Bietentrein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bietentrein

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik ben net terug uit Moerbeke. Geen bietentrein helaas daar wegens een panne in een van de rangeerlocs. Wél de 2 historische diesels.
Het rangeren leverde wel enkele mooie platen op. Bedankt voor de komst van deze schitterende locs!
Foto's volgen later.
De bietentreinen rijden overigens nog tot volgende week vrijdag.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bietentrein

Bericht door Patrick »

MIVB-reiziger schreef:Tiens, hebben ze onderweg snel van loc gewisseld? Want de 5166 reed vooraan op de andere foto's... :o
Ze hebben dat speciaal voor 5307 gedaan omdat hij zo ver is gereist! :P
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Bietentrein

Bericht door 5307 »

héhé,

Nee, ze reden met X aantal wagons van Poperinge naar Kortrijk, daar reden ze binnen in de bundel, ze namen er 8 andere karren bij en maakten kop. Daardoor is het een andere samenstelling. (kortrijk heeft een driehoek).

khad wel gehoopt da em vooraan zou staan, en blijkbaar heeft de kerstman m'n wens vervuld :lol:
Dietrich

Re: Bietentrein

Bericht door Dietrich »

Schoon foto's iedereen! :D Tof om die nog eens te zien rijden. :)
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Bietentrein

Bericht door trainfreak »

Joris schreef:Hallo,
Ik ben net terug uit Moerbeke. Geen bietentrein helaas daar wegens een panne in een van de rangeerlocs. Wél de 2 historische diesels.
Het rangeren leverde wel enkele mooie platen op. Bedankt voor de komst van deze schitterende locs!
Foto's volgen later.
De bietentreinen rijden overigens nog tot volgende week vrijdag.
Groeten,
Joris De Mol
Bedankt voor het toffe nieuws.
Ik zou ook graag eens naar die fabriek gaan.
Ga jij daar gewoon binnen en zeg je dat je komt voor treinfotografie?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bietentrein

Bericht door Patrick »

trainfreak schreef: Bedankt voor het toffe nieuws.
Ik zou ook graag eens naar die fabriek gaan.
Ga jij daar gewoon binnen en zeg je dat je komt voor treinfotografie?
Zeg dat je de suiker komt proeven :mrgreen:
Bert

Re: Bietentrein

Bericht door Bert »

Patrick schreef: Bert reist van Torhout naar Komen in jouw buurt, en jij als Wervikenaar staat in De Pinte. De wereld op z'n kop :mrgreen:
Ik kwam zelfs speciaal van Oostende naar Komen. :) Een reis van wel 1.56 uur voor zo een stukje...
:roll:
Speciaal een uur vroeger opgestaan en er donderdagavond veel te laat ingekropen. :oops:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bietentrein

Bericht door Joris »

Hallo,
trainfreak schreef: Bedankt voor het toffe nieuws.
Ik zou ook graag eens naar die fabriek gaan.
Ga jij daar gewoon binnen en zeg je dat je komt voor treinfotografie?
De NMBS locs rijden buiten het fabriek, dus dat is een NMBS bundel die praktisch de heel tijd langs de baan ligt. Je vraagt daar best wel even toelating als je daar iemand ziet lopen. Daar vertrekken ook de locjes van het suikerfabriek zelf. Dit terrein is te betreden zoals elke andere bundel.
Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat je overal binnenkan natuurlijk :wink: pas gewoon dezelfde wijze toe als je bij een andere bundel zou doen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Bietentrein

Bericht door HLE 2302 »

MIVB-reiziger schreef:Tiens, hebben ze onderweg snel van loc gewisseld? Want de 5166 reed vooraan op de andere foto's... :o

Ik zou normaal uitstappen van mijn IR-i in Deinze om het gezelschap te kunnen vastleggen op de gevoelige plaat, maar ik heb die IR-i juist gemist. Ik kon mezelf wel vervloeken.

troost u,
ik ook, had ik dit topic gelezen dat stond ik er ook met mijn fototoestel
kzou mij een kogel door de kop kunnen jagen :evil: :cry:

greetz, 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
2230

Re: Bietentrein

Bericht door 2230 »

5307:
"Nee, ze reden met X aantal wagons van Poperinge naar Kortrijk, daar reden ze binnen in de bundel, ze namen er 8 andere karren bij en maakten kop. Daardoor is het een andere samenstelling. (kortrijk heeft een driehoek)."

Voor verdere verduidelijking: normaal gezien is de sleep samengesteld uit 18 wagons en in Kortrijk worden er 8 wagons aangehangen wat een totaal maakt van 26 :wink: :lol:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bietentrein

Bericht door Patrick »

Hier "bewegende" historische bieten: http://www.youtube.com/watch?v=nndCTA17z3I 8)
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Bietentrein

Bericht door trainfreak »

Patrick schreef:Hier "bewegende" historische bieten: http://www.youtube.com/watch?v=nndCTA17z3I 8)
Da's die van mij :P
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Bietentrein

Bericht door 2012 »

Op vrijdag 14/12 reed er een bietentrein van Poperinge naar Moerbeke gesleept door een 59 en 51 ...

Doortocht in De Pinte
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Er staat ook een filmke op mijn website van die doortocht ... :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bietentrein

Bericht door Joris »

Hallo,
Nog een plaatje:
Afbeelding
De 5166 en de 201.010 waren de trekpaarden voor een van de laatste reguliere bietentreinen op 14/12/2007. De locs zijn hier gefotografeerd in Moerbeke.
Een week later reed de laatste bietentrein Poperinge-Moerbeke voor 2007.
En nog een week later bleek dat het de allerlaatste bietentrein was, want, dat het suikerfabriek na meer dan 100 jaar de deuren sluit...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie