BENELUX

Robin

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

Hierbij een filmpje gaan maken gauw ;).
Te donker voor foto's helaas.

http://www.youtube.com/watch?v=gMkrseSwZYo
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

kars schreef:1. Naar het schijnt hebben de B-rijtuigen ook een aantal gebreken, gewacht wordt op onderdelen uit Oostenrijk.
Pakketje met CNL Wien -Amsterdam ? :) :) :) :) Dan is het dinsdag morgen in Amsterdam ....
Theo
Groeten vanop de Heide
Steve

Bericht door Steve »

Daarnet de 9257 zien passeren in Schaarbeek, Traxx plus inderdaad de stam Oostenrijkers aan de haak.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

MaartendeJ schreef:
MaartendeJ schreef:staat ook al in het topic "gewijzigde samenstellingen", maar ook hier:
De statische omzetter is vrijdag in trein 9252 te Amsterdam Centraal defect geraakt van het A-rijtuig. Kan wel even duren. Verwacht pas woensdag in dienst...
Rijdt nu in de 9252!!!

Trein 9216 reed vanochtend met een Prio-stam; 9220 met IRM (uit de 14500 (Spits-IC Enkhuizen-Amsterdam C)).
En vandaag moet het na de eerste slag weer mis zijn gegaan: 9252 reed maar tot Roosendaal, 9257 reed helemaal niet.

Ik kan het niet helpen, maar het komt eigenlijk niet zo professioneel over, dat gedoe met die ÖBB-rijtuigen.

Groetjes,
Rian
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallp,
dentheo schreef:
kars schreef:1. Naar het schijnt hebben de B-rijtuigen ook een aantal gebreken, gewacht wordt op onderdelen uit Oostenrijk.
Pakketje met CNL Wien -Amsterdam ? :) :) :) :) Dan is het dinsdag morgen in Amsterdam ....
Helaas loop je wat achter :(
Het is intussen de EN Wien-Köln... (ÖBB-EN 420/421)
In Amsterdam komt al een jaar en half ongeveer geen nachttrein uit Wenen/Milaan meer toe, en dat hij daar in de week ook toekwam, dat dateert nog van een jaar ervoor...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb gisteren trein 9257 gezien die verzekerd werd door "Traxx" 2838 en OBB rijtuigen.Persoonlijk vind ik de OBB rijtuigen mooier dan de huidige Beneluxrijtuigen.Hun onderhoudsplaatsen zijn Amsterdam Watergraafsmeer en Wien Westbahnhof.De trein vertrok met slechts 1 minuut vertraging.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Wel wel, vandaag was het toeval me eens gunstig gezind. Om 11 uur 35 nam ik in Antwerpen-Centraal de stoptrein naar Roosendaal. Om 12 uur 25 kwam ik aan. Daar ging ik naar het perron waar de Benelux van 12 uur 30 richting Amsterdam aankwam. Ik was nauwelijks op het perron en wat kwam er aangereden? Grijze rijtuigen met een rood dak...

Het blijken rijtuigen zoals de I6 te zijn, zespersoonscoupétjes met een gang naast, mijn favoriete indeling. 8) De coupétjes zien er verzorgd uit, ze hebben airconditioning, die je zelf kunt regelen, en zetels met verstelbare hoofdsteunen. Verder zijn er stopcontacten voor 230 volt, en in- en uitklapbare tafeltjes - dat is ook handig, dat moeten ze hier nog uitvinden. Dat deze rijtuigen nog lang in de Beneluxdienst mogen blijven!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Shrek

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef: en in- en uitklapbare tafeltjes - dat is ook handig, dat moeten ze hier nog uitvinden.
I6 heeft dat toch? Je moet wel even zoeken voor je de tafeltjes vindt :lol:
260689

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
Dieselfreak schreef: en in- en uitklapbare tafeltjes - dat is ook handig, dat moeten ze hier nog uitvinden.
I6 heeft dat toch? Je moet wel even zoeken voor je de tafeltjes vindt :lol:
Deze hebben jammer genoeg geen stopcontacten en dit is wel wenselijk.
Dieselfreak

Gisteren heb ik voor het eerst op HSL-zuid gereisd, omdat de Beneluxtrein zijn gewone tracé niet reed, kon je met een internationaal ticket de Fyra nemen zonder toeslag tot Breda, waar je moest overstappen op de trein naar Antwerpen. De trein reed duidelijk sneller, het is nog klassiek materieel, volgens Wikipedia rijdt de huidige Fyra maximaal 160 km/u, maar het leek sneller, zo'n 200 km/u. Wat me vooral opviel was de meer dan 7 km lange Groene Harttunnel, daar deed de trein minuten over, ik dacht dat er geen eind aan kwam!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

Die Groene Hart tunnel is sowieso leuk, omdat je er in een boog inkomt. Je weet in de tunnel op een gegeven moment niet meer of je nu schuin of recht staat.

En zolang je met de Fyra hebt gereden, KAN die niet harder dan 160. Die Traxx'en kunnen niet harder namelijk.
Dieselfreak

Wat ook bijzonder was: soms reed de trein behoorlijk schuin, het leek wel alsof hij ging omkantelen.
Steven

Bericht door Steven »

Dat noemen we verkanting, die lijn is niet bedoeld om aan 160 te berijden maar aan 300 km/u, ga je trager rijden dan zal je die verkanting beter voelen.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

Idd... En vooral in de winter, toen men met een Traxx voor en Traxx achter reed, was die bocht best leuk. Met Voor en Achter mag men maar 140... :lol:
Dieselfreak

Steven schreef:Dat noemen we verkanting
Zo, ik heb weer een nieuwe term in verband met treintechniek geleerd. Zou het geen goed idee zijn in "Algemeen" een sticky te plaatsen waarin alle termen verklaard worden die niet-ingewijden vaak niet begrijpen?
Plaats reactie