Combinatie M6 + 13

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nonkelronnie

Combinatie M6 + 13

Bericht door Nonkelronnie »

Ik heb donderdagavond rond 17u in Brussel-Centraal voor het eerst een 13 gezien die een sleep M6en trok. Hij ging richting Brussel-Noord.

Mijn vraag nu: Sinds wanneer hangen ze M6 aan een 13? Ik had nog nooit eerder die combinatie gezien.
Mag ik ervan uit gaan dat ik dit meer en meer zal zien?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Het zal waarschijnlijk een CFL3000 zijn die je gezien hebt.
Het is namelijk de IC Brussel-Luxemburg die vroeger met 20+M6 gereden werd die tegenwoordig door een CFL3000 getrokken wordt, omdat de CFL denkt dat zo de trein stipter zal zijn.
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

en soms ook door een 13
Wover

Bericht door Wover »

SIMPY.be schreef:Het zal waarschijnlijk een CFL3000 zijn die je gezien hebt.
Het is namelijk de IC Brussel-Luxemburg die vroeger met 20+M6 gereden werd die tegenwoordig door een CFL3000 getrokken wordt, omdat de CFL denkt dat zo de trein stipter zal zijn.
Niet alleen denken hoor, ik heb hem vorige week eens helemaal van Brussel - Noord tot Luxemburg genomen, en dat trekt echt wel zalig op zo'n 3000+ 6 M6'en :). En dan stond hij in de grootste stations altijd nog paar minuten stil.

De sigaretten zijn trouwens wel erg goedkoop in Luxemburg :P.

€3.90 voor een pakje L&M, hier kost dat ondertussen al €5.30 :P
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

SIMPY.be schreef:Het zal waarschijnlijk een CFL3000 zijn die je gezien hebt.
Het is namelijk de IC Brussel-Luxemburg die vroeger met 20+M6 gereden werd die tegenwoordig door een CFL3000 getrokken wordt, omdat de CFL denkt dat zo de trein stipter zal zijn.
Ik heb in een tijdschrift gelezen dat Infrabel de NMBS heeft verplicht om 2 (dure) CFL3000's te leasen voor deze verbinding omdat de 20's het nogal eens lieten afweten en omdat Infrabel (financieel) wordt afgerekend op de stiptheid.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het is volgens mij niet alleen Infrabel die minder subsidies krijgt, die vertragings index speelt voor de NMBS zelf ook mee dacht ik.
Op de ICj doen er dacht ik dienst: 2x CFL 3000 (3005+3007) +M6 en 1x SNCB 13+M6
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Bericht door Stijn82 »

Waarom wordt de NMBS dan ook niet verplicht om tweespanningslocs (3000v+1500v) te leasen voor de benelux? Want als die ook meetelt voor de stiptheidscijfers...
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

260689 schreef:en soms ook door een 13
Het was wel degelijk een 13.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Stijn82 schreef:Waarom wordt de NMBS dan ook niet verplicht om tweespanningslocs (3000v+1500v) te leasen voor de benelux? Want als die ook meetelt voor de stiptheidscijfers...
Er was toch een tijd sprake van dat men TRAXX loks ging leasen voor de HSL4 omdat die Italiaanse HST's maar niet kunnen geleverd worden maar ik hoor hier weer niets meer van. Nu gaan ze in december toch beginnen met Thalys stellen (als die op tijd kunnen uitgerust worden met ETCS).
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Stijn82 schreef:Waarom wordt de NMBS dan ook niet verplicht om tweespanningslocs (3000v+1500v) te leasen voor de benelux? Want als die ook meetelt voor de stiptheidscijfers...
Er was toch een tijd sprake van dat men TRAXX loks ging leasen voor de HSL4 omdat die Italiaanse HST's maar niet kunnen geleverd worden maar ik hoor hier weer niets meer van.

TRAXX hebben al verschillende malen proefgereden. Ik denk ook deze week zie Wallorail voor foto's.
Rijdt ook heen en wee in Holland ook op HSL4
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

die traxxjes beginnen overal op te duiken, volgens mij duurt het niet zo heel lang meer voor ze de IC-B overnemen :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:die traxxjes beginnen overal op te duiken, volgens mij duurt het niet zo heel lang meer voor ze de IC-B overnemen :P
nieuwe beurtregeling december zijn ze voorzien om dit te doen,
wat die 13 betreft, deze week waren er op de ic naar luxemburg twee locs reeks 13 (1356 en 13xx) en 1 lok reeks 3000 van dienst (de 3005 om precies te zijn)
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Er zijn 3 Traxx'en geleasd om de pendeltreinen tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen te verzekeren met I11 rijtuigen.
Vanaf september zouden deze beginnen rijden.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Er zitten daadwerkelijk 13 op de IC J met M6. Zo deed bijvoorbeeld de 1352 op de 19 november van het jaar 2006, IC J 2139.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Hobbes schreef:Er zijn 3 Traxx'en geleasd om de pendeltreinen tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen te verzekeren met I11 rijtuigen.
Vanaf september zouden deze beginnen rijden.
dus 1 reserve en 1 stam? dan gaat het om een 2-uursdienst waarschijnlijk :roll:
Plaats reactie