spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ostbahnhof »

voor de geinteresseerden:
t eerste sein komende vanuit Mechelen links staat al op groen. ;-)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door msts.be »

pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:
pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.
Maar er is in België momenteel geen budget om het rollend materieel daar al mee uit te rusten. Ik vermoed dus dat de infrastructuur gebouwd zal worden maar met TBL1+ erop ipv ETCS. Makkelijk om te schakelen dus als het rollend materieel aangepast is :wink:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Robin »

Shrek schreef:
msts.be schreef:
pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.
Maar er is in België momenteel geen budget om het rollend materieel daar al mee uit te rusten. Ik vermoed dus dat de infrastructuur gebouwd zal worden maar met TBL1+ erop ipv ETCS. Makkelijk om te schakelen dus als het rollend materieel aangepast is :wink:
Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veel :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door nahoj »

Moet van Europa niet op iedere nieuwbouwlijn (ook) ETCS geïnstalleerd worden?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

Robin schreef:Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veel :roll:
De regering heft nu eenmaal besloten liever het geld te stoppen in alle lijnen TBL1+ dan enkele lijnen etcs. Het gaat er niet om te proberen 100% veiligheid te bekomen (dat lukt toch niet) maar voor het beschikbare budget zoveel mogelijk veiligheid te krijgen. En dan geloof ik ook dat TBL1+ beter past dan ETCS :)
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door AlexNL »

En het voordeel van TBL1+ is dat je (een deel van) de hardware benodigd voor ERTMS al weglegt waardoor dit later (als het goed is) niet nog eens hoeft te gebeuren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Robin schreef:Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veel :roll:
De regering heft nu eenmaal besloten liever het geld te stoppen in alle lijnen TBL1+ dan enkele lijnen etcs. Het gaat er niet om te proberen 100% veiligheid te bekomen (dat lukt toch niet) maar voor het beschikbare budget zoveel mogelijk veiligheid te krijgen. En dan geloof ik ook dat TBL1+ beter past dan ETCS :)
Ik zou zeggen leer TBL1+ kennen en je zal merken dat dit een druppel op een hete plaat is. Er zijn weinig treinbestuurders te vinden die vol lof over TBL1+ spreken tov ETCS.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door AlexNL »

En waarom is dat dan?
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ostbahnhof »

Voor de geinteresseerden:
er is dezer dagen een werktrein in actie op lijn middenberm e19 bestaande uit 6 55-ers.
4 vanvoor, dan een reeks steenslagwagens en dan nog 2.
Ik vermoed dat het een gewichttest is voor de nieuwe infrastructuur.

grts,
o
pirre
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2006, 20:23

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door pirre »

ostbahnhof schreef:Voor de geinteresseerden:
er is dezer dagen een werktrein in actie op lijn middenberm e19 bestaande uit 6 55-ers.
4 vanvoor, dan een reeks steenslagwagens en dan nog 2.
Ik vermoed dat het een gewichttest is voor de nieuwe infrastructuur.

grts,
o
Allemaal ex-ijzeren rijn 55'ers + 1blauwe :

5540/5507/5517/5523/5526/5533

Gr,
Peter
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Robin »

helaas geraak je er nogal gemakkelijk :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ostbahnhof »

Robin schreef:helaas geraak je er nogal gemakkelijk :(
hey robin,
er lopen wat bruggen over de e19 tussen mechelen en vilvoorde.
je kan hem dus zeker treffen als je het wat uitzoekt.
hopelijk is ie er morgen nog ;-)
Duikbril AM86

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Duikbril AM86 »

Ik kijk al uit naar hoeveel IR treinen / per uur de NMBS gaat inleggen op weekdagen tussen Antwerpen en de Luchthaven.
Zitten die werken nog altijd op schema?
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik denk eerder ze het huidige deel Schaarbeek - Vilvoorde - Mechelen willen ontlasten, door die IC's en IR's al door de luchthaven te sturen, en waarschijnlijk zullen ook de huidige IR's aangepast worden, en uiteraard mogen we de Benelux en Thalys niet vergeten, die daar hopelijk ook zullen passeren :D
Plaats reactie