Pagina 1 van 2

Denderleeuw

Geplaatst: 11 dec 2012, 17:21
door Stijn91
Ik wist niet waar te plaatsen, dus doe ik het maar hier met een nieuw topic.

Zoek de fout! Of beter wat er fout gelopen is.
Afbeelding

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 11 dec 2012, 17:59
door Molenbruch Y.
Telt Denderleeuw niet slechts 9 sporen die aan een perron aansluiten?

Groeten,

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 11 dec 2012, 18:01
door loic1811
L 1777 zou zogezegd op spoor 11 vetrekken maar er zijn maar 9 perrons :)

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 11 dec 2012, 18:02
door Stijn91
Denderleeuw telt inderdaad maar 9 sporen, de trein is wel degelijk op het 11e spoor gestopt, dus mensen hebben op de sporen moeten stappen.

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 11 dec 2012, 18:03
door loic1811
:shock: ik dacht dit dus gewoon een fout op railtime was dit was toch onder begleiding van bevoegd spoorweg personeel ? :)

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 11 dec 2012, 18:17
door Stijn91
hle2127 schreef::shock: ik dacht dit dus gewoon een fout op railtime was dit was toch onder begleiding van bevoegd spoorweg personeel ? :)
Geen idee, ik heb het zelf niet meegemaakt.

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 12 dec 2012, 01:38
door Retard
Als dit werkelijk geen typfout is, zullen we dat morgen wel in de één of andere gazet lezen. Zo van die markante spoorfeiten als ezels die over de rails lopen of schooljongens die content dat trucker Danny De Grave de bovenleiding met zijn vrachtwagen afrukt "omdat we dan toch een uur minder lang les hebben" (wat ik ze uiteraaaaaard gun), staan altijd wel ergens in de kantlijnen.

In Touring EXPLORER stond deze maand overigens reclame voor Railtime.be en de App-functie.

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 12 dec 2012, 18:29
door tomdg
Die trein is op spoor 11 aangekomen. De reizigers moesten onder begeleiding de sporen oversteken. Er zou paniek ontstaan zijn toen op 1 van die sporen een andere trein kwam aangereden of vertrok. Staat ergens in een gazet maar ik weet niet welke juist. In ieder geval volgens de NMBS/Infrabel gebeurde dit wel vaker en was het absoluut veilig :o

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 12 dec 2012, 18:30
door BlubBlub
Veilig -zeker onder begeleiding- kan dit zeker... maar comfortabel :|

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 12 dec 2012, 18:53
door loic1811
Daar heb je zeker en vast een punt.Vorige week in Jette toen die voetgangers tunnel onder water stond moesten de passagiers ook over de sporen.Er was voldoende begleiding securail en spoorweg politie MAAR een heel pak mensen gingen bij het oversteken gemakkelijk op het spoor staan (in plaats van met de voet over het spoor gingen ze er op ) dat is het slechtste wat je kan doen als het nat is de kans dat die mensen dan uitschuiven is een pak groter dat zeiden ze wel niet tegen die mensen .Klinkt stom en een detail maar je zou eens moeten weten hoeveel van die kleine ongelukskes er gebeuren.... :(

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 12 dec 2012, 19:03
door Steve
hle2127 schreef:Daar heb je zeker en vast een punt.Vorige week in Jette toen die voetgangers tunnel onder water stond moesten de passagiers ook over de sporen.Er was voldoende begleiding securail en spoorweg politie MAAR een heel pak mensen gingen bij het oversteken gemakkelijk op het spoor staan (in plaats van met de voet over het spoor gingen ze er op ) dat is het slechtste wat je kan doen als het nat is de kans dat die mensen dan uitschuiven is een pak groter dat zeiden ze wel niet tegen die mensen .Klinkt stom en een detail maar je zou eens moeten weten hoeveel van die kleine ongelukskes er gebeuren.... :(
Zijn de dwarsliggers en het ballast, die niet dagelijks afgeschuurd worden door treinwielen en dan ook nog eens vol met rommel liggen, dan zoveel minder glad?

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 12 dec 2012, 19:11
door Steven
Het veiligheidsboekje van het rijdend personeel geeft als advies niet op rails of dwarsliggers te wandelen vanwege hun gladheid. Ballast is niet glad maar eerder oncomfortabel voor de voeten.

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 13 dec 2012, 01:03
door Retard
tomdg schreef:Die trein is op spoor 11 aangekomen. De reizigers moesten onder begeleiding de sporen oversteken. Er zou paniek ontstaan zijn toen op 1 van die sporen een andere trein kwam aangereden of vertrok. Staat ergens in een gazet maar ik weet niet welke juist. In ieder geval volgens de NMBS/Infrabel gebeurde dit wel vaker en was het absoluut veilig :o
Inderdaad, in Het Laatste Nieuws (zit er trouwens een reporter op elke trein?) en het moet blijkbaar toch meer geweest zijn dan een fait-divers:

Pendelaars beleven schrik van hun leven

NMBS stuurt reizigers over sporen

Tientallen pendelaars beleefden gisterochtend in het station van Denderleeuw de schrik van hun leven. Een trein kwam plots in beweging toen de reizigers over de sporen liepen. De pendelaars waren daar gedropt zodat ze nog snel hun aansluiting konden halen. "Dat gebeurt wel meer", zegt Frédéric Petit, woordvoerder van de Infrabel "En het is perfect veilig."
De trein van Geraardsbergen naar Aalst kwam dinsdagochtend met twee minuten vertraging toe in Denderleeuw. Normaal stappen de reizigers uit op spoor acht, maar nu stopte de trein op spoor elf, het gedeelte voor de goederentreinen, zonder perron. "Omdat de deuren opengingen, stapte iedereen uit", zegt getuige Luc van Steenberge. "We stapten over spoor tien en spoor negen om naar spoor acht te gaan. MAAR OPEENS KWAM DE TREIN OP SPOOR ACHT IN BEWEGING. MENSEN SCHREEUWDEN EN STOVEN ALLE RICHTINGEN UIT. Gelukkig stopte de trein na een tiental meter of er waren reizigers ONDER DE TREIN terechtgekomen."

Niet gevaarlijk
Petit ontkent dat de situatie gevaarlijk was. "Er waren drie personen van de NMBS aanwezig om de reizigers over de sporen te begeleiden. We lieten de reizigers in het goederenstation aankomen en via een dienstweg naar perron negen gaan omdat ze anders vijftien minuten moesten wachten en hun aansluiting zouden missen. Deze maatregel wordt wel meer toegepast."

Petit geeft nu toch geen antwoord waarom deze trein nu in beweging kwam? :roll:
Daar moeten ze in het vervolg toch ABSOLUUT op letten.

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 13 dec 2012, 01:22
door Retard
hle2127 schreef:Daar heb je zeker en vast een punt.Vorige week in Jette toen die voetgangers tunnel onder water stond moesten de passagiers ook over de sporen.Er was voldoende begleiding securail en spoorweg politie MAAR een heel pak mensen gingen bij het oversteken gemakkelijk op het spoor staan (in plaats van met de voet over het spoor gingen ze er op ) dat is het slechtste wat je kan doen als het nat is de kans dat die mensen dan uitschuiven is een pak groter dat zeiden ze wel niet tegen die mensen .Klinkt stom en een detail maar je zou eens moeten weten hoeveel van die kleine ongelukskes er gebeuren.... :(
En zeker bij vrouwen met hoge hakken :?

Re: Denderleeuw

Geplaatst: 13 dec 2012, 17:01
door Stijn91
Retard schreef: Pendelaars beleven schrik van hun leven

NMBS stuurt reizigers over sporen

Tientallen pendelaars beleefden gisterochtend in het station van Denderleeuw de schrik van hun leven. Een trein kwam plots in beweging toen de reizigers over de sporen liepen. De pendelaars waren daar gedropt zodat ze nog snel hun aansluiting konden halen. "Dat gebeurt wel meer", zegt Frédéric Petit, woordvoerder van de Infrabel "En het is perfect veilig."
De trein van Geraardsbergen naar Aalst kwam dinsdagochtend met twee minuten vertraging toe in Denderleeuw. Normaal stappen de reizigers uit op spoor acht, maar nu stopte de trein op spoor elf, het gedeelte voor de goederentreinen, zonder perron. "Omdat de deuren opengingen, stapte iedereen uit", zegt getuige Luc van Steenberge. "We stapten over spoor tien en spoor negen om naar spoor acht te gaan. MAAR OPEENS KWAM DE TREIN OP SPOOR ACHT IN BEWEGING. MENSEN SCHREEUWDEN EN STOVEN ALLE RICHTINGEN UIT. Gelukkig stopte de trein na een tiental meter of er waren reizigers ONDER DE TREIN terechtgekomen."

Niet gevaarlijk
Petit ontkent dat de situatie gevaarlijk was. "Er waren drie personen van de NMBS aanwezig om de reizigers over de sporen te begeleiden. We lieten de reizigers in het goederenstation aankomen en via een dienstweg naar perron negen gaan omdat ze anders vijftien minuten moesten wachten en hun aansluiting zouden missen. Deze maatregel wordt wel meer toegepast."

Petit geeft nu toch geen antwoord waarom deze trein nu in beweging kwam? :roll:
Daar moeten ze in het vervolg toch ABSOLUUT op letten.

Die persoon is al fout met zijn sporen, want de trein naar Aalst komt normaal altijd op spoor 7 aan en niet op 8. Spoor 5 was buiten gebruik en als enkele treinen vertragingen hebben dan doen ze zoiets, eerlijk gezegd als denk ik dat men andere treinen beter had kunnen spreiden zodat de trein op een normaal spoor kon toekomen.