 22 uur en 31 minuten vertraging...

Hoe veel compensatie zou je daarvoor krijgen ;-)

Kan jammer genoeg geen screenshot zetten nu :-S

Op http://hari.b-rail.be/HAFAS/bin/stboard.exe/nn? is de L5237 + 9991 en de L5218 + 9969.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Denderleeuw

Bericht door BlubBlub »

cracker1985 schreef:Je zal vandaag maar eens in Denderleeuw staan wachten op L5237 naar Geraardsbergen...
Bij vertrek heeft deze momenteel 22 uur en 31 minuten vertraging...

Hoe veel compensatie zou je daarvoor krijgen ;-)

Kan jammer genoeg geen screenshot zetten nu :-S
http://railtime.be/website/ShowTrain.as ... 0-60&stn=1
Bijlagen
L5237+22h31.png
L5237+22h31.png (45.5 KiB) 4577 keer bekeken
Plaats reactie