spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

Wover schreef: Maar waarom enkel rond de HSL dan, doe dat dan toch rond heel de snelweg, zodat de automobilist nog eens kan genieten van een treintje langs zich :P.
ik dacht dat ze dat niet deden omdat sommige automobilisten de trein zo leuk zouden vinden dat ze hem zouden gaan volgen tegen 160 km/h :P
Wover

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Wover »

Shrek schreef:
Wover schreef: Maar waarom enkel rond de HSL dan, doe dat dan toch rond heel de snelweg, zodat de automobilist nog eens kan genieten van een treintje langs zich :P.
ik dacht dat ze dat niet deden omdat sommige automobilisten de trein zo leuk zouden vinden dat ze hem zouden gaan volgen tegen 160 km/h :P
Hehe ja, dat zou ik nog wel durven doen denk ik :P.
pietje

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door pietje »

Er is ooit zoiets gezegd dat onze snelle prins op de autostrade naar parijs ging racen (ik dacht met zijne Porsche) om te proberen de TGV bij te houden, je weet wel, die rijdt daar max 300 km/h (tegenwoordig is dat 320 dacht ik)
Wel met die betonwanden is de leut ervan af. :lol:

Ik stel voor dat we dat vanaf nu laurent muren of -wanden noemen :lol: :lol:
Wover

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Wover »

Dat was een vraag bij de quiz "de Pappenheimers" denk ik, ofwel bij "De Slimste Mens" :). Maar ik weet niet of het waargebeurd is :P.
Nekvin

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Nekvin »

slimste mens was da
Trainspotterke

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Trainspotterke »

Nekvin schreef:slimste mens was da
"De slimste mens ter wereld" :wink:

Eén van de beste quizen op tv. Gepresenteerd door Erik van Looy! :wink:
ostbahnhof
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ostbahnhof »

Tussenstand 21feb08
Aan de brug over de e19 ter hoogte van Peutie staan er reeds betonnen pijlers op de middenberm. Waarschijnlijk om een trap te installeren.
Verder: veel gegraaf en hier en daar brede lagen plastiek met steen erop en heel diepe boringen.

grts
o
dentheo
Berichten: 8177
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door dentheo »

ostbahnhof schreef:Tussenstand 21feb08
Aan de brug over de e19 ter hoogte van Peutie staan er reeds betonnen pijlers op de middenberm. Waarschijnlijk om een trap te installeren.
Inderdaad lijkt mij nooduitgang, iets dergelijks ziet men ook bij de HSL "bovengrondse"tunnel langs weg naar Breda.
Theo
Groeten vanop de Heide
ostbahnhof
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ostbahnhof »

dacht zo vanmorgen als ik de "stijgingsgraad" zag :lol: wordt misschien een nevenlijntje uitgebaat door de Rhätische Bahn. Zou grappig zijn. :wink:
rail s

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door rail s »

25-01-2008 Diabolo-project wint Transport Deal of the Year
De Transport Deal of the Year prijs wordt door PFI magazine, een financieel vakblad in London, uitgereikt. Dit jaar bekroont het de originele manier waarop het Diaboloproject wordt gefinancieerd: een Publiek Private Samenwerking, wat een primeur is voor België.
Transport deal of the year
Woensdagavond 23 januari 2008 reikte PFI (Project Finance International), een tweewekelijks tijdschrift dat schrijft over financiële akkoorden en ontwikkelingen, prijzen uit om bedrijven te belonen voor wat ze hebben bereikt op het gebied van projectfinanciering. De prijzen zijn geografisch verdeeld en worden uitgereikt per sector. Bedrijven uit zowel Latijns- als Noord-Amerika, Azië, Afrika, het Midden-Oosten als Europa krijgen met deze prijs erkenning voor bijzondere projecten, zoals bank of sponsor van het jaar of voor hun prestaties in een bepaalde sector zoals energie-, mijn- of infrastructuurakkoord van het jaar.

Infrabel nam samen met Babcock & Brown en HSH Nordbank AG de prijs voor "Transport Deal of the Year" in ontvangst voor de Publiek Private Samenwerking (PPS) waarmee het Diabolo-project grotendeels wordt gefinancierd. Bij de realisatie van dit project speelden ook Cleary Gottlieb Steen & Hamilton en La Compagnie Benjamin De Rothschild een belangrijke rol op gebied van juridisch en financieel advies. Vooral de complexe structuur van dit ambitieuze en vernieuwende project heeft de aandacht van de jury getrokken.

Voor meer details, download ons persbericht (Word).

bron: https://www.infrabel.be/portal/page/por ... _pgid=1206

"Vooral de complexe structuur van dit ambitieuze en vernieuwende project heeft de aandacht van de jury getrokken."
Ze hadden evengoed Belgie in zijn geheel kunnen laten winnen als het om complexiteit gaat :twisted:
dentheo
Berichten: 8177
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door dentheo »

rail s schreef:25-01-2008 Diabolo-project wint Transport Deal of the Year
De Transport Deal of the Year prijs wordt door PFI magazine, een financieel vakblad in London, uitgereikt. Dit jaar bekroont het de originele manier waarop het Diaboloproject wordt gefinancieerd: een Publiek Private Samenwerking, wat een primeur is voor België.

Aai als een financieel vakblad pluimen geeft voor een "private" samenwerking dan begin ik te vrezen voor mijn belastingbrief
Theo
Groeten vanop de Heide
pietje

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door pietje »

tja, maar bij de sporwegen moet je dat altijd doen. cfr hsl3-4 :(
rail s

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door rail s »

Mechelen krijgt een nieuw station
vr 29/02/08 - Mechelen krijgt tegen 2018 een nieuw station. De samenwerkingsovereenkomst die dat mogelijk moet maken, is vandaag ondertekend. De start van het project, een investering van enkele honderden miljoenen euro's, is gepland voor 2010.
Doel van het project is het gebouw grondig te moderniseren, de bereikbaarheid te verbeteren en de capaciteit voor hogesnelheids- en binnenlands treinverkeer te verhogen.

In het plan voor het nieuwe station is plaats voor een nieuw busstation, uitgebreide fietsenstallingen en parkeermogelijkheden. Daarnaast wordt een stedelijke boulevard aangelegd die het station beter bereikbaar moet maken.

Het station van Mechelen wordt ook verbonden met de nieuwe spoorlijn 25N die op de middenberm van de E19 wordt aangelegd. Mechelen krijgt zo een rechtstreekse verbinding met de luchthaven en een bijkomende met Brussel, zo luidt het.

Om het project te realiseren wordt een samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen de NMBS-Holding, de stad Mechelen, Infrabel, De Lijn en het Vlaams Gewest. Die zal de komende weken worden ondertekend.

Het station van Mechelen is het zesde grootste van het land en ontvangt dagelijks meer dan 21.000 reizigers.
bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redactie ... en_station
Das dus nog meer dan 10 jaar en dan hebben ze nog geen rekening gehouden met vertragingen!!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

het busstation van mechelen vind ik eigelijk zeer handig en het heeft ook een grote capaciteit, waarom moeten ze dat dan veranderen? :roll:
De rest van het station kan natuurlijk wel een vervanging gebruiken :P
Trainspotterke

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Trainspotterke »

De vernieuwing van het station van Brugge was bij aanvang van de werken het einde er van voorzien voor eind 2008, en het ziet er dik naar uit dat die datum behaald wordt! :wink:

Momenteel zijn ze bezig met het laatste perron onder handen aan het nemen (spoor 1 en 2) en in de verbrede onderdoorgang is men stilletjes aan bezig met de ruwbouw af te werken. Aan de achterkant van het station is men ook bezig met de ondergrondse parkeerplaats voor fietsen en auto's (waarvan de helf al in ruwbouw afgewerkt is). Ook is men al bezig met een tweede lokettenzaal te bouwen aan de achterkant van het station, iets dat eigenlijk maar bedoeld was om na 2008 mee te beginnen!
Plaats reactie