Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door dentheo »

Zijn het altijd twee viertjes vandaag ?
Theo
Groeten vanop de Heide
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door odul »

Hogersluys schreef:Hoe was het vandaag op de IR-trein Antwerpen-Roosendaal? Vandaag was immers de eerste werkdag zonder Benelux. Viel het wat mee met de drukte?
Gisterenavond zou het echt niet te doen geweest zijn
Alle studenten uit Noord-Brabant "met pak en zak" op de stoptrein.
Toen deze in Essen toe kwam was er al een overbezetting!!!!
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door ferry »

Hoi

15:50 van Antw naar Roosendaal: 1 viertje overvol met veel staande reizigers vanaf Antw. C. door vele opstappende Nederlanders!
Puik werk van de NMBS!
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door dentheo »

Vroeger pendelden er twee tussen Antwerpen en Roosendaal, om die te verlengen had men er twee nodig.
Nu pendelen er vier-vijf tussen Roosendaal en/of Luchthaven, om die te verlengen heb je vier-vijf nodig....
Theo
Groeten vanop de Heide
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door Retard »

Jeroen schreef:
stefanic schreef:Maar er is nog zoiets als hoffelijkheid natuurlijk waardoor de 'gratissen' hun plaats vrijwillig afstaan aan oudere mensen, zwangere vrouwen,...
Eveneens het eeuwige antwoord van vervoersorganisaties die weigeren/niet in staat zijn om voldoende zitplaatsen aan te bieden :roll: Het lijkt mij logisch dat wanneer je bepaalde reizigers gratis laat reizen, je die reizigers dan niet opeens als een soort overtollig plebs gaat behandelen dat voortdurend plaats moet ruimen. Wie toch die redenering volgt, zou er eerlijkheidshalve dan ook voor moeten pleiten om invaliden, senioren etc etc - die vaak gratis of relatief goedkoop reizen - dan ook maar hun plaats moeten afstaan aan iemand die de volle pot heeft betaald.

In het hoogseizoen heb ik tussen Oostende en Brugge op een overvolle IC-A bijna een vechtpartij weten uitbreken tussen een Franstalige groep ouderen die dienden recht te staan en blijkbaar enkel in de Franse taal in staat waren om een vader met 3 jonge kinderen - die samen 4 zitplaatsen hadden ingenomen - onder hun voeten te geven. In mijn ogen geheel terecht weigerde die man plaats te ruimen. Ik vertik dit ook pertinent, ten gronde is het immers geen oplossing voor het probleem.
Groot gelijk, Jeroen! Met al hun gratis. Mijn Ma vind dat het meest ergelijke sinds ze al met de trein pendelt. Goed dat Etienne Schouppe indertijd het voorstel om iedereen gratis :o heeft kunnen tegenhouden.
Ook die kortingskaarten voor mensen die drie of meer kinderen hebben zouden mogen afschaffen!
RB19

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door RB19 »

Ik was gisteren in Antwerpen rond half 11 's ochtends, op spoor 22 was het een gezellige bende met reizigers met koffers en bagage. De stoptrein die als eerste kwam stroomde wel vol, maar ik heb niet kunnen zien hoeveel er zich achtergebleven om de Thalys/Fyra te nemen.

Nog een andere constatering is dat spoor 22 wel erg druk is. De Thalys, stoptrein naar Essen en de Fyra moesten vrijwel gelijktijdig gebruik maken van spoor 22. En dan had je ook nog de intercity Charleroi - Antwerpen die daar moest keren, omdat spoor 21 bezet was door een stilstaande trein.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door loic1811 »

Retard schreef:
Jeroen schreef:
stefanic schreef:Maar er is nog zoiets als hoffelijkheid natuurlijk waardoor de 'gratissen' hun plaats vrijwillig afstaan aan oudere mensen, zwangere vrouwen,...
Eveneens het eeuwige antwoord van vervoersorganisaties die weigeren/niet in staat zijn om voldoende zitplaatsen aan te bieden :roll: Het lijkt mij logisch dat wanneer je bepaalde reizigers gratis laat reizen, je die reizigers dan niet opeens als een soort overtollig plebs gaat behandelen dat voortdurend plaats moet ruimen. Wie toch die redenering volgt, zou er eerlijkheidshalve dan ook voor moeten pleiten om invaliden, senioren etc etc - die vaak gratis of relatief goedkoop reizen - dan ook maar hun plaats moeten afstaan aan iemand die de volle pot heeft betaald.


Ook die kortingskaarten voor mensen die drie of meer kinderen hebben zouden mogen afschaffen!
niet overdrijven mensen met meerdere kinderen moeten in het algemeen al meer betalen een trein ticketje kost vrij veel geld en kinderen zijn nu éénmaal niet gratis ... wij zijn ook met 3 thuis en ik ben er nu zelf al een grote kost van voor een schooljaar zit momenteel al aan 700euro (alles inbegrepen dus ook de trein waar ik zelfs korting op heb ) wij moeten nu niet klagen maar mensen dat het minder breed hebben kunnen dit verdomd goed gebruiken :)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door Retard »

hle2127 schreef:
Retard schreef:Ook die kortingskaarten voor mensen die drie of meer kinderen hebben zouden mogen afschaffen!
niet overdrijven mensen met meerdere kinderen moeten in het algemeen al meer betalen een trein ticketje kost vrij veel geld en kinderen zijn nu éénmaal niet gratis ... wij zijn ook met 3 thuis en ik ben er nu zelf al een grote kost van voor een schooljaar zit momenteel al aan 700euro (alles inbegrepen dus ook de trein waar ik zelfs korting op heb ) wij moeten nu niet klagen maar mensen dat het minder breed hebben kunnen dit verdomd goed gebruiken :)
Al het ongelijk heb je niet, maar hier zie ik meer heil in een multiticket dan in zo'n kaart. Per slot van rekening zie ik die mensen heel weinig met al die kinderen reizen, maar dan gewoon voor zichzelf gebruiken. Met zo'n ticket moet je dan ook met die kinderen reizen.
Overigens: Wij zijn zelf met twee thuis en krijgen 0 % kortingskaart. Waarom krijg je als je er drie hebt dan direct 45 % korting?

@hle2127: Goed dat ik zo geen kaart heb zoals jij: ik zou mij gewoon niet meer kunnen inhouden :oops: :D
Laatst gewijzigd door Retard op 12 dec 2012, 00:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door Steven »

Kinderen onder de 12 jaren reizen altijd al gratis als er een volwassen persoon bij is (betalende volwassene en beperkt tot 4 kinderen per volwassen persoon). Daar heb je geen enkele kortingskaart voor nodig.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door Retard »

Steven schreef:Kinderen onder de 12 jaren reizen altijd al gratis als er een volwassen persoon bij is (betalende volwassene en beperkt tot 4 kinderen per volwassen persoon). Daar heb je geen enkele kortingskaart voor nodig.
Ja, dat is waar. Daar hebben we ook lang van genoten!
Laatst gewijzigd door Retard op 12 dec 2012, 01:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door Steve »

Het is nog een vrij coulante regeling, trouwens. Bij de NS heb je bijvoorbeeld sowieso het Railrunner-kaartje aan je broek (€ 2,50 per kind). En in het vliegtuig mag je al helemaal de volle pot betalen (of toch bijna, eventuele kortingen zijn meestal beperkt). Daar kun je nog argumenteren dat het kind om sowieso een zitplaats nodig heeft, maar voor de trein geldt dat eigenlijk ook: een kind tussen 6 en 12 kun je moeilijk nog op de schoot nemen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door Steven »

Kortingskaarten zijn nog altijd op naam gericht. Kortingskaarten van de gezinsbond bestaan niet enkel voor de kinderen maar ook voor de ouders zelf. Trouwens die kaarten zijn niet gratis maar moeten betaald worden. Ik merk in uw uitleg vooral een vorm van jaloezie. Daar waar je echter als gezin met 1 kind u ook perfect kan aansluiten en die kaarten verkrijgen. De groepering is voor iets veranderd van naam
Bond van grote en jonge gezinnen = > gezinsbond. Om maar duidelijk te maken dat ook zij zich aanpassen aan de hedendaagse gezinssamenstellingen.
Dus sluit u aan, koop een kortingskaart en geniet ook van het voordeel zou ik zeggen.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door Retard »

Steven schreef:Kortingskaarten zijn nog altijd op naam gericht. Kortingskaarten van de gezinsbond bestaan niet enkel voor de kinderen maar ook voor de ouders zelf. Trouwens die kaarten zijn niet gratis maar moeten betaald worden. Ik merk in uw uitleg vooral een vorm van jaloezie. Daar waar je echter als gezin met 1 kind u ook perfect kan aansluiten en die kaarten verkrijgen. De groepering is voor iets veranderd van naam
Bond van grote en jonge gezinnen = > gezinsbond. Om maar duidelijk te maken dat ook zij zich aanpassen aan de hedendaagse gezinssamenstellingen.
Dus sluit u aan, koop een kortingskaart en geniet ook van het voordeel zou ik zeggen.
Ah sorry! En ik die had horen zeggen dat je altijd minstens met drie moest zijn!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door Steven »

Dan zouden ze heden niet veel Vlaamse gezinnen als lid hebben wetende dat het gemiddeld aantal kinderen per gezin heden lager dan twee is. Ze moesten zich wel aanpassen of ze konden opdoeken.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Verbale agressie op overvolle stoptrein naar Roosendaal

Bericht door BlubBlub »

Wij hebben hier 50% korting met een code 40 (en voor een van ons gasten 41).

Meestal hebben we ze niet nodig, want we zitten op de trein in het weekend (met dezelfde korting op de weekendbiljetten) en met die Christmas-deal die momenteel loopt, kan je voor grotere afstanden nog goedkoper.

Waar kunnen we profiteren: als we in de week ergens naartoe willen... dat worden dus de schoolvakanties (want veel tijd is er in de week niet over 's avonds).
Plaats reactie