Pagina 2 van 38

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 jan 2008, 02:02
door Steven
op de laatste pagina staat het volgende ivm dat station


betreffende het eerste deel van de bouwwerken voor een nieuwe HST-terminal ten noorden van Brussel en de aanleg van omloopspoor 28 ten westen van Brussel voor de HST zijn voorlopig "bevroren".

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 jan 2008, 20:33
door rail s
hoeveel lijnen gaan we nog tussen brussel en antwerpen aanleggen?

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 jan 2008, 20:44
door Bartjedj
De lijn L25N heeft het grote voordeel dat ze vrijligt. Geen tussenliggende stopplaatsen betekent geen stoptreinen.
De L25 en L27 zijn verzadigd, waardoor elke kleine verstoring direct zorgt voor vertragingen. Ook zitten er vaak IC-treinen, zelfs Thalys, achter L-treinen.
Met meerdere lijnen kan het HST- en IC-verkeer beter gescheiden worden van het IR- en L-verkeer.

En vergeet ook de hoofdreden van de aanleg niet: de luchthaven van Zaventem ontsluiten. Ook op dat vlak is de lijn zeer belangrijk.

BDJ

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 jan 2008, 21:05
door Shrek
Bartjedj schreef: Met meerdere lijnen kan het HST- en IC-verkeer beter gescheiden worden van het IR- en L-verkeer.
maar dat doen ze niet op L25 en L27 :roll: alleen in het weekend rijden de stoptreinen over L27, maar juist dan is er wat ruimte over :?

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 jan 2008, 21:16
door Bartjedj
Tijdens de week is er geen ruimte op L27, want dan zit die vol met vrachtverkeer.

BDJ

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 jan 2008, 23:22
door Shrek
Bartjedj schreef:Tijdens de week is er geen ruimte op L27, want dan zit die vol met vrachtverkeer.
BDJ
helemaal niet, ze laten enorme gaten om de IR's te kunnen laten doorrijden :roll:

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jan 2008, 11:52
door Steven
rijpaden houden als ze goed gemaakt zijn rekening met de juiste gaten om een trein normaal te kunnen laten rijden, maar met de theoretische opstelling van de rijpaden op L25 en L27 zit alles echt wel volzet hoor, minstens 1 trein die een beetje naast zijn patroon komt rijden zorgt al voor een domino-effect dat er 1 a 2 treinen ook met vertraging zullen rijden.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jan 2008, 12:53
door ostbahnhof
Er komt schot in de zaak:
Er ligt al een klein stukje spoorbedding op de middenberm van de E19 ten zuiden van Mechelen.
Nog enkele kilometer en ze kunnen erop bollen ... 8)

grts
o

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jan 2008, 17:31
door Shrek
ostbahnhof schreef:Er komt schot in de zaak:
Er ligt al een klein stukje spoorbedding op de middenberm van de E19 ten zuiden van Mechelen.
Nog enkele kilometer en ze kunnen erop bollen ... 8)
ben je daar wel zeker van? ik denk niet dat ze die bedding daar gaan leggen voordat alle zware machines voor het bouwen van bruggen en tunnels enzo daar gepasseerd zijn
:P

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jan 2008, 17:42
door ostbahnhof
Shrek schreef: ben je daar wel zeker van? ik denk niet dat ze die bedding daar gaan leggen voordat alle zware machines voor het bouwen van bruggen en tunnels enzo daar gepasseerd zijn
:P
zal het in 't oog houden.
't is toch al een mooi stukje gladde kiezelbedding op een laag van een soort plastic.
de weg voor de vrachtwagens loopt ernaast.
maar je kan gelijk hebben.
Sta er elke morgen in de file :( dus zal de evolutie hier af en toe melden :)

grts
o

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jan 2008, 17:54
door Bartjedj
Er ligt inderdaad al een soort bedding in Mechelen, maar een spoorwegbedding zou ik het niet noemen. Volgens mij is het een weg voor lichte auto's edg. Vorige week is een auto vastgereden in de zandweg, dus waarschijnlijk willen ze een alternatief.

BDJ

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:45
door ostbahnhof
tussenstand:
veel geploeter en gegraaf. De "bedding" dient inderdaad voor het vrachtverkeer... ;-) :?

Weet er iemand of men ook van die lelijke betonwanden gaat zetten zoals langs de E19 richting nederland om het geheel van de wereld af te zonderen.
Ik hoop van niet want snap niet wie het in z'n hoofd gehaald heeft om zo'n lelijke betonconstructie te hebben toegelaten??? dit op het einde van de 20st eeuw???

grts,
o

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 feb 2008, 17:18
door Arnenys
Die grote betonwanden schermen de geluidsoverlast af voor het bos en de bebouwing erachter. Het is de bedoeling om hem helemaal te laten overgroeien met klimop maar daar is nog niet veel van te zien...

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 feb 2008, 18:39
door Wover
Arnenys schreef:Die grote betonwanden schermen de geluidsoverlast af voor het bos en de bebouwing erachter. Het is de bedoeling om hem helemaal te laten overgroeien met klimop maar daar is nog niet veel van te zien...
Maar waarom enkel rond de HSL dan, doe dat dan toch rond heel de snelweg, zodat de automobilist nog eens kan genieten van een treintje langs zich :P.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 13 feb 2008, 20:00
door ostbahnhof
Wover schreef:Maar waarom enkel rond de HSL dan, doe dat dan toch rond heel de snelweg, zodat de automobilist nog eens kan genieten van een treintje langs zich :P.
geen slecht idee ;-) maar heb toch liever alles zonder beton hoor!! is veel mooier.

o