spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

De boog naar L26 kan nochthans goed gebruikt worden in een GEN-lijn vanuit Shuman richting Luchthaven. Die hoeft dan niet meer te keren op zijn eindpunt :)
ostbahnhof
Berichten: 883
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ostbahnhof »

Zo,
Maart is bijna achter de rug, voor we't weten is het juni...
Dan statt de rechtstreekse treinverbinding van Antwerpen naar de luchthaven.
Weet er al iemand over welke treinen het gaat en waar die tussendoor overal gaan stoppen.

Kijk er naar uit :D
thanks
o
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

ostbahnhof schreef:Zo,
Maart is bijna achter de rug, voor we't weten is het juni...
Dan statt de rechtstreekse treinverbinding van Antwerpen naar de luchthaven.
Weet er al iemand over welke treinen het gaat en waar die tussendoor overal gaan stoppen.

Kijk er naar uit :D
thanks
o
Ik dacht dat de IC Antwerpen-Leuven gewoon Mechelen en Luchthaven als stops krijgt ipv Nekkerspoel en Haacht. Echt grote wijzigingen moeten we toch niet verwachten voor 2013 denk ik :roll:
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door loic1811 »

tiens en ik hoor verhalen dat ze bezig zijn da alles omgeploegd zou worden in de treindiensten ..
waarschijnlijk zullen ze de thalys langs de luchthaven zo naar amsterdam laten rijden maar voor binnenlands verkeer weet ik het niet
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door FLV-FGSP »

De grote aanpassing vindt in december 2013 plaats.
Thalys zal wel langs L25N gaan, zodra die helemaal open is, maar niet langs de luchthaven, dat zou te veel tijdverlies betekenen.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door TrainzDr3ver »

Misschien een van de IC's Essen/Antwerpen-Charleroi, die 2 volgen toch grotendeels hetzelfde traject, dus waarom niet 1, of alletwee zelfs, omleiden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

Beide IC's kunnen idd langs de L25N gaan maar dat geeft voorlopig het nadeel dat ze dan in Schaarbeek aan de compleet verkeerde kant uitkomen en daar dan weer alles moeten kruisen om zo naar L25 en L124 te gaan. Ik vermoed dat dus de grootste kanshebber naast de Thalys de Benelux zal worden die langs L25 zal gaan. Verder zal men vanuit de luchthaven 1 of 2 treinen doortrekken richting Mechelen.
TB_worden
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door TB_worden »

Misschien wishful thinking, maar men zou van het station van de luchthaven nu eens een echt belangrijk station moeten maken.

Zo zou je snelle IC-verbindingen moeten hebben die twee (kop)stations verbindt met de luchthaven. Door een groot station zoals Antwerpen Centraal te verbinden met twee kleinere stations (bv. Genk en ?) krijg je 2x/u een verbinding tussen Antwerpen/Mechelen en de luchthaven enerzijds en een uurlijkse verbinding tussen Genk en het tweede station anderzijds.

Zo bereik je heel wat mensen. Een goed ontsloten treinstation op de luchthaven heeft een enorm potentieel, zowel qua werknemers als reizigers. Er zijn pakken Limburgers die nu in Leuven moeten overstappen die anders rechtstreeks naar de luchthaven kunnen reizen.

In het begin zou de lijn misschien niet direct een hit zijn, maar met de juiste uren, snelle verbindingen en wat geduld heb je een enorm potentieel.

De wegen naar en rond de luchthaven zitten nu al vaak dicht, ten dele te wijten aan de luchthaven. Mensen zouden dus maar wat graag een snelle, comfortabele verbinding met het openbaar vervoer hebben.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door stefanic »

Zo lang de verbinding thv Schaarbeek tussel L25 en L25N niet bestaat, zal het gebruik van L25N (voor wat bereft de as Antwerpen-Brussel toch) beperkt blijven tot Thalys en Fyra, die in Brussel via de laag genummerde sporen zullen rijden. En die verbinding 25/25N op het zuidelijke eindpunt is nog niet voor direct. Trouwens de huidige aantakking L25/L25N net onder Mechelen is ook verre van ideaal. Beeld je in dat die mooie L25N aan z'n beide eindpunten op een zeer knullige manier aansluit op een zeer drukke baan.
Dus zoals Steven al zei: IC's Antwerpen-Brussel zullen 25N niet gebruiken, want dat creëert veel meer problemen dat dat het oplossingen geeft.
spoorwegrealist
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door kika »

Waar hebben we dat nog gehoord, ergens tussen Berchem en Antwerpen Centraal? Is dat zo'n serieus verschil om het minder knullig aan te pakken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

Dat gedeelte in Schaarbeek is een compleet ander verhaal, daar zijn nog zoveel fases af te werken dat dat onmogelijk allemaal al klaar kan zijn, heel de kruising tussen L161, L28, L50 en al wat er daar boven ligt (L25,L27, L36, L36N) moet nog verder aangepakt worden. Zo ligt er al een tunnel klaar om L36N ongelijkgronds te laten kruisen met L28 die dan Schaarbeek station binnenkomt. De verbinding tussen L28/L50 en L161 moet ook terug op dubbelspoor geraken en er zijn links en rechts nog andere aanpassingen nodig.
Daarbovenop komt het misschien beter uit om die IC die later via L25N rijden niet noodzakelijk L124 als bestemming te geven maar dat is weer een ander verhaal.
260689
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door 260689 »

De IR De-Panne - Gent - Brussel - Leuven - Landen zal niet meer Leuven - Landen worden maar Mechelen via de Luchthaven.
Treinbestuurders van Depot Antwerpen-Centraal krijgen lijnstudie voor vanaf de Luchthaven naar Landen te rijden zodat je Antwerpen - Mechelen - Luchthaven - Leuven - Landen hebt.

Dit zou ingaan met de dienstregeling vanaf Juni dit jaar.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

meteen het einde van de IC in Haacht :cry:
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door fets »

Shrek schreef:meteen het einde van de IC in Haacht :cry:
En van de stop in Nekkerspoel :-(
ostbahnhof
Berichten: 883
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door ostbahnhof »

260689 schreef:De IR De-Panne - Gent - Brussel - Leuven - Landen zal niet meer Leuven - Landen worden maar Mechelen via de Luchthaven.
Treinbestuurders van Depot Antwerpen-Centraal krijgen lijnstudie voor vanaf de Luchthaven naar Landen te rijden zodat je Antwerpen - Mechelen - Luchthaven - Leuven - Landen hebt.

Dit zou ingaan met de dienstregeling vanaf Juni dit jaar.
Hopelijk krijgt de "nieuwe" verbinding antwerpen-luchthaven-leuven-landen dan een stop in oude god ;-)
Plaats reactie